Permalänk
Medlem

Diagnostik finns på drivers skivan
boota från den och kör audio tests med hörlurar på.
custom test --> audio.
Har du inget brus där så förvänta dig att du kommer bli bedd om att ominstallera.

Kontrollera även om bruset enbart är närvarande när du använder Ac eller också bara under batteridrift.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Hur lång tid har man på sig att ändra sig efter man har mottagit datorn förresten? Är det 21 dagar med full returrätt + pengarna tillbaka, eller hur fungerar det där egentligen? Om det är så det är, får man då använda datorn i över huvud taget?

Permalänk
Medlem

Det ær 14dagar. Ja du får ha anvænt den, men allt måste vara i perfekt nyskick.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Det ær 14dagar. Ja du får ha anvænt den, men allt måste vara i perfekt nyskick.

Ok. 14 dagar efter man har fått den alltså, och man kan då få pengarna tillbaka? Det är bra att veta det iaf., har precis beställt en sådan här men är orolig att de uppgraderar serien typ innan jag har hunnit få min och det pallar jag inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DavidN
Ok. 14 dagar efter man har fått den alltså, och man kan då få pengarna tillbaka? Det är bra att veta det iaf., har precis beställt en sådan här men är orolig att de uppgraderar serien typ innan jag har hunnit få min och det pallar jag inte

14dagar efter leverans har du rätt att få pengarna tillbaka enligt distansavtalslagen.

Permalänk

Är det någon som har fått den där dell docken som ska finnas på skrivbordet? Trodde att den ingick i alla nya studio xps?

Permalänk

Finns på dells sida
Under program på Studio xps 16 sidan

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Någon som hittat någon bra (gärna snygg också) väska som passar till den här?

Permalänk
Medlem

Ang. Dell Dock så kan ni ladda ner den här: http://www.delldock.com/

Permalänk
Medlem

Fan vad less jag är på DELL nu. Jag har missat två samtal från ett 0035-nummer och tydligen var det deras säkerhetsavdelning som ville kolla att allt var rätt. Två samtal missade jag, och det innebar att de avbeställde min order. Jävlar vad drygt. Ärkemongon.

Permalänk

Statiskt ljud när man använder hörlurar!? Det är något jag definitivt hör i min.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=355024

Det verkar vara ett återkommande fel i konstruktionen hos dell. Ni som har studio xps 16, hör ni det också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrismeister
Statiskt ljud när man använder hörlurar!? Det är något jag definitivt hör i min.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=355024

Det verkar vara ett återkommande fel i konstruktionen hos dell. Ni som har studio xps 16, hör ni det också?

Har samma problem. Skrev om det på förra sidan i den här tråden. Har dock inte varit i kontakt med Dell än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrismeister
Statiskt ljud när man använder hörlurar!? Det är något jag definitivt hör i min.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=355024

Det verkar vara ett återkommande fel i konstruktionen hos dell. Ni som har studio xps 16, hör ni det också?

Hur tydligt hörs det, är det ett ljud som finns hela tiden, även om ni inte spelar musik eller på annat sätt matar den med signal?

Jag tror mig inte höra något konstigt, även om jag lyssnar noga.

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DavidN
Någon som hittat någon bra (gärna snygg också) väska som passar till den här?

Jag trodde att jag köpte en snygg väska. Beställde den från Dell när jag beställde datorn. Fanns som tillval på listan över tillbehör. Blev dock väldigt besviken, väskan var inte alls som bilden visade. Ingen bärrem och allmänt tråkig.

Jag kontaktade supporten, fick svar efter max. 30 min. Jag fick pengarna tillbaks och fick också behålla väskan. Snacka om att jag blev förvånad.
Roligt att det kan fungera så med företag ibland.

Som DavidN, söker jag nu också efter en värdig väska att stoppa datorn i.

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Medlem

Ja, behöver väska, kom med tips

Permalänk
Medlem

Köp en snygg Fred Perry väska (eller liknande). Dom kanske inte är direkt anpassade för laptops men dom duger bra. Jag har själv en sådan och jag pendlar en del med min dator på det sättet..

