The Hunter Öppen signup nu för alla!!

Permalänk
Medlem

The Hunter Öppen signup nu för alla!!

fick ett mail nyss om det.

http://www.thehunter.com/site/register/

Permalänk
Medlem

YAY! Alltså... hmm... det är väl hyfsat, OK liksom. ;>_>

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

jag fick min invite för 2 dagar sen, har väntat ganska länge oxå. ska börja lira nu någon dag. verkar för jevla najs

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Fick också min invite för ett par dagar sen.
Synd att min dator inte pallar det ordentligt, segar som satan.
Är kanske inte riktigt min typ av spel, men dom som gillar att sitta och vänta i flera timmar på att en hjort ska dyka upp och sen missa den på första skottet och vänta lite till, dom gillar nog detta!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Satte mitt första djur i lungan på första försöket från 73 meter. Svårt att komma nära djuren. Smyga smyga är det som gäller <3. Är man längre ifrån än ca 100m blir det jobbigt att sikta med det gevär man får från början. Någon som vet om det går att zooma? Måste ligga ner för att få siktet stabilt.

Sjukt snyggt tycker jag att det är. Avalanche Studios levererar som vanligt.

Sen, Lasse.L. Flera timmar behöver man inte sitta. Eller ja, sitter du still e chansen inte stor att du får se något djur (mer än fåglar då). Man måste spåra och röra sig efter djuren. Ok, man kan locka till sig dem med tutan (vettefan vad den heter ), men det tycker inte jag är jakt.
Tog väl någon timma innan jag sköt min första hjort på 97 kilo!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Sötast
Permalänk

Fan att dom öppnade upp betan. Nu kan man ju inte spela!

"The Hunter is currently down for maintenance,
or is experiencing high player volumes.

We are sorry for the inconvenience. Please try again later."

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Avstängd

Fick invite förut, kan inte logga in "Server Capacity Full"...

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Sötast

Prova spamma sign in vid server cap full, brukar funka efter 20 försök

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Satte mitt första djur i lungan på första försöket från 73 meter. Svårt att komma nära djuren. Smyga smyga är det som gäller <3. Är man längre ifrån än ca 100m blir det jobbigt att sikta med det gevär man får från början. Någon som vet om det går att zooma? Måste ligga ner för att få siktet stabilt.

Sjukt snyggt tycker jag att det är. Avalanche Studios levererar som vanligt.

Sen, Lasse.L. Flera timmar behöver man inte sitta. Eller ja, sitter du still e chansen inte stor att du får se något djur (mer än fåglar då). Man måste spåra och röra sig efter djuren. Ok, man kan locka till sig dem med tutan (vettefan vad den heter ), men det tycker inte jag är jakt.
Tog väl någon timma innan jag sköt min första hjort på 97 kilo!

Hur spårar man då jag sprang omkring i nån timme utan att hitta något. Vad ska man leta efter?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Du ska leta efter röda moln i marken, dessa är såkallade traces. När du står på ett trace så ska du ta fram din huntermate och trycka på vänster musknapp, då registrerar den tracet och du får en triangel åt de hållet djuret har gått åt

Happy hunting

Visa signatur

Antec Three Hundred | Intel E8400 | PowerColor Radeon HD4850 PCS+ | Corsair XMS2 TwinX PC6400 2x1GB | Gigabyte GA-EP45-DS3

Permalänk
Medlem

Bah jag lyckades hitta spår efter spår som jag följde, men hur mycket jag än letade så hittade jag inget djur gav upp efter typ 45 min, lagom segt

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

min tankar i max 0.2 kb/s.. :/

EDIT: När jag startade utorrent gick det upp till ca 100 ^^

Permalänk

Till er som inte riktigt kan komma igång och hitta era första djur så kan jag rekommendera den här starter guiden, den fick mig på fötter iallafall. http://thehunter-canada.ca/PDF.html sedan kan jag även föreslå att ni ska kolla på några videos på youtube, där kan man se vilka tekniker vissa använder.

