Samsung Spinpoint f1 750gb knastrar!

Permalänk
Hedersmedlem

Har du kört diskrensning och defrag på den nyligen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

tog väl ungefär lika lång tid som du har haft den nu, ca 2månader. inte en aning varför den bara slutade låta

Visa signatur

( ͡°╭͜ʖ╮͡° )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Har du kört diskrensning och defrag på den nyligen?

Yes det har jag, defragmenterade den för några dagar sedan bara.

@xavi2k: Okej, lite mysko att den slutar låta efter så lång tid hehe.

Permalänk
Medlem

Har märkt att processen csrss.exe skapar väldigt mycket läsningar på hårddisken..

Använder jag process explorer och går in på performance graph så ökar I/O bytes varje gång jag rör på musen... och har jag musen i konstant rörelse så sjunker den inte iheller.

Kan det ha något med detta att göra?

Permalänk

jag har samma skitdisk, känns spontant som den förtjänar att kallas det.
Allvarligt talat. Jag var nära att skicka in min, den låter som om det vore grus i den när den ska ladda xp. sen startar den om och om tills jag installerade om xp på en gammal 80gb jag hade. Nu backar jag allt till en extern disk (den går att komma åt) för att se vad ytterligare en formattering kan göra för skillnad.

För dig så kan samsungs egna program för felsökning vara kul, jag har för mig att dom använder det när man returnerar disken.
http://www.samsung.com/global/business/hdd/support/utilities/...

I det programmet kan du dels felsöka (min fungerar jättebra enligt det programmet) Sen kan du även ställa in nåt sound mode. Jag har för mig att det var disable som default och sen fyra steg till silent som säkert tar prestanda men kan vara kul att testa ändå. Jag har gjort det men inte hunnit testa det ännu.

Visa signatur

Varför göra det enkelt?

Permalänk
Medlem

@ramviksrille: Jo den låter förjävligt får ta och prova det där programmet.

Jag tror faktiskt att jag kan utesluta hårddisken, nyligen provat med ännu en hårddisk och problemet kvarstår.
En sak som jag lagt märke till och som jag själv tycker är väldigt konstigt är att när det fryser fast så sker det på EXAKT samma ställe i singleplayerspel...oavsett hårddisk, och nej det är inte auto save som skapar det.
Provade nyligen Warhammer Online trialen, det spelet frös också fast i en halv sekund och hade sig lite då och då, samma sak med wow. I Cod 4 online händer det också.. dock inte lika ofta som i de andra spelen känns det som, det är dessutom svårare att fastställa var någonstans det händer.

Kan det vara något problem med minneshantering eller nåt? Har iofs provat att bara köra med 1 RAM sticka i åt gången och det hjälpte inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramviksrille
jag har samma skitdisk, känns spontant som den förtjänar att kallas det.
Allvarligt talat. Jag var nära att skicka in min, den låter som om det vore grus i den när den ska ladda xp. sen startar den om och om tills jag installerade om xp på en gammal 80gb jag hade. Nu backar jag allt till en extern disk (den går att komma åt) för att se vad ytterligare en formattering kan göra för skillnad.

För dig så kan samsungs egna program för felsökning vara kul, jag har för mig att dom använder det när man returnerar disken.
http://www.samsung.com/global/business/hdd/support/utilities/...

I det programmet kan du dels felsöka (min fungerar jättebra enligt det programmet) Sen kan du även ställa in nåt sound mode. Jag har för mig att det var disable som default och sen fyra steg till silent som säkert tar prestanda men kan vara kul att testa ändå. Jag har gjort det men inte hunnit testa det ännu.

Kolla att dina kablar inte är glappiga eller dåliga

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag har haft liknande problem. Jag hade även problem med att internet ibland slutade funka. Jag var då tvungen att bryta strömmen till routern. Jag hade ett sunkit d-link adsl modem/router combo. Jag bytte till en bättre router och separat modem, sedan har allt varit frid och fröjd. Inga konstiga hack i några program och internet funkar fint! Hur routern kunde skapa hacken vet jag inte, men nu flyter allt på i alla fall. Har du en separat router kanske du skulle prova och byta till en annan och se om det kan hjälpa dig?

Visa signatur

P182|Phenom2 955BE@3.8Ghz|Asus CrosshairIII|Noctua NH C12P|OCZ 2x2Gb 1600Mhz DDR3|4890 VaporX|1Tb,500Mb,340Mb Hdd|BeQuiet Dark Power Pro 850W

Permalänk
Medlem

Kör med separat modem och router och internet funkar fint och lägger aldrig av.
När jag lirar COD4 så har jag satt igång spelets lagometer som den kallas...
Och när bilden fryser så på mätaren så höjs antingen den gröna linjen en bra bit eller så försvinner den väldigt snabbt. När den höjs så måste det ju bero på att servern laggar dvs pingen höjs.
Men när den försvinner, kan det vara mitt internet som dummar sig eller är det datorn som slutar "svara" eller hur man ska säga i en sekund?

I och med att det också hackar till i singleplayer spel så känns det inte som att det är pga internet, men det kanske det kan vara?

Permalänk

Nu har jag formaterat disken och installerat en annan windows version. Det gick i 4 dagar, sen vid kanske fjärde omstarten (skulle kolla bios om jag kunde göra något år att mitt gamla ut2k4 inte flyter, vilket det borde) så börjar det igen, när windows ska laddas så körs det lite grus i disken och den startar om. Igen och igen tills jag drar sladden.

Jag ska byta sata kablar i nästa steg.

Vi har ju en gemensam nämnare i HD 4870. Jag har ofta misstänk det, jag har testat 4 olika nya och gamla drivisar till det. Och på nån blåruta har jag hunnit se Ati...

Visa signatur

Varför göra det enkelt?