Playzone.se? Ps3 3000kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Jag bor i Kalmar och har handlat mycket i butiken. Patetiskt att du ska vara så paranoid. De har lager i malmö, eller ska ha lager där när butiken öppnar.. Inte konstigt att man kan hämta saker i Kalmar-butiken när de är den ända butiken för tillfället! Postförskott har de inte haft på bra länge och med kort så har du stor chans att få ersättning om det skulle bli något krabb.

Väx upp.

Patetisk? Du som är patetisk och inte kan komma med några bättre argument
Exakt samma argument kom från folk när kameraexperten höll igång runt jul. Tills alla som har beställt har fått sina grejer är jag skeptisk till att det är på riktigt, varför skulle man sälja till en så stor förlust när grossisterna själva säger att dom inte ens har levererat några tv-apparater? T.ex, vet inte hur det är med PS3orna och annat.

Citat:

IDG.se
Samtidigt hopar sig frågetecknen kring företaget. Både Playstation-distributören Nordisk Film och Boston, som distribuerar Hisence tv-apparater i Sverige, noterar att Playzone annonserar varor för långt under grossistpris. Varje såld produkt bör alltså innebära en förlust.

– De har lagt upp dem till ett orimligt pris. Vi skeppar ingenting till dem eftersom de har en indragen limit. Han får tv-apparaterna om han betalar dem i förskott. Ännu har vi inte fått någonting, men det kan bero på bankdagarna, säger Daniel Fredriksson, vd på Boston, till Computer Sweden.

http://www.idg.se/2.1085/1.215701/manga-fragetecken-kring-bil...

Permalänk
Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Re: Re: Playzone.se? Ps3 3000kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Finns inga pirat PS3, lika lite som det finns PK Wii'n eller 360.
Så jag skulle nog slå till på ett om jag vore du.

Är väl iofs en definitionsfråga, men piratkopierade spelkonsoller finns det i kina så det räcker och blir över. Sen om xboxen spelar xbox spel eller wiin spelar wii spel. Det gör dem nog inte Men till innehåll lika och till funktion olika: Ja.

Permalänk
Medlem

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=227920

står säkert nåt vettigt där me.
Sidan 1 längst ner, en mod som uppmärksamat nåt.

ska läsa resten av sidorna me

EDIT: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=227920&vie...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Playzone.se? Ps3 3000kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av busharmy
Är väl iofs en definitionsfråga, men piratkopierade spelkonsoller finns det i kina så det räcker och blir över. Sen om xboxen spelar xbox spel eller wiin spelar wii spel. Det gör dem nog inte Men till innehåll lika och till funktion olika: Ja.

Personligen anser jag att även om et skulle finnas piratkopierade konsoler, så skulle dom med 99,999% inte fungera. Det krävs en del speciell utrustning, kan man ju tänka sig, tror inte heller det skulle vara lönsamt för den piratköpande marknaden att köpa konsoler som inte fungerar. Men vad vet jag jag, jag anser i alla fall att det är på tok för svårt och att det aldrig kommer att gå att piratkopiera en konsol till 100%. Dock min åsikt som sagt. Dessutom är det ju skillnad på Spel och konsol

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Patetisk? Du som är patetisk och inte kan komma med några bättre argument
Exakt samma argument kom från folk när kameraexperten höll igång runt jul. Tills alla som har beställt har fått sina grejer är jag skeptisk till att det är på riktigt, varför skulle man sälja till en så stor förlust när grossisterna själva säger att dom inte ens har levererat några tv-apparater? T.ex, vet inte hur det är med PS3orna och annat.

http://www.idg.se/2.1085/1.215701/manga-fragetecken-kring-bil...

Min granne köpte ett PS3 utan problem, så ja.. tycker allt detta är patetiskt.

De billiga priserna är ett erbjudande som inte gäller särskilt länge.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Min granne köpte ett PS3 utan problem, så ja.. tycker allt detta är patetiskt.

De billiga priserna är ett erbjudande som inte gäller särskilt länge.

