Permalänk
Medlem

störande mus problem

tjena har ett riktigt störande problem när jag lirar cs 1.6. mitt sikte far ibland rakt upp i himlen och snurrar 2-3 snabba varv sen slutar de så ja får dra ner siktet igen. brukar även få så fast ner i marken.

nån som vet nåt ja kan testa för att fixa detta ?
Förutom köpa ny mus som ja funderat på göra ^^ har haft denna problem ett tag nu :/ men börjat störa mig på de som fan nu när de kmr så olägligt. typ lirar pcw oh så snurrar de upp i himlen och pang så e man hsad ^^

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

Byta musmatta? Brukar bli så när musen inte kan orientera sig riktigt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Byta musmatta? Brukar bli så när musen inte kan orientera sig riktigt.

okey vilken bör ja ha ? jah har en vanlig logitech mus ^^ med röd laser

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Avstängd

kolla att det inte sitter några könshår eller matrester i hålet vid lasern brukar hända mig också ifall det blir mycket "skit" ivägen för själva lasern

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Det hände med min förra Microsoft mus, jag bytte ut den, då försvann problemet.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandless
Det hände med min förra Microsoft mus, jag bytte ut den, då försvann problemet.

okey får bli att jag skaffar en ny vid senare tillfälle ^^

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

Alla möss jag har haft har nått problem den vägen i cs , intelli 3.0 rätt som det är tittar jag ner i marken. Logitech mx 1000, snurrar runt och tittar rakt upp. Razer copperhead, vips kollar jag rakt uppåt. Dessa problem uppstår dock inte allt för ofta.

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Hedersmedlem

Gör rent sensorn till att börja med. Om det inte hjälper så kanske musen helt enkelt är kass, eller så är det en musmatta som inte passar med musen.

Permalänk
Medlem

Skulle nog gissa på musmatta. Jag har använt Kartplan 2008 ett tag nu, och alltsedan den börjat uppvisa vissa förslitningsskador så är inte musen särskilt träffsäker mer. Bästa musmattan jag har dock, för tillfället

Mer störigt faktiskt än att den kopplar ifrån och tillbaka igen(lyset i den slocknar, XP koppla-ifrån och sen -inljud hörs) inom loppet av några sekunder nästan varje gång jag skickar eller tar emot ett sms och mobilen ligger alldeles bredvid. Det är en usbmus liksom, wth.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Skulle nog gissa på musmatta. Jag har använt Kartplan 2008 ett tag nu, och alltsedan den börjat uppvisa vissa förslitningsskador så är inte musen särskilt träffsäker mer. Bästa musmattan jag har dock, för tillfället

Mer störigt faktiskt än att den kopplar ifrån och tillbaka igen(lyset i den slocknar, XP koppla-ifrån och sen -inljud hörs) inom loppet av några sekunder nästan varje gång jag skickar eller tar emot ett sms och mobilen ligger alldeles bredvid. Det är en usbmus liksom, wth.

okey men i mitt fall var de data musen och ja har fått en ny idag och funkar perfa nu

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Gör rent sensorn till att börja med. Om det inte hjälper så kanske musen helt enkelt är kass, eller så är det en musmatta som inte passar med musen.

CS kan mycket väl vara boven i dramat. Då det inte direkt är ett spel utan "buggar":P.

EDIT: Ser att trådskapare fått hjälp.

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Det där har hänt för mig några gånger i Team fortress 2 också (på två olika möss). Det har dock alltid varit tillfälligt och efter att jag blåst sensorn ren på hår och kaksmulor så funkar det bra sen..

/Iller

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Em3l
CS kan mycket väl vara boven i dramat. Då det inte direkt är ett spel utan "buggar":P.

EDIT: Ser att trådskapare fått hjälp.

jajemen var o fick en ny data mus idag ^^

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

Har det löst sig?
Jag har nämligen haft samma problem då och då, min nuvarande Logitech Optical Pilot mouse gör samma sak ibland Dock ingenting jag stör mig på mycket då det händer så sällan.
(Beställde dessutom ny mus igår så jag lär la slippa problemet i framtiden om det inte har med själva spelet att göra.)

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wfps_105
Har det löst sig?
Jag har nämligen haft samma problem då och då, min nuvarande Logitech Optical Pilot mouse gör samma sak ibland Dock ingenting jag stör mig på mycket då det händer så sällan.
(Beställde dessutom ny mus igår så jag lär la slippa problemet i framtiden om det inte har med själva spelet att göra.)

det försvann helt och håller för mig då ja byta mus.

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)