Unga människor föredrar komprimerat ljud

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
haha hur mycket skit har du dragit in på datorn ? 320kbps klarar ffs en amd k6 av !

Ingen aning xD men det går bara inte, Blir nästan så datorn låser sig, i vissa fall så hackar musiken sjukt mycket.

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Du skojjar?
Ja det är komprimerat men det betyder inte att någon information har kastats bort. Jämför med zip-komprimering, inte försvinner en massa ord i dina dokument när du har komprimerat dom...

Komprimera en wav fil med flac, gör sedan om flac filen till en ny wav fil och varenda etta och nolla i den filen är identisk med originalet.

Det är liksom det som är hela poängen med lossless (=förlustfri) komprimering.

*host* Jag har gjort just detta.....

AC/DC - Black Ice.
Skiva - FLAC - WAW - brände ut på skiva.

In i bilen och jämförde mot originalet och den sista dynamiken fanns inte på den brända skivan. Den lät ngt plattare, som en tunn hinna över högtalarna.
Visst ingen superanläggning (14-15K) men tävlingsbyggt för ljudkvalitét....så den håller en bra standard ändå.

DOCK....jag kan eg. inte uttala mig om det beror på konverteringarna eller skivan eller bränningen (brände iofs bara i 1x men ändå) som påverkade..men skillnad vart det.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Första april?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av busharmy
Blindtest. Duuh...

Jo, jag vet. Det stod så i artikeln. Men nånting verkar snett.... eller så är det bara så att jag inte vill se fakta för att jag inte vill att det ska på detta vis att 128 kbps ska vara nåt som är "bra".

Permalänk

Inte så konstigt. folk lyssnar med B högtalare och hör därmed ingen skillnad finare ljud låter nästan sämmre då det inte kan återges ordentligt av högtalarna/förstäkaren. sen så duger 128kbit till att just lyssna men är man fin smakare så är komprimerat inte så high.. Det kan även låta bättre då man plockar väck låga och höga register som annars bara hade 'stört' men gett ett finare ljud på en bra ljudanläggning.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
*host* Jag har gjort just detta.....

AC/DC - Black Ice.
Skiva - FLAC - WAW - brände ut på skiva.

In i bilen och jämförde mot originalet och den sista dynamiken fanns inte på den brända skivan. Den lät ngt plattare, som en tunn hinna över högtalarna.
Visst ingen superanläggning (14-15K) men tävlingsbyggt för ljudkvalitét....så den håller en bra standard ändå.

DOCK....jag kan eg. inte uttala mig om det beror på konverteringarna eller skivan eller bränningen (brände iofs bara i 1x men ändå) som påverkade..men skillnad vart det.

Då måste du gjort något fel. Jag och en polare testade nämligen och vi fick samma "hash" på 2 waw-filer där den ena var direkt från CD'n och den andra hade åkt en vända som .flac innan. Var dock hos polaren och inte på min burk, så jag vet tyvärr inte vilka encoders/decoders som vi använde.

Sen måste jag argumentera mot att folk säger att techno "låter bra" eller inte påverkas lika mycket av komprimeringen. Visst finns det fina exempel när originalet på CD redan är sönderkomprimerat, men kollar man på lite "seriösare" artister så är det en helt annan sak, vi snackar riktiga instrument och ofta invävda klassiska stycken där man helt klart hör stor skillnad.

Jag vågar inte svara på att jag kan höra skillnad på 320kbps MP3:a och .flac då jag inte gjort ett blindtest, dock har jag innan jag började med flac föredragit just 320kbps mp3:or och jag tycker att det varit skillnad när man sen gått över till mer .flac. Vet att polaren som lyssnat massor på VNV-nation blev helt till sig när jag spelade det i .flac på min anläggning, han trodde inte det var sant att det kunde vara så stor skillnad.

Blev riktigt sugen på att göra ett blindtest mellan 320kbps mp3 och .flac hemma. Nån som har tipps på låtar där man har störst chans att höra skillnaden?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

128 kbps MP3... HAHAHA seriöst. Man får väl åtmistonde ha 256kbps VBR eller CBR 320...

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
spotify kräver ju så mycke bandbredd

spotify sänder ju vidare till andra väl?
Känns annars väldigt underligt att de har en så stor cache på ens dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Är väl inte konstigare än att kunder på Mediamarkt tyckte att LCD:er med "dymanic mode" hade bäst bild.

Fyfan, det är långt värre. Brrrrrr!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Åhhh, vad jag hatar ogranskade undersökningar som blir sanningar.

Det är alltså en informell undersökning som gjorts. Inte en formell som är tänkt att kunna granskas av andra forskare för att vidimera resultatet. Dra därför inte för långtgående slutsatser av resultatet!

Dessutom är det för rockmusik som studenterna föredrog 128 kbps/s. Det står inte att det gäller för orkester och jazz som också spelades upp.

Jag har för mig att en svensk tidning gjorde en liknande undersökning med "audiofiler" i panelen och även de i vissa fall föredrog den komprimerade varianten. Ska se om jag kan hitta den undersökningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Då måste du gjort något fel. Jag och en polare testade nämligen och vi fick samma "hash" på 2 waw-filer där den ena var direkt från CD'n och den andra hade åkt en vända som .flac innan. Var dock hos polaren och inte på min burk, så jag vet tyvärr inte vilka encoders/decoders som vi använde.

Sen måste jag argumentera mot att folk säger att techno "låter bra" eller inte påverkas lika mycket av komprimeringen. Visst finns det fina exempel när originalet på CD redan är sönderkomprimerat, men kollar man på lite "seriösare" artister så är det en helt annan sak, vi snackar riktiga instrument och ofta invävda klassiska stycken där man helt klart hör stor skillnad.

Jag vågar inte svara på att jag kan höra skillnad på 320kbps MP3:a och .flac då jag inte gjort ett blindtest, dock har jag innan jag började med flac föredragit just 320kbps mp3:or och jag tycker att det varit skillnad när man sen gått över till mer .flac. Vet att polaren som lyssnat massor på VNV-nation blev helt till sig när jag spelade det i .flac på min anläggning, han trodde inte det var sant att det kunde vara så stor skillnad.

Blev riktigt sugen på att göra ett blindtest mellan 320kbps mp3 och .flac hemma. Nån som har tipps på låtar där man har störst chans att höra skillnaden?

Möjligt.....jag brukar normalt undvika konverteringar i vilket fall(såvida det inte rör sig om bakrundsskval som jag påpekade tidigare). SÅ jag kan ju ha dabbat mig. Men jag är tveksam. Skall dock snart testa i en bil med grejer för runt 150K för att se om vi märker samma skillnad där Gör vi det så stor jag fast vid mina argument, gör vi inte det ja då får jag vika mig Inte mer med det.

Bra låtar för att höra skillnaderna?
Hm...... Sheffield-labproducerat matrial brukar vara bra.

Annars kan du köpa EMMAS tävlingsskiva och leka med...den är producerad judt för både teknisk och rent musikalisk bedömning.

Permalänk

Det hela är iPodens fel!

Jag måste säga att hela problemet grundar sig säkerligen i de absolut värdelösa ljudet i en iPod som alla amerikaner har lärt sig att älska.
De små vita fula lurarna är i särklass de sämsta jag har lyssnat på någonsin. Och även om man kopplar på ett par vettiga lurar. Så låter i alla fall förra generationens iPodar riktigt illa. Instängt och platt med total brist på detalj. Får sedan en person lyssna på en riktig inspelning så är det klart man tycker att det låter konstigt när man har vant sig vid att det ska låta på ett annat vis.

Permalänk

Fy fan!
Jag vet inte om jag ingår i kategorin "unga människor" eller "amerikan" för den delen.
För jag hoppas fanimej det dyker upp skott pengar på folk som föredrar 128kps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Oj vilket misstag... (anser jag då)
Tror du att du kommer gå igenom hela musiksamlingen sen när du köper bättre ljudsystem?

Eller så rippar/köper man direkt till lossless och sen när man köper ett bättre system så kan man utnyttja det också.

Om man har utrymmet. Här finns varken utrymme i cm_³ eller GB.
Jag satsar gärna på att gå igenom samlingen igen och rippa om, så får jag samtidigt lite städat och ordnat med taggar och stuff ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kent2
Ja, du syftar givetvis på att vinyl förvisso har ett sämre snr (signal to noise ratio) än CD, men att bruset ligger i frekvenser som örat ändå sållar bort. Vinylens övertag i dynamik avgör därför i praktiken till dess fördel.

...det var väl det du menade?

Bl.a.
Men sen även det att musiken från den tiden var anpassad efter de skivorna, samt för mono. Jag fattade först när jag lyssnade på Rubber Soul i mono, allting blev annorlunda och mer självklart, basslingorna fick en annan framtoning och trummorna lades bakom vissa ljud som den inte gjorts förut osv osv. En annan "logik".

Vilket jag tror är huvudanledningen, som nämnts så många ggr, till att eleverna föredrog loss. Ljudet blir annorlunda, en annan självklarhet, en annan logik (mellanregistret skall låta mer än basen, som antingen skränar eller sållar, och hihats ska låta lite untzuntz).
Vana.

Huga, hur kommer framtiden se ut? Kommer vi "nöja" oss med 64kbps bara för att vi kommer va vana vid hissmusik och lyssna med högtalarna från mobilen på bussen för att impa på polarna? Youtube någon? :fear:

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av explosiv
spotify sänder ju vidare till andra väl?
Känns annars väldigt underligt att de har en så stor cache på ens dator

Nej den sänder väll inte vidare? Eller? :S
Vad har du hört det då?

Permalänk
Medlem

Skön kommentar om ämnet: "allt under 128kb/s är på tok för lite, jag konverterar alltid upp skivor jag fått hem till 320kb/s"....

Karln vägrade fatta varför jag asgarvade åt honom

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphexan
Skön kommentar om ämnet: "allt under 128kb/s är på tok för lite, jag konverterar alltid upp skivor jag fått hem till 320kb/s"....

Karln vägrade fatta varför jag asgarvade åt honom

Det säger väl också lite om hur viktig den psykologiska effekten är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixim
Därav OGG för bärbart

Håller med där

Önskar det fanns fler mobiler som stöder Ogg Vorbis, vore trevligt om SE, Nokia osv gjorde det. Samsung har släppt några mobiler som stöder Ogg Vorbis, men de släpptes för ~2 år sedan nu. Inga av de nyare mobilerna stöder det.

Permalänk
Medlem

Hjälp, audiofilerna anfaller!

Spotify låter alldeles utmärkt, det tillsammans med Creatives Crystalizer = mums. Musik låter sjukt tråkig utan Crystalizer.

Permalänk
Medlem

Dagens ungdom är ju körd xD

Permalänk
Medlem

Majoriteten av sweclockers anhängare tror sig vara så mycket mer än alla andra, det är komiskt om något. Alla verkar vara proffslyssnare och så vidare, hehe.

Jag kan se scenariot framför mig när dom drar hem en brud och dom t.ex har en skiva med sig som dom bränt eller whatever, "OH NEJ!!!! tänker dom för sig själva, det här kommer ju låta SKIT!!!" och så står dom där och förklarar för bruden varför det kommer låta skit samtidigt som bruden kliar sig i huvudet och kollar snett på karln och går därifrån.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Majoriteten av sweclockers anhängare tror sig vara så mycket mer än alla andra, det är komiskt om något. Alla verkar vara proffslyssnare och så vidare, hehe.

Jag kan se scenariot framför mig när dom drar hem en brud och dom t.ex har en skiva med sig som dom bränt eller whatever, "OH NEJ!!!! tänker dom för sig själva, det här kommer ju låta SKIT!!!" och så står dom där och förklarar för bruden varför det kommer låta skit samtidigt som bruden kliar sig i huvudet och kollar snett på karln och går därifrån.

Ja eller om man har någon som helst erfarenhet av brudar, inte för att låta allt för sexistiskt, så undivker man använda sig av några tekniska termer överhuvudtaget??
Fast det kräver ju lite social kompitens. Vilket jag antar du tror att ingen på swec har?
Kör upp din iphone någonstans vet ja, så de blir lite mer tyst från ditt håll.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Ja eller om man har någon som helst erfarenhet av brudar, inte för att låta allt för sexistiskt, så undivker man använda sig av några tekniska termer överhuvudtaget??
Fast det kräver ju lite social kompitens. Vilket jag antar du tror att ingen på swec har?
Kör upp din iphone någonstans vet ja, så de blir lite mer tyst från ditt håll.