Så dom som säger att dom blev hänvisade till att beställa på internet när dom varit inne i butiken, dom ljuger alltså?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Så dom som säger att dom blev hänvisade till att beställa på internet när dom varit inne i butiken, dom ljuger alltså?

Butiken tillhandahåller billigare priser på Internet, men uthämtning finns. Finns många butiker som har liknande system fast Playzone har inte postförskott. Annars finns det inte mycket att klaga på där.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

invztr vet du någon som har beställt via nätet för det billiga priset, och har fått det de beställde, antingen genom uthämtning i butik eller leverans via posten?
Du nämner din granne som exempel, har han alltså köpt sin PS3 för 2990:- och fått den efter förskottsbetalning?

Jag sätter min 5öre på att många kommer att bli blåsta, får jag fel är det bara att gratulera de som har fyndat. Kanske skickar de ut några konsoler till att börja med för att invagga folk i en falsk trygghet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MclarenII
invztr vet du någon som har beställt via nätet för det billiga priset, och har fått det de beställde, antingen genom uthämtning i butik eller leverans via posten?
Du nämner din granne som exempel, har han alltså köpt sin PS3 för 2990:- och fått den efter förskottsbetalning?

Jag sätter min 5öre på att många kommer att bli blåsta, får jag fel är det bara att gratulera de som har fyndat. Kanske skickar de ut några konsoler till att börja med för att invagga folk i en falsk trygghet.

Ja.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Playzone.se? Ps3 3000kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Dessutom är det ju skillnad på Spel och konsol [/B]

Omöjligt att avgöra om chassit och kartongen är lika. Hursom är det irrelevant. Klart dem inte kränger kina skit

Lite konsoller säljer dem nog iväg men extremt tveksamt hur dem ska få det hela att runt. Säkert runt miljonbeloppet i tidningsannonser. Sanslös hyra. Och så strax under tusenlappen i förlust per såld konsoll.

Hur ska dem få upp sig själv på fötterna igen?

Och specifikt till inzvtr: Det låter som du i princip kan gå i god för denna 19åring med både obetalda skulder och anmärkningar som står för ägare av företgaget. Hur kommer det sig? insinuerar absolut ingenting. Men det är jävligt irriterande. Visst kan det vara på riktigt men historian talar ju sitt tydliga språk:

Det är ekonomiskt effektivt att ta över ett "känt" bolag som dem gjort här samt sälja saker till underpriser och ta bort förskottsmöjligheterna. Varför måste du försvara dem så hårt?

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: Playzone.se? Ps3 3000kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av busharmy
Omöjligt att avgöra om chassit och kartongen är lika. Hursom är det irrelevant. Klart dem inte kränger kina skit

Lite konsoller säljer dem nog iväg men extremt tveksamt hur dem ska få det hela att runt. Säkert runt miljonbeloppet i tidningsannonser. Sanslös hyra. Och så strax under tusenlappen i förlust per såld konsoll.

Hur ska dem få upp sig själv på fötterna igen?

Och specifikt till inzvtr: Det låter som du i princip kan gå i god för denna 19åring med både obetalda skulder och anmärkningar som står för ägare av företgaget. Hur kommer det sig? insinuerar absolut ingenting. Men det är jävligt irriterande. Visst kan det vara på riktigt men historian talar ju sitt tydliga språk:

Det är ekonomiskt effektivt att ta över ett "känt" bolag som dem gjort här samt sälja saker till underpriser och ta bort förskottsmöjligheterna. Varför måste du försvara dem så hårt?

Lägg fram ett bevis på att han har skulder.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Playzone.se? Ps3 3000kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Lägg fram ett bevis på att han har skulder.

Är det du som är den nya ägaren eller?

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

LE Karlsson, ******* 891204-**** 2009-02-17
SU Zulu, Shaka ******* 851219-**** 2009-02-17

Karlsson är folkbokförd i Oxelösund och har nolltaxerat de senaste två åren.

Shaka Zulu är folkbokförd i Göteborg, och har även han taxerat noll i inkomst. Däremot har han skulder hos fogden:
Allmänna mål: 2 st summa 5.185 kronor. Enskilda mål: 2 st summa 8.437 kronor.

