Permalänk

Idag kommer den! Ska testa den ordentligt och skriva ner här hur jag har upplevt den sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koffeccino
Idag kommer den! Ska testa den ordentligt och skriva ner här hur jag har upplevt den sen

Väntar spänt!

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk

Ta gärna lite bilder om möjligt!

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk

Dell Studio XPS 1340

Hej! Nu har den kommit! Den fungerar alldeles perfekt. Va lite strul i början... men nu gåre finfint Den är robust och jättefin.
Ska försöka få upp lite bilder också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koffeccino
Hej! Nu har den kommit! Den fungerar alldeles perfekt. Va lite strul i början... men nu gåre finfint Den är robust och jättefin.
Ska försöka få upp lite bilder också.

testa nåt krävande spel, typ gta iv, crysis eller liknande å berätta hur den presterar ))

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jidde75
Sådärja, nu har jag haft min XPS 13 några timmar, snygg!!

Verkar inte ha dom problem som man har läst om. förutom att ena foten under inte ligger jämt mot bordet!
Det rör sig om kanske 1mm och märks inte jättemycket, men ändå...

Ska ringa Dell imorgon, har läst att nästan alla har samma fel, verkar som att en del inte upptäcker det bara. Det kanske beror på hur noga man är..

Ni som har en XPS 13, är ni helt säkra på att vänster fot ligger helt tätt mot bordet den står på?

Ni som har felet, vad har ni gjort för att åtgärda det? Eller rättare sagt, vad har Dell gjort?

Få se imorgon om dom vill byta ut hela datorn.. vore ju trist.

Dom kommer och byter ut bottenplattan på datorn i slutet av veckan... så jag hoppas att den kommer att stå stabilare på bordet efter detta.

Annars är jag jättenöjd med den. Den kan dock bli oehört varm under om den får jobba lite, nästan så att man bränner sig om man känner efter med handen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jidde75
Dom kommer och byter ut bottenplattan på datorn i slutet av veckan... så jag hoppas att den kommer att stå stabilare på bordet efter detta.

Annars är jag jättenöjd med den. Den kan dock bli oehört varm under om den får jobba lite, nästan så att man bränner sig om man känner efter med handen.

Har samma problem, men hade inte ens märkt det innan jag läste det här på forumet. Jag har baspaketet, räcker det för att de ska komma och fixxa den i hemmet?

Värme har jag inga problem med direkt, har bara igång det andra grafikkortet om jag spelar och när det inte är igång är det inga problem att ha den i knät en längre tid.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jag har haft min ett par veckor och visst bli den varm vid spelande. Köpte en kylplatta med tre fläktar i som datorn nu står på. Inte så dumt. Dessutom är det fyra usb i den. Blir bättre även om det fortfarande är varmt. Ang. spel funkar det inte med för tunga grejer. Ghost Recon 2 hackade väldeliga konstigt nog, medan Bioshock och ett äldre Call of duty gick alldeles utmärkt. Vore kul att höra hur era spel funkar?
glenk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glenk
Jag har haft min ett par veckor och visst bli den varm vid spelande. Köpte en kylplatta med tre fläktar i som datorn nu står på. Inte så dumt. Dessutom är det fyra usb i den. Blir bättre även om det fortfarande är varmt. Ang. spel funkar det inte med för tunga grejer. Ghost Recon 2 hackade väldeliga konstigt nog, medan Bioshock och ett äldre Call of duty gick alldeles utmärkt. Vore kul att höra hur era spel funkar?
glenk

Vilket grafikkort har du i burken? Jag har själv beställt en med 9500-kortet ))

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem

Yes, jag har 9500 jag med. Hör gärna av deg om hur det funkar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glenk
Yes, jag har 9500 jag med. Hör gärna av deg om hur det funkar

det kan du lita på att jag gör, har du testat något mer krävande spel så som crysis eller liknande.. enligt vissa recensioner så ska det faktiskt gå att spela utan probmen på låga inställningar ;D

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem

Jag har båda crysis spelen hemma men har inte "vågat" köra dom på laptopen än. Trodde inte det var nån idé att testa, men man vet ju aldrig. Men som sagt, Ghost recon 2 funkade dåligt även med lägsta inställningarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glenk
Jag har båda crysis spelen hemma men har inte "vågat" köra dom på laptopen än. Trodde inte det var nån idé att testa, men man vet ju aldrig. Men som sagt, Ghost recon 2 funkade dåligt även med lägsta inställningarna.

skulle vara kul å se hur den presterar i det, du har inte lust att testa...

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem

det kan jag göra. Återkommer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glenk
det kan jag göra. Återkommer...

testat något än?

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem

Vore snällt om någon kunde väga sin xps studio 13 samt lägga upp en bild på det svenska tangentbordet. Undrar nämligen om den har en liten eller stor enter-tangent? (d.v.s. en eller två-radig)

Kikar man på det engelska tangentbordet så är det den lilla enter-tangenten, är det samma med svenskt tangentbord?