Det har t om hänt att väskan åkt i golvet på tåget, utan att datorn har gått sönder... Det är väl hårddisken som åker först, men man har väl backup, eller hur?

Permalänk
Medlem

Hej alla gott folk!
Köpte min Studio XPS 16 för nån månad sen och den har fungerat som en ängel förutom inom spelfronten! Spelar mycket Team Fortress 2, när jag i början körde på höga grafik inställningar så kunde jag max spela i 1-2h i sträck sen blev skärmen svart och datorn la av för ett tag. Förstår såklart att det beror på överhettning. Har letat på Dells hemsida osv men hittar inga förklaringar. Nu har jag dragit ner inställningarna till medium och jag kan spela betydligt längre.

Någon som vart med om liknande? Menar, den ska ju klara betydligt mer avancerade spel utan att lägga av efter nån halvtimme. Kan det ha att göra med drivrutiner?

Stort tack till alla som orkar hjälpa mig!
//Edwin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edwins
Hej alla gott folk!
Köpte min Studio XPS 16 för nån månad sen och den har fungerat som en ängel förutom inom spelfronten! Spelar mycket Team Fortress 2, när jag i början körde på höga grafik inställningar så kunde jag max spela i 1-2h i sträck sen blev skärmen svart och datorn la av för ett tag. Förstår såklart att det beror på överhettning. Har letat på Dells hemsida osv men hittar inga förklaringar. Nu har jag dragit ner inställningarna till medium och jag kan spela betydligt längre.

Någon som vart med om liknande? Menar, den ska ju klara betydligt mer avancerade spel utan att lägga av efter nån halvtimme. Kan det ha att göra med drivrutiner?

Stort tack till alla som orkar hjälpa mig!
//Edwin

Hmmm...låter inte friskt. Den ska ju inte lägga av bara för att du kör med höga inställningar. Om jag hinner i helgen, ska jag prova spela lite med min också.

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk

Min Studio XPS 1340

2009-03-07 14:01 DK - SCHENKER CALCULATE ETA
2009-03-07 14:01 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED
2009-03-07 13:48 DK - SCHENKER DEPARTURE FROM COLLECTION LOCATION

ETA är 2009-03-12, dvs på torsdag. Tror ni det finns hopp om att den kan komma tidigare? (:

Permalänk
Medlem

2009-03-06 09:23 DK - SCHENKER CALCULATE ETA
2009-03-06 09:23 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED
2009-03-06 09:10 DK - SCHENKER DEPARTURE FROM COLLECTION LOCATION

Jag har samma ETA som dig... jag börjar tvivla på att jag får den den 12:e då jag bor i Norrland.

Permalänk
Medlem

Har dell slutat med 15% rabatt på nya ordrar av bärbara eller är det bara jag som inte hittar den längre? Någon som har en rabattkod kanske?

Undrar även om det fortfarande är möjligt att kombinera en vanlig rabattkod med studentrabattkoden jag fick genom Mecenat, det gick jätte bra online förut men verkar inte som det fungerar längre, eller måste jag ringa in min beställning för att det ska gå att kombinera två?

Permalänk
Medlem

DoZ, dom brukar bara gälla 1-2 veckor. kommer väl en ny om typ en månad

Vet fock inte hur det är med din andra fråga, vore guld om man kunde kombinera dom två!

Groggan

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte min xps 16 för ett tag sen men var dum och valde inte till bluetooth. Ni som valt det, har ni lyckats att koppla en vanlig bluetooth headset till den?

Vet att det bara är vissa bluetooth moduller i datorer som stödjer headsets.

För jag tänkte köpa till modulen via dell och sedan koppla den till min bluetooth headset.

Ni som har bluetooth på er xps 16 och en bluetooth headset.. Kan ni testa om det fungerar med skype och msn och sånt?

Här finns en guide: http://www.mobil.se/ArticlePages/200612/27/20061227160056_MKF...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenlight
Jag köpte min xps 16 för ett tag sen men var dum och valde inte till bluetooth. Ni som valt det, har ni lyckats att koppla en vanlig bluetooth headset till den?

