Moderkortet känner inte av grafikkortet...

Permalänk
Medlem

Moderkortet känner inte av grafikkortet...

God kväll kära Sweclockare!
Har stött på ett tämligen enerverande problem i datorväg... Det är som så att jag har köpt en ny dator och jag lyckades installera allt och köra med den en dag tills den slutligen laggade ihop inuti CS. Därefter så fungerade inte mitt externa "PCI-E"grafikkort... Fläkten på grafikkortet snurrar så det är inte det att den inte får ström. Men när jag kopplar in skärmsladden (DVI) så kommer det ingen bild. Oftast. Ibland då kan jag se BIOS men sen då laggar datorn ihop vid Windowsloggan när den laddar.

Vad jag inte kan förstå är varför den reagerar som den gör, det är som att moderkortet känner av grafikkortet ibland men annars inte, fast den får ström och fläkten snurrar hela tiden. Visst någon krets kanske är trasig men det tvivlar jag starkt på då datorn är helt ny.

Information som kan vara värd att nämnas:
1.Moderkortet är av märket ASUS
2.Grafikkortet är av typen: ATI Radeon HD 4650

PS. Jag har flashat bios till det senaste så det är inte ouppdaterat. Men kanske felinställt? Vad vet jag. Hoppas att någon sakkunnig kan belysa mig i det här problem, snart lär jag börja utveckla grova abstinensbesvär om jag inte får PANGA JÄVEL Ô_ô

Tack på förhand // MVH IntenZe

Permalänk

Har du flera PCI-E slots? Isåfall pröva dem, sedan kan du pröva med ett annat grafikkort. Pröva ta ut och sätt in minnesstickorna då de kan vara väldigt känsliga.