Permalänk
Medlem

hjälp;)

hejsan det e så att jag köpte en ny processor och grafik kort till min dator
men det vissa sig snabbt att det skulle bli strul;(

det jag köpte va intel core quad q8200 o grafikortet e ett eah4850

nu till problemet att jag satte in både prollen och grafi och datorn starta inte ok tänkte jag jag provar grejorna var för sig o satte tillbax den gammla dual core prollen med nya grafkortet

datorn startar inte;(

sätter i de gammla grejorna o den funkar klockrent!

provat att söka runt på mitt moderkort om det kanske inte stöder men hittar inget

moderkortet jag har e ett P5N-e sli
nättaggregat har jag 520w crossair
andvänder vista homebasic 32

grafi borde ju funka med den gammla processorn? lyser bara en röd lampa o den andre blinkar till ett par ggr men skärmen kör inte igång!

jätte tacksamm för hjälp mvh andreas

Visa signatur

cre8tor

Permalänk
Medlem

får grafik kortet tillräckligt med ström??

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

jag har inte den blekaste;) jag satte in grafikortet i tantens dator som har antec 420w aggregat o där fick jag igång så skärmen startade sen kom nån varnings text upp att något inte stödde 1440x900 men e ganska övertygad om att eah4850 hade gått i hennes dator on jag tagit bort de gammla vga drivisarna inann

men funkar inte på min;(

Visa signatur

cre8tor

Permalänk
Medlem

De låter som din dator inte ger den någon ström.. då händer tyvärr inte så mycket med datorn..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Jag kollade på asus hemsida för cpusupport vilket du också borde kollat innan du skaffade dig din nya processor:(

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=...

Det är bara den äldre serien av quadcore som stöds, dvs 6-serien och inte 8-serien.
Där har du förklaringen varför det inte startar med de nya produkterna i.
Förmodligen lär det inte vara några problem att starta maskinen med gamla processorn och nya grafikkortet och om det inte gör det..ja..grattis..inkompatibiltetsproblem och nyköp av moderkort som följd...inte kul alls för dig!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

P5N-E har väl inte stöd för dom nya prollarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
P5N-E har väl inte stöd för dom nya prollarna?

-----------------
Precis konstaterat det dessvärre till den här trådskaparens sorg får man väl säga...

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

tackar för de snabba svaren sorg o sorg nu vet jag iallafall vart problemet ligger;)

tackar o buggar blir nytt moderkort imorron då!

Visa signatur

cre8tor