FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk
Medlem

oj det gick fort med inlägg här:) tack för svaren och de där med ny dator funderar jag lite över fast i bitar.
Köpt nytt hela tiden och stoppat i. Började med skit och byter upp det som jag anser ger god prestande till det jag gör med den och till den nivän av prestanda som jag tycker duger.
så ram verkar vara nummer ett?
sedan ett grafikkort som nummer två och sist en ny processor igen?
Jag köper delarna på typ lagerrensning på ringöns inet och saker med nerdsatta priser på netonnet i dom flesta fall.:P kör inte större upplösningar heller igentligen. det funkar bra i Far Cry 2 iallafall och skämmiga 4187p i 3DMARK06 men om jag fastnar för FSX så blir det ändringar kan jag lova.

Läste om att man kan driva ett virtuellt bolag går det att göra med FSX med acc tillägget som typ Zoo Tycoon typ den ideen, fast men flyger planet själv och bara vara ett plan i bolaget eller är det något man gör i multiplayer sektionen?

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk
Medlem

Har nu beställt delux versionen så har den troligen på Fredag och då till att sätta sig ner och köra massa övningar:P

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av connsann
oj det gick fort med inlägg här:) tack för svaren och de där med ny dator funderar jag lite över fast i bitar.
Köpt nytt hela tiden och stoppat i. Började med skit och byter upp det som jag anser ger god prestande till det jag gör med den och till den nivän av prestanda som jag tycker duger.
så ram verkar vara nummer ett?
sedan ett grafikkort som nummer två och sist en ny processor igen?
Jag köper delarna på typ lagerrensning på ringöns inet och saker med nerdsatta priser på netonnet i dom flesta fall.:P kör inte större upplösningar heller igentligen. det funkar bra i Far Cry 2 iallafall och skämmiga 4187p i 3DMARK06 men om jag fastnar för FSX så blir det ändringar kan jag lova.

Läste om att man kan driva ett virtuellt bolag går det att göra med FSX med acc tillägget som typ Zoo Tycoon typ den ideen, fast men flyger planet själv och bara vara ett plan i bolaget eller är det något man gör i multiplayer sektionen?

För FSX skulle jag rekommendera en dator som ligger kring 15 000 i 3Dmark06. Har nyligen uppgraderat till HD4870, så jag har inte kollat vad datorn ligger på nu. Vet iallafall att med Q66@3,5 och 4870@790/1100 så rullar ultra high jättebra i 1440x900 + AA + DX10 + Anisotropic + Bloom/HDR

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

villken hastighet får man flyga över 10 000 ft?

villken höjd brukar man ligga på om man flyger inrikes , och villkenhöjd för utrikes alltså lång distans

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athlonen
villken hastighet får man flyga över 10 000 ft?

villken höjd brukar man ligga på om man flyger inrikes , och villkenhöjd för utrikes alltså lång distans

Över 10 000 brukar det vara fritt fram för alla hastigheter.

Höjden är olika beroende på avstånd, plan, vikt, önskad bränsleförbrukning, jet streams, etc...

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten_alle
Över 10 000 brukar det vara fritt fram för alla hastigheter.

Höjden är olika beroende på avstånd, plan, vikt, önskad bränsleförbrukning, jet streams, etc...

Begär du FL330 så får du FL330. Vill du flyga i 1000 knop så gör det (fast det är väl bara FA-18 som som klarar det).

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

så jag får flyga hur fort jag vill , om jag får tillstånd om FL330

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athlonen
så jag får flyga hur fort jag vill , om jag får tillstånd om FL330

Mja asså bara du är över FL100 får du köra hur fort du vill.

FL100 betyder Flight Level 10000 (ft).
FL330 betyder Flight Level 33000 (ft).

Angav FL330 som exempel eftersom du frågade om rekommenderad höjd inrikes. Du får flyga på vilken höjd du än vill. Men det kan hända att du får ge vika ett par tusen fot. Begär du FL240 kanske radion svarar att du får FL210 istället eftersom FL240 kan vara upptaget av ett annat plan som är positionerat på så sätt att det skulle bli kollisionsrisk.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

men du skriver först i färdplanen hur högt du tänker ligga.

Ang höjd:

Sverige är långt!
Nä men tex ESGG-ESSA så skulle jag rekomendera ca 260-290 beroende på vilket plan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Nej gud vad trist, isåfall ska det vara många depåstopp.

Ja, självklart

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Var ett tag sen man körde FS. Men jag kände mig lite sugen. Kört igenom alla tutorials nu, men blir inte riktigt klok på detta med AP. Körde en flygning mellan New York och Chicago för att träna lite på det där. Ställde in vad jag var helt hundra på altitude. Satte den på 10000. Men när jag kopplade över till AP så ville han stiga upp till 24-25000 istället. Och hade en del konstiga manövrar för sig.

Han låg rätt i rutten som jag planerat in, även när jag kopplade av den och styrde ifrån, sen koppla in den igen. Men just höjden vägrade han och lyda. Nån som har en idé vad det kan bero på?
Körde Airbusen som följde med i spelet.