Visa signatur

Antec Three Hundred | Intel E8400 | PowerColor Radeon HD4850 PCS+ | Corsair XMS2 TwinX PC6400 2x1GB | Gigabyte GA-EP45-DS3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik010
Du ska leta efter röda moln i marken, dessa är såkallade traces. När du står på ett trace så ska du ta fram din huntermate och trycka på vänster musknapp, då registrerar den tracet och du får en triangel åt de hållet djuret har gått åt

Happy hunting

Ja, precis. Det e antingen klövavtryck eller bajs. Du kan se vad det är för djur om du använder huntermate.
Sedan när man kommer nära djuret är det bra att stanna upp och antingen lokalisera det med kikaren eller locka på det med callern eller vad den heter. Man vill inte skrämma iväg det.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Okej är det jag som är dum i huvet eller hurfan spelar jag? seriöst. Jag har registrerat mig och loggat in sen`?

EDIT: ÅÅÅHJO LOGIKEN. Trodde man skulle klicka på "Go hunting" För att komma till nerladdningsgrejsen, men man skulle trycka på Install the game. FAN VA LOGISKT JAG VART ÄGD

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om detta, men det ser mysigt ut får väl testa

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Sötast

Tänk på:

Spring ALDRIG, om ni inte ska till ett speciellt mål och av någon anledning har bråttom.

Gå runt och leta rådjur/spår och lyssna efter deras ljud.

så fort du vet att du är i närheten så sluta gå, och gå ner på knä och smyg sakta efter spåren och kolla med kikaren ofta.

Ofta om man går efter rådjuret så fortsätter det bara springa iväg, troligtvis vad som hände ph33r.

Permalänk
Medlem

Hmm, har spelat i massa timmar idag, minst fyra timmar. Men har bara lyckats döda ett djur, som hade buggat sig

Annars inget. I början sprang vi mycket, men det är en dålig ide.. .)

Just nu sitter vi och väntar... och väntar... och väntar..

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

Var tvungen att ladda hem och testa!

Började med att tracka ett djur ganska länge innan jag förstod hur allting fungerade, sen fick jag nys på en annan hjort (?) som jag följde efter. Smög som fan och fick lite nya spår här och där som pekade mig åt rätt håll. När jag hade hört den ropa så var den rätt nära så jag började krypa mot den, och letade med kikaren. Trodde jag helt hade tappat bort den, men helt plötsligt stod den där och åt, skjöt den i bröstet eller om det var huvudet. Tog väl ca 1 timme men det var kul som fan

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

fick min invite dagen innan announce konstigt nog...

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

Hmm jag kommer inte in så jag kan ladda ner spelet Jag har signat mig och aktiverat kontot så att säga, men när jag skall logga in på sidan verkar servern vara full. Kan man ladda ner spelet någon annanstans?

EDIT: Fick nu loggat in och har satt på nerladdningen av spelet. 4,33 kb/s nån som har en bra torrent för detta?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Nu har jag lirat ett bra tag och gillar det skarpt. Men hur får man nya licenser?

Mvh
Jon

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedBerry
Nu har jag lirat ett bra tag och gillar det skarpt. Men hur får man nya licenser?

Mvh
Jon

Jag tror man måste betala för det.

Man kan köpa någon form licens iallafall, jag har spelat tills jag får missions att döda turkeys och whitetail, men questerna når aldrig in i spelet även då uppdragen är accepterade.

Så troligtvis måste man casha in lite för att få mer material.

Permalänk
Medlem

Okej vet du vart och hur man köper eller funkar det inte ännu?

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedBerry
Okej vet du vart och hur man köper eller funkar det inte ännu?

Man loggar in på deras sida och sen väljer man Hunter Store under My Account om den inte är grå. Verkar som deras shop har varit nere senaste dagarna. Jag köpte min Warden license för ett par dagar sedan och då kostade det runt 100 kr.

Permalänk
Medlem

Okej

Tack för informationen.

Mvh
Jon

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem

blir lite små arg nu...det går inte att kommi in för att servern är full!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Va tiden bara rinner förbi när man sitter och spelar detta :D.
Gött spel förövrigt

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aframo
Va tiden bara rinner förbi när man sitter och spelar detta :D.
Gött spel förövrigt

Om den gör... satt och lirade lite igår kväll och tänkte jag skulle slutat tidigt. Gick väl sådär :/

Har för övrigt en föreläsning med deras Lead Designer, Doru Aapreotesei om 30 min. Ska bli grymt intressant