Permalänk
Medlem

Guden2 tror din dator klarar det.. bara det att det blir mkt varmt, har du några chassi fläktar? Ladda ner ngt program som kollar dina temperaturer i datorn, t.ex. Speedfan, GPU-z eller liknande

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guden2
Kanske, men jag tror att det är grafikkortet, ganska säker

Okej, har nämligen exakt samma nätagg.

Men det kan stämma.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
Guden2 tror din dator klarar det.. bara det att det blir mkt varmt, har du några chassi fläktar? Ladda ner ngt program som kollar dina temperaturer i datorn, t.ex. Speedfan, GPU-z eller liknande

Har catalyst, vet inte om den är bra men när jag inte spelar ligger temperaturen runt 71 grader, fan speed 30 %, activity 0% och när jag kör ligger tempraturen på 77 grader, fan speed 39% och activity 99%

glömde har 1 fläkt på sidan och 2 fläktar i bak

Visa signatur

P5Q- E, E8400 @ 3.0 Ghz, XFX HD5850 1GB, Corsair 550W, OCZ 2x2048MB PC2-8000.

Permalänk
Medlem

71 grader när du inte spelar. Låter ganska högt tycker jag men är inte direkt familjär med ditt kort, fråga en grafikkorts delen av forumet om råd och vad andras ligger på, kanske bara jag som tycker det

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
71 grader när du inte spelar. Låter ganska högt tycker jag men är inte direkt familjär med ditt kort, fråga en grafikkorts delen av forumet om råd och vad andras ligger på, kanske bara jag som tycker det

det är en vanlig grad för detta kort, kollat runt lite

Visa signatur

P5Q- E, E8400 @ 3.0 Ghz, XFX HD5850 1GB, Corsair 550W, OCZ 2x2048MB PC2-8000.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixn
*väntar tills patchen kommer ut för alla som inte har steam* wiho!

Måste man inte ha steam för att överhuvudtaget kunna starta spelet? Fast du kanske kör med "den andra" versionen?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Exakt vad jag sade

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Jag hoppas det är ok att jag frågar här. Jag har spelat Empire: Total War i några timmar nu och har börjat med Amerikanska kampanjen efter att ha kört lite skirmishes först, problemet är att jag har fastnat helt nu. Har ingen aning vad jag ska göra... Har flyttat runt mina arméer i typ 30 turns och inget händer. Har tagit över de två första indianbyarna i Maryland och i Pennsylvania, men kan inte bygga några nya byggnader eller flytta arméerna till nytt land. Jag måste ha missat nåt, men vad?

Tack!

Permalänk
Medlem

Tryck på uppdragsknappen och kolla vad du ska göra härnäst, beroende på var du är tror jag att du ska ta en fransk stad, inte säker dock.

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/48849?page=1
Här är en liten fin guide skriven av en svensk kille, på engelska för er som är nya till spelet och inte förstår en del saker

Tryck på uppdragsknappen i högra hörnet Snorkelfarsan, Den knappen du vill ha sitter till vänster om Den stora knappen i mitten i högra hörnet Bra förklaring eller hur?!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Gah va mortars är lamt i multiplayer, borde sättas ammunition limit på artillery eller iallafall rockets och mortars.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Hej! Kanske en dum fråga men ingen som orkar ladda upp en replay på när ni spelar multiplayer? Är helt grön på Total War-serien så det hade varit kul och lärorikt att se nån med lite koll spela. Ty!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moleskin
Hej! Kanske en dum fråga men ingen som orkar ladda upp en replay på när ni spelar multiplayer? Är helt grön på Total War-serien så det hade varit kul och lärorikt att se nån med lite koll spela. Ty!

Sjö eller land?

Körde en multiplayer match (orankad) igår och den andra killen fick ju börja på en kulle. Verkar som om artilleri kan skjuta längre då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/48849?page=1
Här är en liten fin guide skriven av en svensk kille, på engelska för er som är nya till spelet och inte förstår en del saker

Tryck på uppdragsknappen i högra hörnet Snorkelfarsan, Den knappen du vill ha sitter till vänster om Den stora knappen i mitten i högra hörnet Bra förklaring eller hur?!

Du menar objectives knappen? När jag klickar på den står det ingenting alls, och "next turn"-knappen nere i högra hörnet är dessutom borta?! Jag kan dock trycka på Enter för att byta till nästa omgång, men ingenting händer som sagt.
Jag har klickat på typ allting som går att klicka på...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorkelfarsan
Du menar objectives knappen? När jag klickar på den står det ingenting alls, och "next turn"-knappen nere i högra hörnet är dessutom borta?! Jag kan dock trycka på Enter för att byta till nästa omgång, men ingenting händer som sagt.
Jag har klickat på typ allting som går att klicka på...

Låter buggat Imo.

Permalänk

ja, ska se om det är någon skillnad när jag startar spelet igen. Har inte testat sen igår. Annars får jag börja om

Permalänk
Medlem

Verkar som det buggat för dig...
Alla vapen kan skjuta längre om du är på en kulle

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Sjö eller land?

Körde en multiplayer match (orankad) igår och den andra killen fick ju börja på en kulle. Verkar som om artilleri kan skjuta längre då?

Helst land

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
Exakt vad jag sade

Såg inte det ändå tittade jag igenom men såg ingen som hade sagt något om det

Edit: Jag har kört en par turns nu på den korta kampanjen, är år 1707 sommar tror jag, men hur skapar man nya trading routes? Ganska tidigt fick jag Umeå som hamn och valde trading port för att kunna öka handeln men det är inte streck till hamnen som det är till andra hamnar. När jag tog över Danmark försvann strecken till deras hamnar. Det känns som att handel är en fast och ganska stor inkomst och att man dessutom kan få allierade, synd att knappt kunna handla med andra länder då.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Inaktiv

Någn som vet hur man gör när spelet kraschar hela tiden...
Är run 1750 och i slutet på turnen när indian folk med mera ska göra sitt så skiter det sig bara att börja om?

Permalänk
Medlem

äntligen är tenta tiden över!!!!

Spelet har väntat på skrivbordet i drygt en vecka nu, håller på att installera det
Ska gå och kolla på Watchmen snart men när jag kommer tillbaka....

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Emery: Spelet crashar ganska ofta för mig, får ofta loada äldre saves och börja där för mig har flera games runt år 1770 som jag inte kan komma vidare på för att jag inte kan loada savsen eller köra nästa turn :/

Gamefreak: Lite konstigt hur det där fungerar, dina trade ports måste ha en högre lvl, din teknologi måste vara utvecklad och det är din huvudstads trade port som styr hur många handelsavtal via havet du kan ha... Tror också att du bara kan ha 1 Grön linje som går ifrån en hamn på varje Region MEN det betyder inte att dina andra trade ports inte bidrar till din income och hur mycket du kan exportera.. Detta är iallafall hur jag har förstått det

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Tips jag just märkte: I kampanj kartan kan du "merga" eller sätta ihop enheter av samma sort. tex. om du har en med 20 man i och en med 80 kan du dra den ena över den andra och på så sätt skapa en enhet med 100 man, mycket användbart imo

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
Tips jag just märkte: I kampanj kartan kan du "merga" eller sätta ihop enheter av samma sort. tex. om du har en med 20 man i och en med 80 kan du dra den ena över den andra och på så sätt skapa en enhet med 100 man, mycket användbart imo

Hehe för dem som har spelat de gamla Total War spelen så är det old news
Men det är ju bättre att Reinforca enheterna istället för att sätta ihop 2st enheter.
På det sättet så kan du också mer erfarna och disciplinerade enheter.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Hehe för dem som har spelat de gamla Total War spelen så är det old news
Men det är ju bättre att Reinforca enheterna istället för att sätta ihop 2st enheter.
På det sättet så kan du också mer erfarna och disciplinerade enheter.

Är det inte billigare också?

Permalänk
Medlem

Jag har spelat alla andra men aldrig märkt detta

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Är det inte billigare också?

Jag tror det är fixat pris per enhet av nykostnad. Dvs det kostar exakt lika mycket reinforca 80+20 män som det kostar att merga dom till en 100 och köpa en ny 100. Om man inte räknar att experience har ett "pris" förstås.

Permalänk
Medlem

Någon som skrev på TW forumet att när du replenishar en unit med nya units kan regimentet förlora erfarenhet...
Erfarenhet är något som varje enhet får och ifall sedan får enheten en sorts medel värde av det, också roligt att veta

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Ganska tråkigt, starta datorn idag å hade error mm så kunde inte få igång den (inte ens i felsäkert läge) då jag som snabbt som möjligt ville in på datorn så valde jag å göra en helt ny installation av Vista, lite tråkigt då jag ligger på år typ 1753 på Empire.. Fast ändå så känns det skönt kan göra en clean start å göra saker ja borde gjort annorlunda. Nu kan jag mycket om spelet dessutom

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Sjukt krävande spel. Min QX6700@3,6Ghz med två 9600GT i SLI klarar inte av att köra sjöslag maxxade. Kör på allt på lägst med 1650X1050 i upplösning och då är det spelbart. Tycker kameran i allmänhet är lite slö.