Sen en annan sak jag inte blev klok på. Hade lite problem vid inflygningen. Så jag tänkte att jag skulle kör ett varv runt, fick dock en fet overspeed pga att gasreglagen fastnade. Hade vid detta tillfälle kopplat ur AP, men dom fastnade på 75%, hur än jag försökte vrida ner dom. Ska det vara så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deodatus
Sen en annan sak jag inte blev klok på. Hade lite problem vid inflygningen. Så jag tänkte att jag skulle kör ett varv runt, fick dock en fet overspeed pga att gasreglagen fastnade. Hade vid detta tillfälle kopplat ur AP, men dom fastnade på 75%, hur än jag försökte vrida ner dom. Ska det vara så?

Låter som autothrottle fortfarande var påslaget, bara att slå av för hand (vet inte om den slås av när man slår av AP).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josuroli
Låter som autothrottle fortfarande var påslaget, bara att slå av för hand (vet inte om den slås av när man slår av AP).

Finns den under nåt snabbkommando?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

när du startar ska du acclerera (stavning) med auto throtteln. Om du flyger tex MD 80 så är rotate farten ca 180-190 beroende på vind och sträcka.

Om du flyger defult 737 som joeghurt flyger så skriver du in ca 190 knop på Arlanda tex. Och drar på Autothrotteln endast. Så rullar planet iväg. Detta görs även på riktigt.

Hoppas ni förstod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekehund
när du startar ska du acclerera (stavning) med auto throtteln. Om du flyger tex MD 80 så är rotate farten ca 180-190 beroende på vind och sträcka.

Om du flyger defult 737 som joeghurt flyger så skriver du in ca 190 knop på Arlanda tex. Och drar på Autothrotteln endast. Så rullar planet iväg. Detta görs även på riktigt.

Hoppas ni förstod.

Jag vet inte ens om jag har haft den inkopplad. När jag lyfte körde jag throtteln själv. Sen under själva AP delen vet jag inte då jag inte rörde den. Men jag kunde under en kort stund efter jag hade kopplat loss AP styra den själv, det var när jag träffade overspeed som den liksom låste fast sig, vilket gjorde att jag inte kunde göra ett dyft. Och till minnes rörde jag inga andra knappar förutom Z samt throtteln och styrpinnen på själva joysticken.

Permalänk
Medlem

Ok.

Man sak heller inte ha på Autopilot på vid start. Den sätter man på senare

Permalänk
Medlem

Är du helt säker på att du inte lyckades hejda motorerna? Kollade du hastighetsmätaren eller N1-mätaren?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Hade inte autopiloten på vid start, utan den satte jag på när jag kommit en bit i luften.

Hade throttle fönstret uppe, och den stod still på nästan fullt, hur jag än vred på min throttle eller använde musen. Dessa kunde jag röra på strax innan jag fick overspeed. N1 mätaren är jag lite osäker på vad det är, men den lilla displayen som visade engine thrust osv stod på 75 ungefär, pendlade lite.

Permalänk
Medlem

hur mycket hade du på autothrotteln på? Om du hade det?

Permalänk
Medlem

Ah! Jag tror jag vet vad du gjorde! På bilden jag visade ser du bredvid Autothrottle en liten knapp som heter N1. Den håller fast din N1 (motorkraften). Hade du den på?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt hur mycket hade du på autothrotteln på? Om du hade det?[/B]

Ingen aning, vet inte ens hur man ställer in den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Ah! Jag tror jag vet vad du gjorde! På bilden jag visade ser du bredvid Autothrottle en liten knapp som heter N1. Den håller fast din N1 (motorkraften). Hade du den på?

Får kolla bilden när jag kommer hem igen, verkar vara en spärrad sida på jobbet mitt.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på FSX expansionen F16 Fighting Falcon. Får man köra några uppdrag där man får möjligheten att skjuta ner nån eller bomba ett mål t.ex eller är de bara glida runt som gäller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matteume
Jag funderar på FSX expansionen F16 Fighting Falcon. Får man köra några uppdrag där man får möjligheten att skjuta ner nån eller bomba ett mål t.ex eller är de bara glida runt som gäller?

Nej, bara vanlig simulation som med alla andra flygplan.

http://6ebmJRAfS34&hl

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Den där Aerosoft F16 var inte dum alls! Stabil som tusan i luften. Inte klockren, men ändå skön. Väldigt fint detaljerad cockpit.

Glömde aktivera skärmarna på cockpitbilden.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Testade den där när den kom. Jämfört med Gripen kändes det som en flodhäst i luften. Att göra en loop tog ju halva dan! 0,04 % agility. Stabilt e det dock, perfekt för formationsflygning. Får väl installera igen och ge det en chans.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Jag håller på att installera det planet. Vilket sammanträffande att Joegurt skrev ett inlägg om det just då (Blev intressera av det när jag såg Youtube klippet)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem

Nån som har lust att länka till den?

Permalänk

http://www.aerosoft.com/cgi-local/re/iboshop.cgi?showd,,10285

Men finns ju andra sätt...

Dold text

Någon som vill flyga lite någon dag, med F-16 kanske?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10