OCZ Z – ny serie effektiva nätdelar

Permalänk
Melding Plague

OCZ Z – ny serie effektiva nätdelar

Entusiastorienterade OCZ lanserar tre nya nätaggregat med hög verkningsgrad.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice, men de lär nog bli ganska dyra

Permalänk
Inaktiv

Hurm, en tusenwattare med en ensam 12V-lina... Jag funderar hur det kommer att gå vid en kortslutning. Kommer att krävas en jäkla massa amps med ström för att kortslutningsskyddet till slut ska kicka in, och då är det garanterat varmt nog för eldslågor. Låter inte så hälsosamt kanske.

Annars så verkar nätdelen rätt intressant; yttermåtten förefaller inte så stora till exempel, så den är lättare att få rum med i de flesta chassin, jämfört med de flesta andra högprestandanätdelar som nu finns på marknaden.

Permalänk

Vad bra men varför kommer inte alla modellerna i modulär variant? Sen kommer de nog kosta en del också men det får man väl ta om man vill ha kvalité.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Alltid gillat OCZ:s grejer, även om de kanske bara sköter paketeringen. Men det är den som säljer

Visa signatur

Antec 300. e8400. Scythe Ninja. 8800gts 512mb. OCZ pc600 4gb. Corsair 650tx. Seagate 500gb.

Permalänk

Jag skulle vilja höra OCZ killen som sa / skrev den texten, läsa upp den för mig.. Förmodligen den längsta meningen jag nånsin sett.

"OCZ power supplies now stand at the very forefront of efficiency and performance, offering end-users the ultimate solution for their future-proof build, maximum performance without compromise, cutting-edge power conversion efficiency, a single +12V rail to support over-clocking efforts, optimal thermal management, a standard ATX footprint, extremely low audible fan noise, and by preference, a modular or non-modular configuration. "

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anteljungh
Jag skulle vilja höra OCZ killen som sa / skrev den texten, läsa upp den för mig.. Förmodligen den längsta meningen jag nånsin sett.

"OCZ power supplies now stand at the very forefront of efficiency and performance, offering end-users the ultimate solution for their future-proof build, maximum performance without compromise, cutting-edge power conversion efficiency, a single +12V rail to support over-clocking efforts, optimal thermal management, a standard ATX footprint, extremely low audible fan noise, and by preference, a modular or non-modular configuration. "

tar mycket plats att förklara att man e bäst

Permalänk
Avstängd

Trevligt?

Har de gjort dem själva, eller är det något som OCZ bara satt sitt klistermärke på igen?

Hur många nätaggregat finns det med 80 Plus Gold?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Trevligt?

Har de gjort dem själva, eller är det något som OCZ bara satt sitt klistermärke på igen?

Hur många nätaggregat finns det med 80 Plus Gold?

Kommer förmodligen från PC Power & Cooling, som främst använder Seasonic som OEM.

Finns en handfull nätagg med 80 Plus Gold: http://www.80plus.org/

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ge oss mer nätdelar i 300-400W med över 80 plus!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Hur effektiva är nättagen i tex Nvidia Ion burkarna? Kommer dom hålla att stå på 24/7 som server med rätt hög belastning?

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid