Permalänk
Medlem

+1 öl,
Dricker nästan ALDRIG starksprit, njuter hellre av en kall öl,
så min röst gick till öl!
/Hotas

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Tror han syftar lite på sketchen med "fulöl" som robert gjort

Japp så mycket förstod, men jag är sugen på varför den kallas just ful-morgan

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Det ska bara dom starkaste ölen du hittar, ju äckligare desto bättre

Permalänk
Medlem

Single Malt Whisky.

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på rött! Vin är det godaste som finns faktiskt. Perfekta drycken eftersom man både kan bli dyngad på den, men även bara sitta och smutta en fredagkväll när man ska gå och lägga sig tidigt. 5 av 5 toasters.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Lägger min röst på rött! Vin är det godaste som finns faktiskt. Perfekta drycken eftersom man både kan bli dyngad på den, men även bara sitta och smutta en fredagkväll när man ska gå och lägga sig tidigt. 5 av 5 toasters.

Det är ju just därför öl är perfekt!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Det ska bara dom starkaste ölen du hittar, ju äckligare desto bättre

Ljummen bäveröl, blir inte mer festival än så...

Kan starkt rekommendera drinken Fidel Castro, lite sötare än vad jag vanligtvis tycker om. Men den är enderbar! Bara sålänge den är muddlad.. Annars jävlar..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Ljummen bäveröl, blir inte mer festival än så...

Kan starkt rekommendera drinken Fidel Castro, lite sötare än vad jag vanligtvis tycker om. Men den är enderbar! Bara sålänge den är muddlad.. Annars jävlar..

Vad betyder muddlad?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Vad betyder muddlad?

Att du använder en muddler för att krossa ingredienserna, vid t.ex. mojito och caipirinha används en muddler. Att använda en muddler till drinken Fidel Castro låter konstigt med tanke på vad den innehåller. Inte så mkt att muddla om man bara ska muddla limen.

Permalänk
Entusiast

Jag dricker nästan bara cider och när jag säger cider menar jag riktig cider och in den svenska alkoläsken som folk helt felaktigt kallar cider. Bör nämnas att det inte existerar någon riktig cider i Sverige utan det är mig veterligen bara Frankrike och England som vet hur man tillverkar cider.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Att du använder en muddler för att krossa ingredienserna, vid t.ex. mojito och caipirinha används en muddler. Att använda en muddler till drinken Fidel Castro låter konstigt med tanke på vad den innehåller. Inte så mkt att muddla om man bara ska muddla limen.

När du muddlar limen så får du ut saften bättre, dessutom får du med lite av den beska smaken i skalet. Därför ska en Fidel Castro alltid muddlas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Jag dricker nästan bara cider och när jag säger cider menar jag riktig cider och in den svenska alkoläsken som folk helt felaktigt kallar cider. Bör nämnas att det inte existerar någon riktig cider i Sverige utan det är mig veterligen bara Frankrike och England som vet hur man tillverkar cider.

Då kan du inte dricka allt för ofta eller?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
När du muddlar limen så får du ut saften bättre, dessutom får du med lite av den beska smaken i skalet. Därför ska en Fidel Castro alltid muddlas.

Jag vet alldeles utmärkt vad muddla gör, om du bara vill ha saften går det utmärkt med en juicepress eller bara pressa ur saften. Man får inte ut saften "bättre", bästa sättet att få ut saft är juicepress. Anledningen att man muddlar är ju ofta att man vill blanda ihop ingredienser eller som t.ex. i mojito att få ut smaken från myntan. Den beska smaken i skalet är sällan speciellt önskvärd (visst lite får man ju med alltid) och det är därför negativt att muddla för mkt så att den beska smaken kommer ut. Det är nog därför de recept jag sett på drinkar där man bara vill ha limejuice inte rekommenderar att man muddlar limen för att få ut saften. Fast det är klart allas smaklökar är ju olika, men jag skulle bli mäkta förvånad om någon muddlade en drink bara för att den ska innehålla limejuice. Men gillar man att muddla ska man ju självklart göra det, men det lär ju inte vara många bartenders som gör det om du beställer en Fidel Castro utan att säga till i förväg.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Då kan du inte dricka allt för ofta eller?

Jodå, systemet har ett hyfsat utbud på cider. Favoriterna är den franska Cidrei som är ovanligt söt och har väldigt stark äpplekaraktär. Även de två från Bretagne som ingår i standardsortimentet är trevliga. Sen är alla brittiska på systemet bra förutom Strongbow som bara är blaskig. Även Green Gobling är lite sådär. Den funkar kall till mat men inte annars och då måste man ha mat som passar med eksmaken.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Jag vet, det är inte lätt...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Hedersmedlem

Fin-öl. Men whiskey är inte fel heller.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Ja då får man bidra med en go grogg.

