FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Mycket fina texturer på det planet
http://pici.se/pictures/large/KiBgkhBbX.png
http://pici.se/pictures/PBzNZUYvT.jpg

Ja, kul att Norges texturer fanns med. Klart man kör med grannlandet i västs plan!

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Ja, kul att Norges texturer fanns med. Klart man kör med grannlandet i västs plan!

Japp! Dock så var det inte medvetet, var den lacken som var i det uppdraget jag körde.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Japp, härligt plan!

Rätt härligt att ligga i 700 knop på 300ft

Installerade och tog en flygtur idag...

http://pici.se/pictures/PgtxqzyEP.jpg
http://pici.se/pictures/GZnUzlHNK.jpg

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Japp! Dock så var det inte medvetet, var den lacken som var i det uppdraget jag körde.

Men du körde inte med Norska F16, du körde med någon amerikansk variant.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Men du körde inte med Norska F16, du körde med någon amerikansk variant.

Mm, märkte det. Har tom startat FSX för att ta reda på hur Norge lacken egentligen ser ut, då min bild inte alls hade Norge lacken! Lite pinsamt, men men.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Mm, märkte det. Har tom startat FSX för att ta reda på hur Norge lacken egentligen ser ut, då min bild inte alls hade Norge lacken! Lite pinsamt, men men.

Norges plan heter RNoAF eller något sånt (Royal Norwegian Air Force).

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Lockheed Martin F-16AM RNoAF, 665, FLO, 5000hrs, Bodö AB
heter detta planet...

Episkt.

Fina detaljer!

ändrat.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Ja ni får ju gärna skapa hemmagjorda tumnaglar som jag gjorde eller ladda upp mindre bilder. Blir lite jobbigt med laptopen eftersom den bara har 1280 i bredd.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Ja ni får ju gärna skapa hemmagjorda tumnaglar som jag gjorde eller ladda upp mindre bilder. Blir lite jobbigt med laptopen eftersom den bara har 1280 i bredd.

Skall ändra Vilken webbläsare kör du med? Google Chrome och Internet Explorer ändrar storlek på bilderna så de passar forumet, och jag förmodar att FX också ändrar sådant. Kör du Opera? Safari?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Skall ändra Vilken webbläsare kör du med? Google Chrome och Internet Explorer ändrar storlek på bilderna så de passar forumet, och jag förmodar att FX också ändrar sådant. Kör du Opera? Safari?

Ja om man kör fast bredd på forumet ja. Jag kör FF3. Heh att jag inte tänkte på det.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Flög lite F-sixteen med joeghurt.

En J35 Draken...

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Flög en till omgång med Lasermannen med F16 i Seattle.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

tänkte fråga om det finns nånstans där man kan läsa o lära sig lite om flygregler, ex hastigheter,höjd, hur man ska cirkulera runt flygplatserna,
kanske inte riktigt låter som regler med Tips
Flyger nästan varje dag , om någon vill joina så maila Mandersson91@gmail.com

Ses i himmlen:P

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Har spelat FSX ett tag, men knepigt utan joystick

Vad har ni för joysticks att rekommendera kring 300-500kr till en nybörjare som jag.

Har sett ut två stycken fina joysticks i mina ögon, vilket är Saitec cyborg EVO och X.
Vilken är mest passande till flygning i FSX?

Tack på Förhand!

Mvh/Adson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adson
Hejsan!

Har spelat FSX ett tag, men knepigt utan joystick

Vad har ni för joysticks att rekommendera kring 300-500kr till en nybörjare som jag.

Har sett ut två stycken fina joysticks i mina ögon, vilket är Saitec cyborg EVO och X.
Vilken är mest passande till flygning i FSX?

Tack på Förhand!

Mvh/Adson

360-kontrollen är riktigt skön att lira med och funkar även till flera andra spel. Den tar liten plats och du har allt du behöver på den. Jag kan köra en hel flygning med den utan att röra tangentbordet. Högerspaken används by default till att se sig omkring, mycket smidigare än numpad eller cirkelplattan som i vissa fall finns på joysticks. Kontrollen kostar 300 kr, men lite mer om du vill ha trådlös. Sladden är annars 3 meter och räcker riktigt långt. Funkar även till Xbox 360 om det skulle bli spelkväll eller något. Det är plug'n play programvara och alla knappar går att ställa in i FSX. Min rekommendation - andra föredrar joysticks.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adson
Hejsan!