På er så låter det som om ni gör allt för att undvika att höra sånt som låter skit i era öron Ni idiotförklarar dom som gillar det som låter bra för dom, om det låter bra för folk i 128kbps, så gör det de, sen kan ni tycka själva bäst ni vill vad som låter bäst för er själva. Men delade åsikter är något man absolut inte får ha om man hänger på sweclockers och diskuterar t.ex olika bitrates! För då bannimej kommer audiofilerna och säger sitt...

Aha, varför ska jag köra upp den? Och vad har min iphone med det här att göra? Fast ja.. det är ju sweclockers på dagisnivå som vanligt Och svenska avundsjukan spökar ju oftast..

Idioter finns det gott om på sweclockers och det ser man tydligt i den här tråden

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
På er så låter det som om ni gör allt för att undvika att höra sånt som låter skit i era öron Ni idiotförklarar dom som gillar det som låter bra för dom, om det låter bra för folk i 128kbps, så gör det de, sen kan ni tycka själva bäst ni vill vad som låter bäst för er själva. Men delade åsikter är något man absolut inte får ha om man hänger på sweclockers och diskuterar t.ex olika bitrates! För då bannimej kommer audiofilerna och säger sitt...

Aha, varför ska jag köra upp den? Och vad har min iphone med det här att göra? Fast ja.. det är ju sweclockers på dagisnivå som vanligt Och svenska avundsjukan spökar ju oftast..

Idioter finns det gott om på sweclockers och det ser man tydligt i den här tråden

Och ja, jag anser fan att folk som tycker att 128kps låter bättre borde gå och få sina öron undersökta.
Frekvens registret är en bråkdel av vad "CD kvalite" är.

Fast gillar man skränig skit musik, vilket landet i väst är mästare på att tillverka. (RnB)
Så kan jag förstå att även nötterna tycker om skräp kvalité i detta sammanhanget.

Visst att du skulle köra upp din iPhone har väll inget med saken att göra.
Kör upp vad som helst så det blir tyst på dig bara.

Med tanke på vad som inte har med saken att göra: Svenska avundsjukan??
Hur i helv får du in det i det här sammanhanget?

Permalänk

Sluta bråka nu!

Alla audiofiler (och även jag till viss del) är bara ledsna i ögat för att de inte kan känna sig nöjda med ljudet utan att lägga fåniga summor pengar på fin utrustning. Därför har man svårt att gå med på att folk, som enligt mig är lyckligt ovetande, säger att deras stereopaket för 4000kr spelar hur vackert som helst.

Så, vill du spara pengar? Börja inte lyssna på för dyra högtalare!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Och ja, jag anser fan att folk som tycker att 128kps låter bättre borde gå och få sina öron undersökta.
Frekvens registret är en bråkdel av vad "CD kvalite" är.

Fast gillar man skränig skit musik, vilket landet i väst är mästare på att tillverka. (RnB)
Så kan jag förstå att även nötterna tycker om skräp kvalité i detta sammanhanget.

Visst att du skulle köra upp din iPhone har väll inget med saken att göra.
Kör upp vad som helst så det blir tyst på dig bara.

Med tanke på vad som inte har med saken att göra: Svenska avundsjukan??
Hur i helv får du in det i det här sammanhanget?

Jag tror inte du förstår vad innehållet i "upplevelse" betyder. Om folk tycker det låter bäst så, kan du inte bara låta dom tycka det för guds skull? Måste du vara ett barn och tro att alla är lika mycket audiofiler som du är? Vart är världen på väg..

Om folk är nöjda, så är dom, låt dom vara det, ingen anledning att stå och bråka som en barnunge om det.

Varför ska jag hålla tyst? Jag har lika mycket rätten på min sida att säga vad jag tycker och tänker utan att du ska vara barnslig och spydig För tydligen så väger andras åsikter så mycket att du tar så pass illa vid dig att man börjar nästa tro att du går och gråter i ett hörn varje gång någon säger vad dom tycker som du inte själva tycker.

Ja, svenska avundsjukan. Och du vet mycket väl vad jag pratar om, fast oftast erkänns ju aldrig något sådant från den som är avundsjuk Åh nu måste jag förklara så en barnunge kan förstå eftersom du inte verkar hänga med dina egna tankar: Du bad ju mig köra upp något jag äger, som du inte själv har, det brukar kallas avundsjuka, hade du själv haft en sådan pryl så hade du således inte sagt så

Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Sluta bråka nu!

