Vad fick ni tillbaks på skatten 09

Permalänk

Tror ni att jag kan dra av resor till / från jobbet jag hade i Danmark?
Grejjen är den att mina resor till och från jobbet där antagligen ligger på mer än vad jag tjänade under den korta tiden jag arbeta i Sverige förra året så jag tror att de blir lite misstänksamma : D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Tror ni att jag kan dra av resor till / från jobbet jag hade i Danmark?
Grejjen är den att mina resor till och från jobbet där antagligen ligger på mer än vad jag tjänade under den korta tiden jag arbeta i Sverige förra året så jag tror att de blir lite misstänksamma : D

Varför inte egentligen? är du anställd i sverige och de skickar dig till uppdrag i danmark. blir ju samma sak om du bor i sverige och de skickar dig till annan stad för att jobba.

Eller menar du att du pendlat från stockholm till danmark varje morgon/eftermiddag?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

9k

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Betala 269kr.
Underbart!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

2100:- i första hand.

Men har sedan "Övriga yrkesrelaterade utgifter" på ca 25 000...

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Tror ni att jag kan dra av resor till / från jobbet jag hade i Danmark?
Grejjen är den att mina resor till och från jobbet där antagligen ligger på mer än vad jag tjänade under den korta tiden jag arbeta i Sverige förra året så jag tror att de blir lite misstänksamma : D

Läste lite på skatteverket, och vid jobb utomlands så kan man dra av en HEMresa i veckan.

Men skall kolla in mer i det där, för tjejen var över i estland och jobbade i 3 månader.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
De senaste åren har jag i kronologisk ordning fått tillbaka ca

6400
3500
1200

och i år ska jag tydligen betala 401 kr. Gillar inte alls den här utvecklingen. =/

Dags att kolla upp om arbetsgivaren drar rätt skatt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Enligt prel.uträkning

6827:-, lätt överraskad, fick tillbaka 406:- ifjol :D.
Åker in på bufferkontot tillsvidare.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Wow! Jag fick pengar tillbaks!
7500:- allt som allt. Otroligt.

Permalänk
Medlem

Letar och letar, men hittar inget var det står hur mycket jag får tillbaka / ska betala.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

logga in och tryck på skatteuträkning, klicka igenom sen står det längst ner.

Och jag fick 3466:- +resekostnader som ja får se ja ja får ut

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Ojdå, possitivt värre:
Belopp att få tillbaka (exlusive ränta): 7 350

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Hur räknar man egentligen ut resor till och från arbetet? Vet hur många mil och dagar jag kört, är det 18,50 per mil man ska räkna på? Har bil.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sorath
Hur räknar man egentligen ut resor till och från arbetet? Vet hur många mil och dagar jag kört, är det 18,50 per mil man ska räkna på? Har bil.

Ja om du tjänar 2 timmar per dag på det jämfört med kollektivtrafik..

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Milda Matilda.. strax över 3lök!
Lär bli större summa efter resor, boende, samt ett KOLOSALT dålgit aktieår 2008.
pengarna rullar in nu, de går bra nu

Btw. Underbart att avdraget har höjts från tidigare 16700 under Sosse tiden till 20900kr

Tack moderaterna

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

återstår att se vad man får, väntar på aktiveringskoden för E-saken.. :/
frugan får 15kkr. däääm

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Hamnade på 11400 nånstans nu efter resorna, känns bra. Då Klarar jag lite semester också kanske.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

2006 ~ ca -15k
2007 ~ ca -15k
2008 + 384

märks att det är dåliga tider på börsen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Varför inte egentligen? är du anställd i sverige och de skickar dig till uppdrag i danmark. blir ju samma sak om du bor i sverige och de skickar dig till annan stad för att jobba.

Eller menar du att du pendlat från stockholm till danmark varje morgon/eftermiddag?

Nej alltså jag fick ett nytt jobb i Danmark, jag var inte där på uppdrag av ett svenskt företag

Men jag ska kika lite mer på hur det är.

Anledningen till att jag undrar är för att jag bara skattat drygt 20 000 i Sverige under 2008, mina kostnader för pendlingen var sedan 1700(eller någonting) / månaden under resten av året.

Permalänk

9 167 kr typ

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Typ 570 kr endast. Aja, slapp betala något iaf

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

6102. Bara tacka och ta emot.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

1533 kr

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

WTF!!!

Jag fick 9636 spänn! Milda matilda, det är mycket pengar för en fattig värnpliktig !

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Fick cirka 7,7k tillbaka, är ju bara att tacka och ta emot, trodde jag skulle behöva betala runt 7,7k, men tydligen inte ^^. Sitter grymt fint som student, har man hyran betald för sommaren i princip :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Runt 3500 är vad jag får tillbaka. Blir lagom extra peng ifall jag inte lyckas hitta något sommarjobb

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk

Får tillbaka runt 8000, medans sambon får betala ungefär samma summa, så det blir nollat i vår ekonomi!

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

308:-

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Kommer få tillbaka 1103kr på skatten! Inte fy skam då jag endast betalade 2984kr i skatt totalt förra året.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

~25'

hi five!