Absente 55% eller 68%, 50/50 med Absolut vodka.

Hoegaarden - Grumlig öl, som passar till kakor o mat. Mycket mild, svår att tröttna på.

Jacobsen Saz Blonde - Dyr öl, men skall man unna sig något efter dagens donst, så är en Jacobsen att rekommendera.

Men att testa olika sorter på bolaget är aldrig fel, jag o kompisen har kört en testning på vad Systembolaget i Landskrona hade o erbjuda 2007.
Man behöver inte bli alkolist för o dricka mycket 2 gånger i månaden.

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem

Öl - Bara den är ljus går den ner, dock inte blaskit skit typ Corona.

Cider - Rekorderlig 4.5 eller 7.0.

Sprit - Minttu

Grogg - Redbull jäger.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk

Mina tips:

Lättdrucket och gott öl: Newcastle Brown Ale.
Öl för de lite tuffare: IPA Punk Pale Ale, jävligt besk, nuvarande favorit.

Snackar vi drinkar så är jag en sucker för Fiedel Castro som bäst görs på följande sätt:

Fyll ett stort glas till hälften med is, slå på 4-6 cl Captain Morgan Dark Rum(bästa märket för en bra Castro, Negrita funkar men undvik Bacardi och annat blask!) Pressa över en halv lime och strimla sen skalet(Se till att skölja den först bara!) och dryssla över. Fyll upp med Ginger Ale.

Frisk, lättdrucken och känns lite lyxigare än den vanliga redbull-vodkan.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Öl - Bara den är ljus går den ner, dock inte blaskit skit typ Corona.

Cider - Rekorderlig 4.5 eller 7.0.

Sprit - Minttu

Grogg - Redbull jäger.

Är du 16 år månne?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN

Öl för de lite tuffare: IPA Punk Pale Ale, jävligt besk, nuvarande favorit.

Provade IPA Punk Pale Ale senast och den var faktiskt helt okej, gillar mörka Ale mer dock.
Prova Maredsous från Belgien, en riktigt fin färsk ale som smakar riktigt fint!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Är du 16 år månne?

Provade IPA Punk Pale Ale senast och den var faktiskt helt okej, gillar mörka Ale mer dock.
Prova Maredsous från Belgien, en riktigt fin färsk ale som smakar riktigt fint!

Haha, ja, han lär ju vara 16 bast. Att på allvar rekommendera Minttu finns ju inte på en vettig människas världskarta...

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Provade IPA Punk Pale Ale senast och den var faktiskt helt okej, gillar mörka Ale mer dock.
Prova Maredsous från Belgien, en riktigt fin färsk ale som smakar riktigt fint!

Jag är mest inne på riktigt ruskigt besk öl just nu. Finns det någon med mer utpräglad beska än Punk så blir jag nyfiken

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Jag är mest inne på riktigt ruskigt besk öl just nu. Finns det någon med mer utpräglad beska än Punk så blir jag nyfiken

Ja kanske Hell, den är nog ännu beskare

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Inaktiv

Goda drinkar i stora lass, och en hel del shots.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Jag är mest inne på riktigt ruskigt besk öl just nu. Finns det någon med mer utpräglad beska än Punk så blir jag nyfiken

Systembolaget tycker att dessa är värst. XS imperial stout verkar ju lite spännande...

Permalänk

Jag tycker all sprit smakar skit så jag är i princip nykterist. Dricka för att bli full & pissnödig, tycker jag inte är lika roligt längre.
Nå cider fungerar till vissa rätter, då självklart svagcider. Så min röst blir svagcider, men en dag kanske jag växer till mig att gå upp till 0,9 % cidern.

Annars i ungdomen försökte jag trycka i mig det som var lättast, starköl och en mycket choklad gick med lite våld. Annars brännvin och sprite.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag gillar halvmörk öl , typ kilkenny och falcon bayersk , även lite likörfrälst , liqour 43, och amarula är favoriter
Köpte mig en flaska Captain Morgan igår och drack precis min första rom o cola, det är nog bannemig den godaste drinken jag har druckit

Permalänk
Medlem

redbulljäger är godast jag druckit(och jag har inte druckit mycket xD). Dock ska man inte dricka mer än max 1 drink av den för det rusar upp hjärtat. Sen så är kall heineken väldigt lätt drucket, gott, billigt. Sedan så ligger guinnes bra till:]. Öl är min röst.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Öl - Heineken, Burma och Corona
Vodka - Vodka rent, med Dark Dog eller Monster (Red bull är inge gott längre ^^)

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
Haha, ja, han lär ju vara 16 bast. Att på allvar rekommendera Minttu finns ju inte på en vettig människas världskarta...

Nej, jag är inte 16..

Kan du säga mig varför inte Minttu finns på din världskarta?
Är ju absolut inget fel på den som snaps.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.