Alla audiofiler (och även jag till viss del) är bara ledsna i ögat för att de inte kan känna sig nöjda med ljudet utan att lägga fåniga summor pengar på fin utrustning. Därför har man svårt att gå med på att folk, som enligt mig är lyckligt ovetande, säger att deras stereopaket för 4000kr spelar hur vackert som helst.

Så, vill du spara pengar? Börja inte lyssna på för dyra högtalare!

Jag kan inte sluta.. dagisnivån har fångat mig!!

Jag tycker såhär, att är folk nöjda med sin billiga utrustning utan att lägga en stor summa pengar på det, så är det ju jättebra! Varför skulle det vara en dålig sak att vara nöjd med en lägre nivå. Sen om vissa måste uppnå att ha stereoanläggning för över 200'000:- för att det ska låta som dom vill, det är deras sak, men dom tycker jag nog mest synd om, som måste lägga sjuka pengar på en ljudanläggning för att det ska låta bra i deras öron.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Sluta bråka nu!

Alla audiofiler (och även jag till viss del) är bara ledsna i ögat för att de inte kan känna sig nöjda med ljudet utan att lägga fåniga summor pengar på fin utrustning. Därför har man svårt att gå med på att folk, som enligt mig är lyckligt ovetande, säger att deras stereopaket för 4000kr spelar hur vackert som helst.

Så, vill du spara pengar? Börja inte lyssna på för dyra högtalare!

Tyvärr har ja redan hamnat i Hi-Fi träsket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Jag tror inte du förstår vad innehållet i "upplevelse" betyder. Om folk tycker det låter bäst så, kan du inte bara låta dom tycka det för guds skull? Måste du vara ett barn och tro att alla är lika mycket audiofiler som du är? Vart är världen på väg..

Om folk är nöjda, så är dom, låt dom vara det, ingen anledning att stå och bråka som en barnunge om det.

Varför ska jag hålla tyst? Jag har lika mycket rätten på min sida att säga vad jag tycker och tänker utan att du ska vara barnslig och spydig För tydligen så väger andras åsikter så mycket att du tar så pass illa vid dig att man börjar nästa tro att du går och gråter i ett hörn varje gång någon säger vad dom tycker som du inte själva tycker.

Ja, svenska avundsjukan. Och du vet mycket väl vad jag pratar om, fast oftast erkänns ju aldrig något sådant från den som är avundsjuk Åh nu måste jag förklara så en barnunge kan förstå eftersom du inte verkar hänga med dina egna tankar: Du bad ju mig köra upp något jag äger, som du inte själv har, det brukar kallas avundsjuka, hade du själv haft en sådan pryl så hade du således inte sagt så

Du tycks inte förstå nej.
För jag anser om att folk som tycker upplevelsen av sämre skränigare ljud är bättre borde få sina öron undersökta.
Eller så är den musik de lyssnar på så kass att den låter bäst då den knappt låter alls.

Jag skiter fullständigt om folk är nöjda med dittan eller dattan. De får de väll vara.
Folket i ryssland (majoriteten) tycks ju för övrigt oxå vara nöjda trots att demokratin sakta men säkert rycks undan deras fötter. För de fattar inte bättre där heller.
Behöver de vara rätt för det?

Jaha, så den svenska avundsjukan grundar sig på att jag vill ha en iPhone enligt dig?
Jo snälla, ge mig din häftiga telefon. Jag är avundsjuk, verkligen.

Om jag hade sagt att du skulle köra upp en banan eller äpple hade jag väll varit avundsjuk på att jag inte hade några heller antar jag?

Anledningen att jag nämnde det är att detta är ett dator forum och du har nämnt en telefon i din sign. Hallå!?

**Edit
Tror du seriöst inte jag hade haft råd med en gayPhone om jag ville ha en med tanke på att de system som står i sign är värda.
Jag har en kompis (tjej såklart) som äger en och jag är verkligen inte imponerad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Du tycks inte förstå nej.
För jag anser om att folk som tycker upplevelsen av sämre skränigare ljud är bättre borde få sina öron undersökta.
Eller så är den musik de lyssnar på så kass att den låter bäst då den knappt låter alls.

Jag skiter fullständigt om folk är nöjda med dittan eller dattan. De får de väll vara.
Folket i ryssland (majoriteten) tycks ju för övrigt oxå vara nöjda trots att demokratin sakta men säkert rycks undan deras fötter. För de fattar inte bättre där heller.
Behöver de vara rätt för det?

