Permalänk
Avstängd

nagon som vet nat om nagon ny uppdatering an.

Visa signatur

Asus P8Z77-V Deluxe || Intel Core-i7-3770K || Palit GTX 680 Jetstream Edition || 16 GB Corsair Venegance 1600Mhz || 2TB Seagate Barracuda XT || OCZ Vertex 2 120GB ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kjellan
Jag menar att man kan höra hur spelaren i sig dämpar volymen dynamiskt under själva uppspelningen där låten kan uppträda ansträngande.
Det har inget med filen att göra. Snarare en störig funktion på telefonen.

Lite sent svar, men; Har du provat att stänga av megabass?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

megabass? hittar inte ens den funktionen
Stereobreddning har jag dock avstängt, vet inte om det kan vara en avgörande faktor i detta fall.....

Visa signatur

HP G7031EO, Razer DA, My Book 500GB, BenQ E2400HD, Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kjellan
megabass? hittar inte ens den funktionen
Stereobreddning har jag dock avstängt, vet inte om det kan vara en avgörande faktor i detta fall.....

Gå in på equalizer och ändra .

Permalänk

Justja, dom nyare telefonerna från Sonyericsson med Walkmanklisterlapp har annan typ av equalizer. Du ska inte ha mycket bas. Den ska vara syncad med det övriga ljudregistret. Prova så och se om det blir bättre.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Letar efter en ny mobil... har en gammal sak med varken kamera eller mp3 spelare.

Undrar om denna är något att ha, kollat runt lite och några som fastnat är w890i men säg ha dålig mottagning, w980i dock ser den väldigt plastig ut och dyr för vad man får...

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Justja, dom nyare telefonerna från Sonyericsson med Walkmanklisterlapp har annan typ av equalizer. Du ska inte ha mycket bas. Den ska vara syncad med det övriga ljudregistret. Prova så och se om det blir bättre.

Tack för tipset. skall testas!

murkaz: Själv skulle jag välja w902 framför w980 alla dagar.
Stor och plastig. tycker den känns billig och skör.
Det enda pluset jag ser är FM-sändaren.
Men det är ju min åsikt

Visa signatur

HP G7031EO, Razer DA, My Book 500GB, BenQ E2400HD, Logitech Z-5500

Permalänk

Nu har jag ju haft min W902 sen sluten av oktober och kan bara säga att jag fortfarande är skitnöjd med den Inget krångel alls Inte heller seg på nått sätt

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Läst lite mer om 902 och verkar som många lider av olidligt lagg när man har walkman igång och ska göra annat.

Är detta en sån här 'sweclockers'-grej, alltså övedriva. Typ senaste datorn på marknaden eller inge spel dator^^

Nå hur är lagget?

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Läst lite mer om 902 och verkar som många lider av olidligt lagg när man har walkman igång och ska göra annat.

Är detta en sån här 'sweclockers'-grej, alltså övedriva. Typ senaste datorn på marknaden eller inge spel dator^^

Nå hur är lagget?

Verkar va väldigt olika Själv har jag inget lagg alls trots 16GB minne och 3700mp3:or

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Köpte en idag, men har märkt att när man använder dom övre knapparna så blir det vitt på skärmen, lite svagt.

Som att lcd skärmen trycks ner, något annan som har detta? Nere i vänstra hörnet är det

Visa signatur

pff

Permalänk

Konstigt murkaz, det har jag aldrig upplevt. Du trycker väl inte på skärmen? Det är ju liksom ingen touchscreen xD

Däremot vill jag kunna välja själv vilka artister som får visas bland "artister".
T.e.x om jag har en playlist med massa blandade artister med enstaka låtar så hamnar alla dom artisterna bland "artister" trots att de bara kanske har en låt i var. På ipoden kunde man ändra det i itunes när man lade in musiken via alternativ, men jag har inte sett någon liknande funktion till w902 XMB'n tyvärr

Nån som vet nån lösning på mitt "problem" ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Köpte en idag, men har märkt att när man använder dom övre knapparna så blir det vitt på skärmen, lite svagt.

Som att lcd skärmen trycks ner, något annan som har detta? Nere i vänstra hörnet är det

Nästan alla har samma problem, om inget annat när man trycker på "tillbaka" knappen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv

Valet står mellan :

Nokia n85(oöppnad) för 3100 inkl frakt.