Väger den verkligen så mycket som 2,2kg? Tyckte den verkade perfekt eftersom den har inbyggt bredbandskort men när jag såg vikten blev jag avskräckt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reckie
Vore snällt om någon kunde väga sin xps studio 13 samt lägga upp en bild på det svenska tangentbordet. Undrar nämligen om den har en liten eller stor enter-tangent? (d.v.s. en eller två-radig)

Kikar man på det engelska tangentbordet så är det den lilla enter-tangenten, är det samma med svenskt tangentbord?

Väger den verkligen så mycket som 2,2kg? Tyckte den verkade perfekt eftersom den har inbyggt bredbandskort men när jag såg vikten blev jag avskräckt.

Jag har inte orkat väga datorn men jag har fixat en bild åt dig på tangentbordet...

www.facettenlan.com/media/DSC00901.JPG

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4N73
Jag har inte orkat väga datorn men jag har fixat en bild åt dig på tangentbordet...

www.facettenlan.com/media/DSC00901.JPG

Tack och bock, perfekt att den har en fullstor Enter-tangent. På bilderna hos Dell är det ju en mindre tangent.

Permalänk
Medlem

Fantastiska Dell!

Jag hade problem med ett område på skärmen, något större än en pixel, som var trasigt (resultat av att någon tryckt hårt just där), att bottenplattan var något skev så att datorn wobblade lite när den stod på ett jämt bord samt att datorn hänger sig någon gång ibland.

Inget av felen, förutom bottenplattan, kan sägas vara helt och hållet Dells fel. Skärmen var med största sannolikhet så när jag fick den, att jag dröjde så länge (2 mån) var att jag trodde det var en död pixel men insåg att den inte ska se ut så (har aldrig haft det problemet). Och frysningarna kan lika gärna bero på Vista.

Efter att ha snackat supporten på Dell insåg jag vad man betalar lite extra för hos dem. Den är helt sjukt bra och efter att ha bett mig göra några tester så bestämde de sig helt sonika för att skicka ut ett nytt moderkort, ny skärm och ny bottenplatta. Inga frågor, inget tjafs.

Permalänk
Medlem

Funderar på köp av denna dator. Men är lite frågande då det gäller kosntruktionen med skärmen som täcker utblåset från fläkten. Hur påverkar detta? blir datorn väldigt varm? Går fläkten mycket?
Om du enbart kör med det ena grafikkortet, hur mycket går fläkten då? Hur är ljudnivån/temperatur från datorn allmänt, gärna svar när ni kör med båda grafikkorten (för er som har det) och bara det ena igång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3Mist
Fantastiska Dell!

Jag hade problem med ett område på skärmen, något större än en pixel, som var trasigt (resultat av att någon tryckt hårt just där), att bottenplattan var något skev så att datorn wobblade lite när den stod på ett jämt bord samt att datorn hänger sig någon gång ibland.

Inget av felen, förutom bottenplattan, kan sägas vara helt och hållet Dells fel. Skärmen var med största sannolikhet så när jag fick den, att jag dröjde så länge (2 mån) var att jag trodde det var en död pixel men insåg att den inte ska se ut så (har aldrig haft det problemet). Och frysningarna kan lika gärna bero på Vista.

Efter att ha snackat supporten på Dell insåg jag vad man betalar lite extra för hos dem. Den är helt sjukt bra och efter att ha bett mig göra några tester så bestämde de sig helt sonika för att skicka ut ett nytt moderkort, ny skärm och ny bottenplatta. Inga frågor, inget tjafs.

Låter bra :).

Har själv ett annat lite konstigt problem. På sistone har jag märkt att skärmen blinkar, den släcks och tänds väldigt snabbt. I början märkte jag det inte ens, sen trodde jag att det var för att jag blinkade eller nåt. Men det är så att den blinkar.

Nån som haft nåt liknande problem?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaemz
Funderar på köp av denna dator. Men är lite frågande då det gäller kosntruktionen med skärmen som täcker utblåset från fläkten. Hur påverkar detta? blir datorn väldigt varm? Går fläkten mycket?
Om du enbart kör med det ena grafikkortet, hur mycket går fläkten då? Hur är ljudnivån/temperatur från datorn allmänt, gärna svar när ni kör med båda grafikkorten (för er som har det) och bara det ena igång.

Den blir inte speciellt varm när man inte kör på båda grafikkorten, går att ha den i knät även om skärmen täcker utblåset. Låter mycket gör den inte heller.

Kör man båda kan man inte ha den i knät, men det gör man bara om man spelar nåt.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Hur lång premium service har ni beställt? Även om den till synes verkar vara en hygglig dator så är nog sannolikheten för att den ska genomleva 3 års dagligt användande utan tjaffs rätt liten. Funderar därför på om det inte är värt att beställa fyra års-dealen så att man iallafall kan vara säker på att den kan generera något typ av andrahansvärde när det väl är tajm för att byta upp sig igen.

