Permalänk
Medlem

Högtalar paket

Hej

Jag hjälper en som är ute efter ett högtalarsystem som mestadels ska användas till film. Med 2 front, 2 back, en center, en baslåda och en förstärkare. Allt detta för kanske 10-15k.

Vad ska man kika på då, är inte så påläst om sådana system, jag förstår att man måste provlyssna och så vidare. Han vill ju att det ska låta riktigt bra, vackert och klart ljud, samtidigt som han vill ha en baslåda så man får lite känsla vi filmtittande.

Kom gärna med flera förslag så man har ngt att kolla mellan och förmodligen ha lättare för att bestämma sig. Tack på förhand.

Visa signatur

>> Asus P8P67 Pro • Intel i5 2500K • Noctua NH-D14 • Gigabyte GTX 570 • Corsair 8gb XMS3 1600Mhz • Corsair 120 Force Series + Samsung F3 1TB + Western Digital 2TB • Fractal Design XL • Corsair AX850 • Zalman ZM-MFC1-Plus • LG W2600HP • Qpad 5K + Steelseries 4HD • Qpad QH-85
>> Asus UX303LN

Permalänk
Medlem

5.0 Paket: http://www.fynda.se/show_prod.php?prodid=3584 (Finns även i svart). I mitt tycke krävs det bara fronthögtalare över 6000:- för att man ska märka nån jättestor skillnad mot dessa i ljudkvalitet. Är mest bättre byggmaterial som bättre fanér osv. som man får upp till den prisklassen annars tycker jag.

Det högtalarpaketet skulle jag utgå ifrån. Jag tycker inte att det finns något mer prisvärt. Subwoofer har jag sämre koll på, men köp ingen jättebillig om du vill att den ska vara bra till musik också. Jag skulle lägga minst 3000:- på en hyfsad sub.

Förstärkare skulle jag helt klart köpa en begagnad om du absolut inte ska ha 7.1 och HDMI switch osv. För ca 5000:- har du en grym 5.1 förstärkare begagnad. Redan för 3000:- får du förstärkare som spelar bättre än nya som kostar över 6000:- med skillnaden att de har alla nya format, HDMI osv. Satsa på ljud och kvalitet framför funktioner är min filosofi.

Permalänk
Medlem

Tack för det.

Jag har kollat på dem, och jag har inte heller hittat ngt mellanting, de i gögre prisklasser blir ju rätt mkkt dyrare och då hör man kanske inte ens skillnad. Finns det ngn möjlighet att man skulle kunna lyssna på dessa elelr är det kört?

Visa signatur

>> Asus P8P67 Pro • Intel i5 2500K • Noctua NH-D14 • Gigabyte GTX 570 • Corsair 8gb XMS3 1600Mhz • Corsair 120 Force Series + Samsung F3 1TB + Western Digital 2TB • Fractal Design XL • Corsair AX850 • Zalman ZM-MFC1-Plus • LG W2600HP • Qpad 5K + Steelseries 4HD • Qpad QH-85
>> Asus UX303LN

Permalänk