Permalänk
Medlem

21,5" eller 24"

Ny skärm ska köpas. Den ska användas för spel. Vad kommer vara bäst till att spela på? Blir det för stort med 24". Har även en 40" full hd också till att kolla på film på osv.

Permalänk
Medlem

22" är perfekt tror jag.

Permalänk

Stod inför samma val under sportlovet d.v.s för två veckor sedan. Det blev efter mycket velande en 24" skärm vilken jag anser vara perfekt för spel.
Många har olika åsikter om skärmar och därför bör du ta dig tiden att titta på dem i en affär. Att rådfråga någon om skärmar borde endast ses som riktlinjer för många människor har olika uppfattningar om vilka skärmar som behagar dem.

Permalänk
Medlem

24" bara du inte sitter för nära kan jag inte se någon nackdel...förutom krav på hårdvaran då ;P

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en 21.5" BenQ E2200 och jag är grymt nöjd med den. En 24" hade blivit för stort i min mening.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orio
Jag sitter på en 21.5" BenQ E2200 och jag är grymt nöjd med den. En 24" hade blivit för stort i min mening.

ähh man vänjer sig. Jag tycker personligen att min 42" är för liten. (ca 2-3 meter från tv:n)

Permalänk
Medlem

hårdvaran är inte för dålig klara full hd utan prob. Sitter ca 0,5 meter normalt. dvs har ett rätt smalt datorbord. Då blir 24 " för stort eller ?

Permalänk

Nja, jag sitter cirka 0.5 meter ifrån och tycker det är ett skönt avstånd. Foten brukar är ju aldrig bredare än skärmen iallafall...

Permalänk
Medlem

24" skulle jag definitivt valt om jag skulle köpa idag.
Har 22" sen ca 1år tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem

var lite wow-känsla först när man gick från 19" till 24" men nu känner jag mig begränsad på mindre skärmar... tycker det är ganska lagomt med 24"