Jaha, så den svenska avundsjukan grundar sig på att jag vill ha en iPhone enligt dig?
Jo snälla, ge mig din häftiga telefon. Jag är avundsjuk, verkligen.

Om jag hade sagt att du skulle köra upp en banan eller äpple hade jag väll varit avundsjuk på att jag inte hade några heller antar jag?

Anledningen att jag nämnde det är att detta är ett dator forum och du har nämnt en telefon i din sign. Hallå!?

Jodå, jag har inga problem med förståelse, det är bara du som inte verkar anse att folk får vara nöjda med det dom föredragit

Och jag märker att du skiter fullständigt i vad folk tycker, eller? Hade du skitit i vad folk tycker så hade du ju inte brytt dig om att ens argumentera om att dom borde rensa öronen osv.

Så om jag ser dig göra något som jag tycker du gör fel, så borde jag komma in i bilden och rätta till dig enligt vad jag själv tycker är rätt men inte du, tycker du det låter rätt?

Det verkar inte bättre än så lilla du, varför ska du annars nämna det från början Banan eller äpple hade vart en annan sak.
Du vet inte vad en iphone kan göra tydligen, den passar hur bra som helst här på sweclockers! Finns t.om forumsdel där det pratas om den här, bland flera. Antar att du inte har så stor koll på vad sweclockers inriktar sig till för prylar?

Citat:

**Edit
Tror du seriöst inte jag hade haft råd med en gayPhone om jag ville ha en med tanke på att de system som står i sign är värda.
Jag har en kompis (tjej såklart) som äger en och jag är verkligen inte imponerad.

Dina system är inte direkt imponerande, och kostar inte så mycket i dagsläget nej Alla har olika prioriteringar, så jag vet inte om du har råd med en utöver datorn eller inte. Jag hade turen att få min gayphone helt gratis, utan att lägga ett öre på den, så jag slipper bekymra mig över något sådant Hade jag lagt mina egna pengar på en sån så hade jag inte varit nöjd, för den är för dyr, men imponerande och rolig är den allt.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Jodå, jag har inga problem med förståelse, det är bara du som inte verkar anse att folk får vara nöjda med det dom föredragit

Och jag märker att du skiter fullständigt i vad folk tycker, eller? Hade du skitit i vad folk tycker så hade du ju inte brytt dig om att ens argumentera om att dom borde rensa öronen osv.

Så om jag ser dig göra något som jag tycker du gör fel, så borde jag komma in i bilden och rätta till dig enligt vad jag själv tycker är rätt men inte du, tycker du det låter rätt?

Det verkar inte bättre än så lilla du, varför ska du annars nämna det från början Banan eller äpple hade vart en annan sak.
Du vet inte vad en iphone kan göra tydligen, den passar hur bra som helst här på sweclockers! Finns t.om forumsdel där det pratas om den här, bland flera. Antar att du inte har så stor koll på vad sweclockers inriktar sig till för prylar?

Japp, jag har problem med vad majoriteten föredrar gällande mycket.
Tex då samma land som undersökningen gjordes i röstade fram samma idiot (Bush) till president två gånger på raken.

Och jo, jag formulerade mig fel, jag bryr mig vad nötter säger å tycker.
Annars hade jag inte argumenterat här från första början.
För övrigt är detta forum, där man får uttrycka sina åsikter om saker och ting fritt. (du nämnde de själv nyligen)
Vilket är just det jag gör kring detta test.

Att du inte kan acceptera min åsikt eller jag din kan ältas i all framtid. Då det är just åsikter.

Och nej, ja visste inte att det fanns en forumdel om telefoner som i huvudsak riktar sig till folk som överklockar datorer.
Men vad i hela friden du fått för dig att jag skulle vara avundsjuk är ju bara löjligt, lilla du.
Men du, jag är jätteglad för din skull, verkligen grattis till dig och din iphone.

Jag vet vad en iPhone kan göra då en vän till mig har en. Jag vet oxå vad den INTE kan göra.
Och jag vet telefoner som kan göra mer och kostar mindre oxå för den delen.

Så hur var det nu? Jag var avundsjuk på din iPhone för att jag ville att du skulle köra upp den?
Den kopplingen är för mig den konstigaste jag någonsin hört.