Permalänk
Medlem

truecrypt (kryptering)

hej, är det någon här som använder truecrypt? har ni fått det att fungera med time machine isf?

www.truecrypt.org

Visa signatur

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W

Permalänk

Ja, jag använder det, dock inte med time machine. Men jag tycker att det är ett lätt, snabbt och smidigt kryptering program.

Visa signatur

GeForce GTX 260 | Amd X2 6000+ (Windsor) | 4gb Dominator PC-8500 DDR2 ram | Logitech MX 400 | Antec Three hundred |

Permalänk
Medlem

Truecrypt är ett av de bästa krypteringsprogrammen, rekommenderar det starkt

Permalänk
Medlem

ja, jag har det men jag får det inte att fungera med time machine:) det var det jag undra.
annars verkar det väldigt bra

Visa signatur

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W

Permalänk
Medlem

Jag använde det igår på en av mina externa... Nu står det i info: format: Mac OS extended
vad är det för format? Kommer jag kunna flytta min externa till en Windows burk?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Jag använde det igår på en av mina externa... Nu står det i info: format: Mac OS extended
vad är det för format? Kommer jag kunna flytta min externa till en Windows burk?

Nej, du kommer inte kunna läsa den i Windows. Windows klarar bara FAT32/NTFS utan tillägg (och jag tror inte det finns nån driver för HFS+).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Jag använde det igår på en av mina externa... Nu står det i info: format: Mac OS extended
vad är det för format? Kommer jag kunna flytta min externa till en Windows burk?

med macdrive till windows så kan du läsa hfs+ tror jag. fast det kostar

Visa signatur

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W

Permalänk
Medlem

Macdrive fungerar perfekt.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Jag använder PGP för att kryptera min dator, det har dessutom stöd för att kryptera systemdisken så att man får pre-boot authentication.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden.

Hur säkert är truecrypt. Använder keyfile som lösenord den är väldigt lång.

Hur säkert är det att om polisen tar den att dem kan ta fram information.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Jag lånar tråden.

Hur säkert är truecrypt. Använder keyfile som lösenord den är väldigt lång.

Hur säkert är det att om polisen tar den att dem kan ta fram information.

Varför använder du en keyfile?

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

awqawq, du kan ha en hidden volume. det är säkrast. går nog inte att hitta. för fler frågor så finns denna tråden
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=84180...

till topic.
är det ingen som vet hur man får truecrypt att fungera med time machine

Visa signatur

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W

Permalänk
Medlem

tänkte precis fråga detsamma..

Någon som vet om det går att ha två st krypterade hdd till en airport extreme.. klarar den av att mounta?