Permalänk
Medlem

Howto: Fjärrskrivbord?

Hej!

Hur får jag Vistas fjärrskrivbord att fungera över Internet, får det att funka utmärkt i det lokala nätverket men fattar inte dett dugg hur jag skall få det att funka över nätet.

Någon som kan skriva en lite guide(eller länka till en bra)?
Känner mej som nybörjare.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

du måste öppna brandväggen för rdp porten.

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FRizKo84
du måste öppna brandväggen för rdp porten.

Har testat detta får det inte att funka

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Eller gör man det på det enkla sättet o installerar hamachi. Jag har det till min server här hemma. Perfekt när man är på lan någon annan stans och vill röja runt på server!

Visa signatur

E6600 3,0 Ghz | Corsair 2048 mb 800 mhz | 9600GT 512 mb PhysX | 320 GB x 3 | Razer diamondback 3G | Qpad CT Large | Corsair VX450Watt | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H

Permalänk
Medlem

Sitter du bakom router måste du forwarda rätt port till rätt mac/ip adress.

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FRizKo84
Sitter du bakom router måste du forwarda rätt port till rätt mac/ip adress.

Tror jag har allt sådant rätt(alla andra portforward jag använder funka), men hur skriver jag för att just hitta min dator på hela "Internet?"

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husky
Tror jag har allt sådant rätt(alla andra portforward jag använder funka), men hur skriver jag för att just hitta min dator på hela "Internet?"

Surfa in på http://whatismyip.com/ så ser du vad du har för externt ip. För att komma åt den utifrån lär du forwarda port 3389 till datorn.

För att komma åt den utifrån slår du vara in det ipt du fick av sidan. Du kan använda dyndns eller no-ip för att knyta ditt ip till en adress som du kommer ihåg lättare.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Surfa in på http://whatismyip.com/ så ser du vad du har för externt ip. För att komma åt den utifrån lär du forwarda port 3389 till datorn.

För att komma åt den utifrån slår du vara in det ipt du fick av sidan. Du kan använda dyndns eller no-ip för att knyta ditt ip till en adress som du kommer ihåg lättare.

eller mittip.se

Visa signatur

Kamera: Canon EOS 1000D, 20/1.8, 50/1.8, 70-200/4L
Flickr!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antiis
Eller gör man det på det enkla sättet o installerar hamachi. Jag har det till min server här hemma. Perfekt när man är på lan någon annan stans och vill röja runt på server!

Jag tycker en VPN anslutning funkar bättre till det

Visa signatur

Chewbacca <3