Eller

1x SE w902 (Oöppnad)
1x HBH-DS980(oöppnad nypris 700-900
1x 16gb minne till mobilen (oöppnad) nypris 300-500
Allt det för 3400 inkl frakt, har verkligen svårt att bestämma mig just nu, min bror sitter på en n85 just nu , men det gör fotfarande valet svårt då båda har bra saker att erbjuda , vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Jag såg idag att det har kommit en ny uppdatering som jag inte hade till min Sony Ericsson W902.
Om ni ska uppdatera mobilen så glöm inte att göra en backup på den. För allt försvinner i den, utom det ni har i minneskortet.

Jag vet inte vad den uppdaterar men den känns inte så seg längre.
Inga problem med att lyssna musik och skriva sms sammtidigt, innan var det allt annat än roligt att göra det.

Om någon hittar info på vad den nya firmware gör, skriv gärna det här eller länka.

Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat min W902 och jag upplever som att menyerna
reagerar mycket snabbare på knapptryck nu.
Men ett problem är att Youtube inte fungerar längre.
Precis när en film börjar spelas upp blir bilden svart och det
kommer heller inget ljud.
Någon annan som haft samma problem och lyckats lösa det?

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Köpte en idag, men har märkt att när man använder dom övre knapparna så blir det vitt på skärmen, lite svagt.

Som att lcd skärmen trycks ner, något annan som har detta? Nere i vänstra hörnet är det

Har samma med min.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Valet står mellan :

Nokia n85(oöppnad) för 3100 inkl frakt.

Eller

1x SE w902 (Oöppnad)
1x HBH-DS980(oöppnad nypris 700-900
1x 16gb minne till mobilen (oöppnad) nypris 300-500
Allt det för 3400 inkl frakt, har verkligen svårt att bestämma mig just nu, min bror sitter på en n85 just nu , men det gör fotfarande valet svårt då båda har bra saker att erbjuda , vad tycker ni?

Lätt W902:an, särskilt med det headsetet!

Jag har faktiskt haft en del problem med min... vibratorn slutade fungera, walkmanknappen och knappen för att höja volymen har lagt av... startar om sig då och då... men det är ju vanligt för SE-lurar. Så det får bli att skicka den igen... synd, för i övrigt är det en kanonlur!

Permalänk
Medlem

Varför har Sony Ericsson tagit bort möjligheten att direkt öppna och läsa SMS när man fått det? Så har det varit på mina senaste Sony Ericssonmobiler. Nu måste man ju in i meddelandemenyn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Varför har Sony Ericsson tagit bort möjligheten att direkt öppna och läsa SMS när man fått det? Så har det varit på mina senaste Sony Ericssonmobiler. Nu måste man ju in i meddelandemenyn.

Hur menar du? Du trycker ju bara på genvägs knappen så ser du ju senaste aktivieter, typ new events, och där har du ju email, sms, mms om du nu fått något. Sen kan du ju styra upp genvägar så att du kommer till inkorgen om du nu vill det.

Sen så tar det väl inte så lång tid direkt att komma till inkorgen ? spamma meny knappen 3 ggr ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Varför har Sony Ericsson tagit bort möjligheten att direkt öppna och läsa SMS när man fått det? Så har det varit på mina senaste Sony Ericssonmobiler. Nu måste man ju in i meddelandemenyn.

Den funktionen finns kvar man måste dock ändra någonstans hur nya meddelanden ska hanteras. Kommer dock ej ihåg vart jag ändrade det ><

EDIT: Meny -> Inställningar -> (Allmänt) Nya händelser -> Pop-up

Detta ändrar dock alla nya händelser inte bara SMS.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Hmm
Är det bara jag som har problemet att den helt spontant kan sluta upptäcka filer på minneskortet eller hela mappar på minneskortet då man kopplar den till datorn?
Lite frustrerande då jag kan spela min nuvarande spellista på 500 låtar men jag la in 30 nya och nu hittar den bara 186 låtar...

Permalänk
Medlem

Någon som vet när ljuddrivrutinerna till w902i släpps? har nte hittat det någonstans?

Permalänk

Drivrutiner till ljudet kan du hitta hos http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=okti&fid=24219209
Själv använder jag w980_ for_ K850_ beta_ 3_ by_ Luhcass_ (loud).RAR till min W902

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Hur installerar man dessa drivrutiner till sin W902? Blir ljudet bättre?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punkarn89
Hur installerar man dessa drivrutiner till sin W902? Blir ljudet bättre?

Kolla http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=39748

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Verkar krångligt. Vilka är fördelarna med att göra detta? Är dom WOW, vad bra det blev vilken skillnad!!! Eller, jaha, det gick lite snabbare i menyerna...