Har spelat FSX ett tag, men knepigt utan joystick

Vad har ni för joysticks att rekommendera kring 300-500kr till en nybörjare som jag.

Har sett ut två stycken fina joysticks i mina ögon, vilket är Saitec cyborg EVO och X.
Vilken är mest passande till flygning i FSX?

Tack på Förhand!

Mvh/Adson

Hej!
Båda är okej. Det finns igentligen inga dåliga joystick. Det är en smaksak. Jag kör med min Saitek pro flight yoke + roder.
Men innan dess hade jag Microsoft 3d extreme joystick.
Det är upp till dig hur mycket du vill lägga.

Permalänk
Medlem

Måste säga att Aerosoft F16 är tillräckligt stabil för inte behöva någon autopilot. Kom inte på något bättre sätt att påvisa detta än en flyganalys av sista biten på resan mellan Helsingfors och Riga, som för övrigt bara gick på några få minuter i stabila 627-628 knop. Höjd 5470-5540 ft. Riktning +/- 1 grad.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Var ute och jagade propellerkärror på Island med en 737-800. Notera hastigheten som krävdes.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Hur får ni in stridsflygplan? Har ni moddat spelet eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oshit
Hur får ni in stridsflygplan? Har ni moddat spelet eller?

Ja, det gör man!
Man laddar ner flygplanet man vill ha, den ligger oftast då i en .RAR fil som man får packa upp med WinRar eller liknande.
Man packar upp den, och då finner man mappar vid namn Effects, SimObjects, Guages och kanske någon mer. Minns inte riktigt
De klistrar man in i mappen man installerade FSX i, så hamnar alla filer rätt.

Sedan är det bara att köra

-----
Det är oftast så som jag skrev ovan, dock så finns det väll undantag... Och till vissa flygplan är det bara en .exe fil man kör, så är allt klart.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur gör man för att lägga till en destination i flightplanner utan att behöva välja startpunkt?

Jag håller nu på och flyger från Grand Canaria till London, sen flyger jag över till Arlanda, just nu är jag strax över Portugal och vill lägga in min nuvarande position och en IFR till Heathrow, hur?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Är väl bara att lägga in en färdplan som vanligt fast när den frågar om att sätta planet automatiskt på startplatsen så säger du nej. Välj en flygplats som är nära där du är i nuläget.

Sköna bilder joeghurt! Är väldigt nära stall när man ligger i 130 med fulla flaps.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Är väl bara att lägga in en färdplan som vanligt fast när den frågar om att sätta planet automatiskt på startplatsen så säger du nej. Välj en flygplats som är nära där du är i nuläget.

Sköna bilder joeghurt! Är väldigt nära stall när man ligger i 130 med fulla flaps.

Jao gjorde det nu, satte den på Lissabon --> Heathrow men sätter jag autopilotens nav till GPS så vänder skutan tillbaka till Lissabon istället för att dra till Heathrow :S

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Ja, därför du skulle sätta departure på någon flygplats närmre där du var. Helst framför. Den vill alltid börja från start, vet inte hur man kan bocka av sträckor.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Amen fifan vad korkat Tänk vad lätt det hade varit om man ENDAST hade behövt välja destination och så plopp taffsar den fram rätt GPS koordinater, denna omvägen jag fick ta nu har gjort att jag blir illa tvungen att landa på Lissabons flygplats för att tanka :S

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

du flyger tex till London. Du får din gate av ATC. I färdplanen skriver du i vilken gate du står på. Så hamnar du där?

Eller har jag missförståttt frågan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekehund
du flyger tex till London. Du får din gate av ATC. I färdplanen skriver du i vilken gate du står på. Så hamnar du där?

Eller har jag missförståttt frågan?

Njaaooo, jag är 28´000 fot friflygande över portugals nordvästra kust och har en helt blank GPS och vill peta in GPS flygvägen för automatisk flygning till Heathrow

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Du får väl gå in i GPSen och sen Waypoint (ett D med en pil i sig) och sen knappa in Heathrow och sen enter så ska det väl funka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
Du får väl gå in i GPSen och sen Waypoint (ett D med en pil i sig) och sen knappa in Heathrow och sen enter så ska det väl funka

Nej, det är inte bara raka spåret. Man följer VOR-punkter på marken, dessa knappas automatiskt in i GPS:en om man skaffar sig en färdplan.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB