Permalänk
Medlem

Val av modekort!

Ska införskatta mig en ny dator med en i7a 920 ett GTX295 eller 4870x2 och 6bg ram osv. Men sen va det de här med modekortsjungeln
Finns så många modekort som verkar bra. Jag kommer att vilja klocka lite, kanske klockar upp den till drygt 3ghz. Kommer köra vanlig luftkylning och inte krångla med vatten eller dyligt, och jag antar att det räcker att klocka upp den till typ 3?
Vilket modekort är det som är bäst/mest prisvärt. Har hela tiden varit inställd på att jag skulle köpa ett P6t Deluxe efter att jag läste prestandadator december 2008. Men är de det modekortet som är bäst? Och den som har dosan för överklockning "OP" är det enda som är bättre med det dosan?
Jag har också kollat lite spec. på modekorten i modekortstestet och där står det på endel kort att Minnesinställningar är 800 eller 1066 MHz och på vissa går det enda upp till 1800. Betyder det på t.ex. p6t deluxe som det står 800 eller 1066 MHz att om man köper ramminnen med 1600mhz så kommer den fortfarande bara gå i 1066?

Permalänk

Köp Asus P6T med den kommer du kunna klocka till 3GHZ utan problem. Har själv en sådan och ska försöka komma till 4GHZ. De stödjer minnen med högre hastighet än 1066 mhz. Tror de fungerar med 2000MHZ minnen faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andrew_Swe
Köp Asus P6T med den kommer du kunna klocka till 3GHZ utan problem. Har själv en sådan och ska försöka komma till 4GHZ. De stödjer minnen med högre hastighet än 1066 mhz. Tror de fungerar med 2000MHZ minnen faktiskt.

Man ska inte köpa deluxe? Det är mest värt att bara köpa vanliga P6t då eller? Vad får man som 'är bättre med deluxe/deluxe v2 ?

Permalänk

Tror det enda skillnaden är att Deluxevarianten har fler heatpipes. har dock inte tagit mig tiden att jämföra dem nogrant.

Permalänk
Medlem

Köp Asus P6T

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit