Blocka idioter från IIS ftp-server

Permalänk
Medlem

Blocka idioter från IIS ftp-server

Jag har en gammal häck som har Windows 2000 server installerat och jag tror att det är IIS 5 som ligger på den. Nu har jag problem med att det är datorer som försöker knäcka lösenordet genom att testa 2 lösenord per minut.
Nu har jag ett knepigt lösenord som är en halv cd-nyckel så för den delen är jag inte orolig men det tar så hårt på bandbredden att jag nätt och jämt kommer ut på internet från andra datorer i huset.
Finns det något program eller liknande som kan blocka IP-adressen automatisk efter 10 felaktiga lösen?
Idag stoppade jag FTPn när jag tröttnat på de eviga hackförsöken men jag vill såklart ha igång den igen.

Permalänk
Medlem

Byt porten

Permalänk
Medlem

Blockera ip adresserna i router/brandvägg.

Permalänk
Medlem

Stäng av loggningen. Dom kommer inte knäcka lösenordet och det är bara du som retar dig på att dom försöker, sånt här händer hela tiden. Byt port som Lansen säjer, det tar garanterat bort idioterna... hackar någon ändå, då är det inga idioter.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Avstängd

Jag byte port från 21 till ** sen dess försvann en idiot som försökte ta sig in

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Då ska vi göra så. Tackar för svaren