Vet att det bara är vissa bluetooth moduller i datorer som stödjer headsets.

För jag tänkte köpa till modulen via dell och sedan koppla den till min bluetooth headset.

Ni som har bluetooth på er xps 16 och en bluetooth headset.. Kan ni testa om det fungerar med skype och msn och sånt?

Här finns en guide: http://www.mobil.se/ArticlePages/200612/27/20061227160056_MKF...

Verkligen ingen?

Permalänk
Medlem

Går i tankarna att beställa en sån här imorgon men funderar på ett par saker:
Är det bara upplösningen som skiljer skärmalternativen åt?
Är det nån som har valt till 9-cells batteriet? Är det märkbart längre batteritid med det?
Hur tyst är den under filmtittande? Går fläktarna på högvarv om man kör en blu ray?

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

Jag löste batterifrågan själv:
Battery Life

The Studio XPS 16 comes with either a 6-cell battery or a 9-cell extended-life battery. The 9-cell lithium-ion battery provides excellent battery life at the expense of a slightly larger and heavier notebook. With Vista's power management running in "balanced" mode, screen brightness set to 80 percent and wireless on, the 9-cell battery delivered 2 hours and 50 minutes of battery life. The 6-cell battery, as expected, produced about 2/3 as much battery life ... coming in at just under two hours.

While these numbers might not be as impressive as what you get on smaller laptops, this is reasonably good for a 16-inch desktop replacement notebook.

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anderna
Jag löste batterifrågan själv:
Battery Life

The Studio XPS 16 comes with either a 6-cell battery or a 9-cell extended-life battery. The 9-cell lithium-ion battery provides excellent battery life at the expense of a slightly larger and heavier notebook. With Vista's power management running in "balanced" mode, screen brightness set to 80 percent and wireless on, the 9-cell battery delivered 2 hours and 50 minutes of battery life. The 6-cell battery, as expected, produced about 2/3 as much battery life ... coming in at just under two hours.

While these numbers might not be as impressive as what you get on smaller laptops, this is reasonably good for a 16-inch desktop replacement notebook.

Jag har 9 cell. yes märbar skillnad!

Permalänk
Medlem

Jag är i tankar om att köpa skönheten studio xps 16, men har läst väldigt mycket negativt om den. Värmeproblem, mycket returer pga hårvarufel, underpresterar i vissa spel och att fingeravtryck och fettfläckar lätt syns bla.

Värmeproblemen borde man väl kunna lösa med en kylplatta eller fungerar det inte då denna trots allt har rätt stora ben?

Fingeravtrycken och fläckarna får man helt enkelt leva med och ha en trasa nära tillhands.

De hårdvarufel och de oundvikliga returer som hardvarutfelen orsakat har de minskat? Produkten av produkten har trots allt varit i aktiv nu i ett par månader. (Aktuell modellnamn: (N04X1602), lite tidigare i tråden ser vi ett lägre nummer.)

Sen en sista fråga, någon som vet om det kommer en ny upphottad modell av studio xps 16 inom kort, med radeons 4xxx-serie? De har ju trots allt redan släpps till dell studio 15 i Asien.

Edit: Vad jag förstått finns det endast 3 laptops i detta segmentet för tillfället: dell xps studio 16, HP HDX X16, Sony Vaio FW-serien eller har jag missat någon?

Visa signatur

.

Permalänk

Är det stor skillnad i prestanda samt värmeutveckling på 5400rpm vs 7200rpm diskarna? Blir datorn märkbart varmare och mer högljudd med 250gb 7200rpm disken?

Permalänk
Medlem

Ähh jag orkade inte vänta på några svar, så jag kör på bara. Hittade en auktion på ebay för strax under 12k med följande spec:
Dell STUDIO XPS 16, P8600,4GB,250GB 7200rpm,1080p, 4 YR
Visserligen bara 6cell batteri och engelskt OS (32bit, går detta att ändra i efterhand om man ringer dell?) och tangentbord, men det spelar absolut ingen roll för mig.

Får den i nästa vecka, nu ska jag bara hitta en cooling pad och en bra väska, några tips?

Visa signatur

.