inställningar för hlds

Permalänk
Medlem

inställningar för hlds

vad ska man ha för inställningar för en så bra hlds server som går.?

jah har nu detta :

mp_autokick 0
mp_autoteambalance 0
mp_c4timer 35
mp_chattime 1
mp_flashlight 1
mp_footsteps 1
mp_forcechasecam 0
mp_freezetime 4
mp_friendlyfire 0
mp_hostagepenelty 5
mp_limitteams 0
mp_logmessages 1
mp_mapvoteratio 0.6
mp_roundtime 2
mp_maxrounds 0
mp_timelimit 40
mp_tkpunish 0
mp_startmoney 800
mp_buytime 0.5

sys_ticrate "10000"
sv_maxupdaterate "70"
sv_minupdaterate "13"
sv_maxrate "18000"
sv_maxspeed "900"
sv_minrate "6500"
sv_proxies "0"
sv_aim 0
sv_cheats 0
sv_lan 0
sv_password ""
sv_restart 0
sv_region 3
max_queries_window "-1"
max_queries_sec_global "-1"
max_queries_sec "-1"
decalfrequency 60
edgefriction 2
host_framerate 0
mp_falldamage 1
pausable 0

exec autoexec.cfg

samt : clock.avi i kör , i aktivitetshanteraren har ja satt REALTID på hlds, och ja kör fps fixer "pingbooster 3"

och många som kmr in hamnar på en ping över 100 men en del har 20-80 ping. finns de nåt program ja kan andvända mig av eller inställningar för trimma datorn / servern. just nu e 2 inne den ena har 27 i ping och andra 43.

oh en till fråga nån som vet vad programmet heter som man ställer in prioritet på högsta oh så när man startar servern så har den högsta prioritet automatiskt ?.

och vilka plugins e bäst att ha för en så lyckad server som möjligt ? nu har ja dessa : admin_check.amxx
loadingsongadvanced.amxx
roundsound.amxx
ad_manager.amxx

och de står i consolen att allt körs men ad_manager som ska skicka ett meddelande i servern lite då och då skickar aldrig nåt och ja jag har skrivit i advertisements.ini vad som ska skrivas. men ja kanske borde starta high ping kicker ^^ och ställa högsta ping på 70 . eller vad tycker ni här på forumet ?

Tacksam för alla svar jag kan få på dessa frågor jag har

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

hum, configen på verkar inte pingen så jätte mycket. Vad har du i upload ? Kolla på bredbandskollen.se Vad har du för processor samt ram i servern ? Har du en egen server för just cs servern eller spelar du på samma ? Sen kan du skippa clock.avi och ladda ner FPS-fixer istället. Kolla google, hittar du ingen så PM:a. Oj, såg nu att du redan hade det.

"i aktivitetshanteraren har ja satt REALTID på hlds" Det kan göra servern instabil så skulle nog inte köra med det.

Visa signatur

E6600 3,0 Ghz | Corsair 2048 mb 800 mhz | 9600GT 512 mb PhysX | 320 GB x 3 | Razer diamondback 3G | Qpad CT Large | Corsair VX450Watt | Gigabyte GA-E7AUM-DS2H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antiis
hum, configen på verkar inte pingen så jätte mycket. Vad har du i upload ? Kolla på bredbandskollen.se Vad har du för processor samt ram i servern ? Har du en egen server för just cs servern eller spelar du på samma ? Sen kan du skippa clock.avi och ladda ner FPS-fixer istället. Kolla google, hittar du ingen så PM:a. Oj, såg nu att du redan hade det.

"i aktivitetshanteraren har ja satt REALTID på hlds" Det kan göra servern instabil så skulle nog inte köra med det.

ok vf bör ja skippa clock.avi ? ok e de bättre med hög då ? just nu så har ja en pissig jävla 1.60 ghz prossesor 1 gig ram ja vet att prossesorn spelar stor roll men e själv förvånad att visa kan ha 20 i ping iaf ^^ aa fps fixer har ja redan

Skicka : 0.81
ta emot : 12.78

men de kan väl bero på att ja har servern uppe just nu samt en ventrilo server ^^ och att ja delar internet nu när flickvännen är här ^^ de kan göra mkt de vet jag

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

Kör du med wlan?
Pingbooster är till för 10 fulla slots eller mer, dessutom å käkar pingbooster ticrate till frukost,lunch och middag. Alltså krävs det en kraftfullare server för att använda det. Stäng av det.

Sedan så är sys_ticrate 10000 helt onödigt på en 1.6ghzare som dessutom kör en massa annat. Testa att sätta den på 4-500. Kör gärna kommandot stats på servern och kolla hur mycket fps den orkar med med några spelare inne.

Ang amxx plugins så käkar dom också endel cpu, väldigt olika från plug till plug iofs. Skippa dom 'roliga' till att börja med. deagsmapmanager.amxx och highpingkicker.amxx borde räcka.

Edit: Om din flickvän toksurfar Aftonbladet/fejjan/bilddagboken så kan du lägga ner alla försök till skaplig ping..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Kör du med wlan?
Pingbooster är till för 10 fulla slots eller mer, dessutom å käkar pingbooster ticrate till frukost,lunch och middag. Alltså krävs det en kraftfullare server för att använda det. Stäng av det.

Sedan så är sys_ticrate 10000 helt onödigt på en 1.6ghzare som dessutom kör en massa annat. Testa att sätta den på 4-500. Kör gärna kommandot stats på servern och kolla hur mycket fps den orkar med med några spelare inne.

Ang amxx plugins så käkar dom också endel cpu, väldigt olika från plug till plug iofs. Skippa dom 'roliga' till att börja med. deagsmapmanager.amxx och highpingkicker.amxx borde räcka.

Edit: Om din flickvän toksurfar Aftonbladet/fejjan/bilddagboken så kan du lägga ner alla försök till skaplig ping..

jag har bytt moderkort så fick ja med en 2 ghzare som ja klockat upp till 2.4 ghz nu om man inte kör fps fixer så får du aldrig upp fpsen på servern till 1000 så den kan ja ej stänga av.

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

Fpsfixer är säkert jättefint, Jag skrev om Pingbooster..

Permalänk

mp_freezetime 4?

mäh herregud!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Fpsfixer är säkert jättefint, Jag skrev om Pingbooster..

aha sorry blandade ihop ^^ aa pingbooster har ja redan tagit bort för det sabbade bara fps en på servern xD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
mp_freezetime 4?

mäh herregud!

ja de är ingen random server som alla ska springa runt o skriva "H**a" till på varann osv.. och 4 sekunder är inte alls mkt

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)