Hur har ni resonerat?

övriga frågor:
Var ligger batteritiden på vid wordanvändande?

Någon som testat GTA IV? Går det att köra hyggligt smidigt?

Värt att köpa till White-led Skärmen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m.tsvangirai
Hur lång premium service har ni beställt? Även om den till synes verkar vara en hygglig dator så är nog sannolikheten för att den ska genomleva 3 års dagligt användande utan tjaffs rätt liten. Funderar därför på om det inte är värt att beställa fyra års-dealen så att man iallafall kan vara säker på att den kan generera något typ av andrahansvärde när det väl är tajm för att byta upp sig igen.

Hur har ni resonerat?

övriga frågor:
Var ligger batteritiden på vid wordanvändande?

Någon som testat GTA IV? Går det att köra hyggligt smidigt?

Värt att köpa till White-led Skärmen?

Jag tog 3-års serviceavtalet när jag köpte min för knappt en månad sen, batteritiden med 6-cells batteriet ligger på runt 2.5-3 timmar vid "vanligt" användande skulle jag tro..

Jag har testat GTA IV och det är inget att rekomendera, 20fps på lägsta inställningarna ungefär å då har jag testat både med och utan hybrid-sli vilket inte gör mer en 0,5fps skillnad ungefär ;/

Angående LED-skärmen, jag har ingen aning hur den ser ut då jag har CCLF-skärmen som jag måste säga är underbar, riktigt bra ljus å skärpan är underbar!

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4N73
Jag tog 3-års serviceavtalet när jag köpte min för knappt en månad sen, batteritiden med 6-cells batteriet ligger på runt 2.5-3 timmar vid "vanligt" användande skulle jag tro..

Jag har testat GTA IV och det är inget att rekomendera, 20fps på lägsta inställningarna ungefär å då har jag testat både med och utan hybrid-sli vilket inte gör mer en 0,5fps skillnad ungefär ;/

Angående LED-skärmen, jag har ingen aning hur den ser ut då jag har CCLF-skärmen som jag måste säga är underbar, riktigt bra ljus å skärpan är underbar!

ok! Tackar för svar. Ska nog placera en beställning på pjäsen senare idag.

Ang. GTA, Går det alltså ungefär så här smidigt och köra?
http://www.youtube.com/watch?v=Kbv67F3UHFg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m.tsvangirai
ok! Tackar för svar. Ska nog placera en beställning på pjäsen senare idag.

Ang. GTA, Går det alltså ungefär så här smidigt och köra?
http://www.youtube.com/watch?v=Kbv67F3UHFg

Härligt, efter att du tweakat det lite så flyter det lite bättre än sådär, dock inget jag skulle vilja spela några längre stunder med men det går ju i absoluta nödfall, är själv ganska bortskämd med spelprestanda på mina andra burkar om man jämför med laptopen. Dock köpte jag inte den här laptopen för att spela nyare spel utan för att ha en hyffsat mobil dator som klarar av enklare spel så som counter-strike, wc3 osv.

Kan iofs meddela att crysis flyter ganska fint på lägsta inställningarna tackvare hybrid-sli (:

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem

Dell studio xps 13

Står i valet och kvalet...

Någon som kan ge lite input angående batteritiden på denna laptop?
Även angående de påstådda värmeproblemen?

Letar dator 13.3tums med bra prestanda, snygg design, bra pris samt bra batteritid, samt med hdmi.

Kikat lite på vaio modellerna samt dell, dock kostar ju t.ex vaio Z serien apmkt, men där är batteritiden vassare..

Hur kan det te sig att VAIO datorerna med liknande specs har mer än dubbelt så långt batteritid?

Mvh Tomas

Permalänk
Medlem

Vad får ni för prestandaklassificering med 9500m?

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att beställa en med P9600 processor, någon som vet om det finns någon 15% rabatt ute? Känns surt att beställa den om det kommer upp en rabattkod dagen efter eller något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av someuser
Står i valet och kvalet...

Någon som kan ge lite input angående batteritiden på denna laptop?
Även angående de påstådda värmeproblemen?

Letar dator 13.3tums med bra prestanda, snygg design, bra pris samt bra batteritid, samt med hdmi.

Kikat lite på vaio modellerna samt dell, dock kostar ju t.ex vaio Z serien apmkt, men där är batteritiden vassare..

Hur kan det te sig att VAIO datorerna med liknande specs har mer än dubbelt så långt batteritid?

Mvh Tomas

Tror inte på att en 13" dator med ett dedikerat grafikkort och high end processor klarar 5-6 timmars batteritid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nihilas
Tror inte på att en 13" dator med ett dedikerat grafikkort och high end processor klarar 5-6 timmars batteritid

Jo, den klarar det eftersom man kan switcha grafikkort till ett integrerat intel genom ett knapptryck.