Cooler Master Mystique 631 vs. NZXT Lexa

Permalänk
Medlem

Cooler Master Mystique 631 vs. NZXT Lexa

Tjena! Min dator är väldigt varm och ust nu har jag Cooler Master mysique 631, men jag funderar på att byta till NZXT Lexa Red Edition. Så jag undrar kommer NZXT Lexa ge bättre temperatur så jag inte köper ett nytt chassi i onödan?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare bytt från ett CM centurion 534+ till ett NZXT Lexa, och jag gillade bytet. Dock tror jag inte temperaturerna störtdök, men det är inte något man kan förvänta sig vid ett chassibyte heller såvitt jag vet. Ärligt talat mätte jag inga före/efter-temperaturer.

Däremot så var Lexat bättre på många sätt, för att inte tala om snyggare, så jag ångrade mig knappast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teddilord
Jag har tidigare bytt från ett CM centurion 534+ till ett NZXT Lexa, och jag gillade bytet. Dock tror jag inte temperaturerna störtdök, men det är inte något man kan förvänta sig vid ett chassibyte heller såvitt jag vet. Ärligt talat mätte jag inga före/efter-temperaturer.

Däremot så var Lexat bättre på många sätt, för att inte tala om snyggare, så jag ångrade mig knappast.

okej, det blir nog till att beställa då och en ny cpu kylare

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

juste, hur är det med utrymme? tror du man skulle få plats med vattenkylning också? om man har tanken i en 3,5 slot? (där man kan sätta dvd läsare mm.)

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
juste, hur är det med utrymme? tror du man skulle få plats med vattenkylning också? om man har tanken i en 3,5 slot? (där man kan sätta dvd läsare mm.)

Utrymmet är väl standard. Finns dock inga förberedda smarta platser att gömma sladdar på. Vattenkylning borde väl få plats, har dock svårt att tänka mig en 3x120-radiator någonstans.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
okej, det blir nog till att beställa då och en ny cpu kylare

Om du kan tänka dig ett begagnat sitter jag på ett, men det får vi ta på PM isåfall...