Hjälp med Mumble Server (Murmur)

Permalänk
Medlem

Hjälp med Mumble Server (Murmur)

Hade tänkt sätta upp en Mumble-server för polarna.
Är det något speciellt som jag måste göra? Måste man göra något mer än öppna portar eller? För det blir bara: "Disconnected from server"

Har ingen brandvägg igång, har testat ställa in en specifik host. Blir bara "Disconnected from server" för mig och för mina polare.

Jag kan komma in på den från interna IP:t men går inte att komma in på den från externa för någon.

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem

Du måste göra port forward i din router

Kommer inte ihåg om det räcker med den specifika porten eller om du måste öppna ett par portar bredvid...
jag har för mig att jag öppnade 10 portar - eller var jag bara lat...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Det räcker med den specifika porten.
UDP och TCP : 64738.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Jag har ju öppnat portar, kom ihåg?

"Måste man göra något mer än öppna portar eller?"

Kanske inte framgick så tydligt

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eua
Jag har ju öppnat portar, kom ihåg?

"Måste man göra något mer än öppna portar eller?"

Kanske inte framgick så tydligt

Nej det gjorde det verkligen inte... det tolkar jag som en fråga men inte att du skulle ha gjort det hela...

nåja...

jag har en no-ip till min adress och mina användare ansluter på den adressen +portnummer

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Nåväl, hittade felet. Kan komma in på den nu. Tror när jag testade en annan port istället för default så hade jag ändrat till en annan adress.
Iaf, testade en annan port och rätt inställt host så funkade det. Var jag som hade slarvat.

Men då har jag en annan fråga. Hur skapar jag ett Admin-konto som går att logga in på?

Har läst hemsidan, men det var inte den mest tydliga.

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!