Permalänk
Avstängd

x58 moderkort en sista check...

Hej.

Var just på väg att bygga ett i7 system, och beställde ett Asus Rampage II Extreme, fick dok avbeställa det då kortet var för stort (eATX).

Så nu har jag letat efter ett alternativ och har hittat 2 kort som jag skall välja mellan.

Kort1: Asus Rampage II Gene (Mycket sugen på detta kortet då det verkar ha allt som Extreme förutom kortplatser).

Kort2: Asus PT6 Deluxe OC PALM (Verkar vara ett mycket fint kort, dok lite dyrare änn Gene och inte märkt med "Republic of Gamers"

Kommer inte vara i behov av kortplatser mer änn 2 grafikkort i framtiden vilket båda stöder.

Vilket skulle ni valt och varför?
Är det något jag inte tänkt på när det gäller funktionen på korten?

/Mvh Nebuluz

Permalänk
Avstängd

Här är en länk till ett stort test av x58 moderkort som sweclockers har gjort.
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6131&page=12

Kom ihåg att du kan köpa pt6 för ungefär 1k mindre utan oc palm tillbehöret.

kom också ihåg att rampage är ett micro atx kort och anledningarna för att skaffa ett sådant skulle ju enbart vara priset(som är identiskt till p6t utan oc palm på inet) och kanske att de blir lättare att kånka på till LAN eller liknande.

p.s p6t hade bäst överklockningsresultat av de moderkorten som ingick i sweclokers test så om du tänkt klocka så är det något att ta in i beräkningen.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi