Permalänk
Medlem

64 bit ?

Fungerar alla antivirus på 64 bitars operativsystem ? Om inte, vilka fungerar??

Permalänk

Jag tror att dom flesta antivirusprogramen funkar till 64-bitars: Är det till vista eller XP? Om det är Vista funkar det nog prima men, XP 64 hade jag en massa problem med mitt AVG Antivirus med. Så har du Vista så är nog bara att köra på.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z97-A, Intel Core i7 4790k 4,0ghz , Gigabyte 2x GTX 670 4gb SLI, Corsair 4x4 1866 mhz, Samsung EVO 250gb, WD blue 250gb, Windows 8.1 x64.

Permalänk
Avstängd

Du behöver inte antivirus med Linux.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Du behöver inte antivirus med Linux.

Läste någonstans att flera virus för Windows fungerar på Linux, när man kör wine. Det var för flera år sedan och kanske inte är aktuellt länge?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk

Om du menar Linux är det väl bara kolla i 64-bit repositories för den distribution du använder?

ClamAV verkar ju vara rätt populärt för de som tror de behöver antivirus.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAAb
Läste någonstans att flera virus för Windows fungerar på Linux, när man kör wine. Det var för flera år sedan och kanske inte är aktuellt länge?

Dom går att köra, men dom kan inte göra ett skit oftast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av divinorum
ClamAV verkar ju vara rätt populärt för de som tror de behöver antivirus.

)

Men det kan vara bra att ha för att skydda Windowsmaskiner när man kör mailserver t.ex..

Permalänk
Medlem

Tack att ni svara på min fråga !

Permalänk
Medlem

Om man dualbootar eller är i nätverk med en Windows maskin kan det vara bra att ha ett antivirus. ClamAV finns till 64 bit.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.