Vecka 9 utsattes han för ett misslyckat utmätningsförsök. Bland anmärkningarna finns CSN och Tradera.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Tror knappast de är en bluff då de omsatte 4,7 miljoner under 2007 och 6,4 miljoner under 2008.

ÅTER igen.....ny ägare och flera betalningsalternativ är borta.

Permalänk
Medlem

Detta verkar ju inte heller särsklit stabilt http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/vi-skulle-aldrig-gatt...
Kanske blev akut toanödig

Permalänk
Medlem

Playzone är nu polisanmälda

Permalänk
Medlem

hehe efter följt den här posten, får jag lov att säga dom som kallat folk patetiska osv för att folk har haft frågetecken på ganska solklara blås varningar.

Bör tänka om innan dom öppnar munnen nästa gång, hadde det varit i på ett annat forum än internet så hadde det nog blivit smäll på sådana kommentarer

Tråkigt för dom som ser ut att losa sina pengar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindlles
hehe efter följt den här posten, får jag lov att säga dom som kallat folk patetiska osv för att folk har haft frågetecken på ganska solklara blås varningar.

Bör tänka om innan dom öppnar munnen nästa gång, hadde det varit i på ett annat forum än internet så hadde det nog blivit smäll på sådana kommentarer

Tråkigt för dom som ser ut att losa sina pengar.

Visst är det tråkigt. Jag bor ändå här och har besökt butiken många gånger då min favoritresturang ligger mittemot.

Ogillar paranoida personer och många är inte bara försiktiga utan riktigt paranoida.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Visst är det tråkigt. Jag bor ändå här och har besökt butiken många gånger då min favoritresturang ligger mittemot.

Ogillar paranoida personer och många är inte bara försiktiga utan riktigt paranoida.

Att butiken, med tidigare ägare, fungerat hur bra som helst betyder inte ett skit om det kommer in nya ägare som har för avsikt att använda butikens goda rykte till att roffa åt sig så mycket pengar som möjligt från folk innan det är dags att försvinna.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Så nu är Butiken polisanmälda för bedrägeri.. vart är dom som försvarade butiken nu då?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

hehe jo, förstår va du menar med paronida personer, men var väldigt mycket som visade på skit den här gången

Permalänk
Medlem
Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Spännande hur någon som invztr är så säker på något som han inte har en anning om. Beklagligt att någon går in och köper ett lokalt bolag och sedan utför en scam.

invztr, dina tidigare erfarenheter av Playzone och den ägaren, har inget
att göra med den nya ägaren, förstår du detta?

Trist för den tidigare ägaren, jag hoppas att han inte har något med detta
att göra alls.

Hoppas alla som handlat under denna perioden och inte fått sina produkter gör en polisanmälan, så den ansvarige får det han förtjänar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Börjar kanske nedräkningen för nästa företag att scamma? De verkar ju vara ganska poppis numera.. och folk som är så blinda går ju i fällan utan att kolla fakta..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Visst är det tråkigt. Jag bor ändå här och har besökt butiken många gånger då min favoritresturang ligger mittemot.

Ogillar paranoida personer och många är inte bara försiktiga utan riktigt paranoida.

Bra idé att lita på dig, bara för att du köpt quake där en gång. Hoppas du fattar att pga. dina inlägg här kan någon ha betalt tusentals kronor i förskott och blivit blåst på allt. Vad säger du till dom nu?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av winmine
Bra idé att lita på dig, bara för att du köpt quake där en gång. Hoppas du fattar att pga. dina inlägg här kan någon ha betalt tusentals kronor i förskott och blivit blåst på allt. Vad säger du till dom nu?

Jag tycker inte direkt synd om dem som är så godtrogna och litar på okända personer som har köpt "något spel".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Playzone är ingen bedragarbutik, sluta vara så förbannat paranoida hela tiden.

Kan dra dit och foto hela butiken om du är så osäker.

Visa signatur

HomePc | När jag blir 30+

Laptop | MacBook Pro |