Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats hitta bra inställningar för denna? Färgåtergivning, brightness osv? Har haft den i ca 3 veckor och är väl inte helt nöjd med det jag lyckats pilla fram hittils. Ska passa till spel framförallt!

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ] [ EVGA G2 750W ] [ Intel Core i7 4790K @ 4.2 Ghz ] [ Asus Z97-A ] [ MSI RTX 2060 ] [ 16GB Crucial 1600Mhz DDR3 ] [ Samsung EVO 850 500GB + 2TB HDD ]

Permalänk
Medlem

Fick en D-panel när ja köpte på onoff idag. Skit också, är det skräp rak igenom så ja ska försöka byta bort denna skärm eller?

Samt kan nån berätta några bra inställningar, såg att nån fick bort blb:n rätt bra med nån inställning. Hur gör man för det?

Permalänk

Någon som vet hur jag skall ställa in zoomningen (när man minskar bilden) ser just nu bara 2/3 av skärmen måste dra muset åt höger när jag vill se aktivitetsfältet -.-

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Fick en D-panel när ja köpte på onoff idag. Skit också, är det skräp rak igenom så ja ska försöka byta bort denna skärm eller?

Samt kan nån berätta några bra inställningar, såg att nån fick bort blb:n rätt bra med nån inställning. Hur gör man för det?

Sänk ljusstyrkan?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Sänk ljusstyrkan?

Jovisst, ja har varit o pillat på massvis med inställningar. Blir lite bättre men det är tilloch med sämre än min gamla plattskärm, som är en Philips 170B.

Vet inte om den skärmen är bättre, men borde inte va det. Den har iallfall ingen blb faktiskt.

Permalänk
Medlem

Tja är sugen på en t220hd, Min kompis har en t220 och när det är mörka cener så sänker den ljus styrkan automatiskt?! Ska det vara så?
Och kommer det vara likadant på t220hd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Jovisst, ja har varit o pillat på massvis med inställningar. Blir lite bättre men det är tilloch med sämre än min gamla plattskärm, som är en Philips 170B.

Vet inte om den skärmen är bättre, men borde inte va det. Den har iallfall ingen blb faktiskt.

Backlight bleeding avtar med tiden, det är som allra värst när de är nya.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mkjn2
Tja är sugen på en t220hd, Min kompis har en t220 och när det är mörka cener så sänker den ljus styrkan automatiskt?! Ska det vara så?
Och kommer det vara likadant på t220hd?

Kallas dynamisk kontrast, den gör så för att få bättre svärta, det går att stänga av.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Kallas dynamisk kontrast, den gör så för att få bättre svärta, det går att stänga av.

Ok tack! Då blir det ett självklart köp:D

Edit: en fråga till:
Får man med gamla kontrollen eller nya till t220hd?
Nya http://www.discount-merchant.com/v/vspfiles/photos/SAMSUNG-BN...

Gamla http://www.cnet.co.uk/i/c/rv/e/televisions/samsung/le32r87/st...

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla med er vad det är för skillnad på alla olika paneler till t220? Nån som har en aning om det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mkjn2
Ok tack! Då blir det ett självklart köp:D

Edit: en fråga till:
Får man med gamla kontrollen eller nya till t220hd?
Nya http://www.discount-merchant.com/v/vspfiles/photos/SAMSUNG-BN...

Gamla http://www.cnet.co.uk/i/c/rv/e/televisions/samsung/le32r87/st...

Köpte min i november och då fick jag den gamla kontrollen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Köpte min i november och då fick jag den gamla kontrollen.

Oki. Tack!:D

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig att få cs att flya på bra med denna skärm? Har tearing konstant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Någon som kan hjälpa mig att få cs att flya på bra med denna skärm? Har tearing konstant

Kallas v-sync, det brukar dock inte vara så poppis bland CS-spelare.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Kallas v-sync, det brukar dock inte vara så poppis bland CS-spelare.

Om jag kör med vsync är det delay på musen tyvärr :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Om jag kör med vsync är det delay på musen tyvärr :/

Tyvärr är inputlag pga vsync något man får leva med ibland om man vill slippa tearing, något att sätt att helt eliminera tearing på utan bieffekter kan jag tyvärr inte minnas.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Bara jag som upplever att övre delen är mörkare än den nedre delen i Windows 7 RC?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Fick en D-panel när ja köpte på onoff idag. Skit också, är det skräp rak igenom så ja ska försöka byta bort denna skärm eller?

Samt kan nån berätta några bra inställningar, såg att nån fick bort blb:n rätt bra med nån inställning. Hur gör man för det?

Köpte också min på onoff.. fick D-panel, men fungerar ändå hyfsat.. inte så farligt m.a.o. Jag kör min på Text-läget, är lite mörkare då, skönare för ögonen.

Det är värre med B-C panelerna!

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har också åkt på en D-panel. Har jämfört min med en A-panel hos en kompis och måste säga att det är ingen skillnad alls, förutom att jag har mindre blb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Bara jag som upplever att övre delen är mörkare än den nedre delen i Windows 7 RC?

Så du upplever också det? Jahaja, trodde jag var ensam om det. Fast personligen tror jag det beror på skärmen, och inte Windows 7... Hursomhelst är det rätt störande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umarrion
vad tror ni om en samsung p2250? https://www.inet.se/bildskaermar/22-/samsung-tft-21-5--p2250-...

Personligen tycker jag inte om högglans, allt damm syns.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

testade P2270, men gillade inte högglansen samt 16:9 formatet

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

jag tycker inte högglans är så jobbigt men hur mycket skillnad blir det med en 16:9 skärm. Sitter på en 15 tum så vill bara ha en ny skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umarrion
jag tycker inte högglans är så jobbigt men hur mycket skillnad blir det med en 16:9 skärm. Sitter på en 15 tum så vill bara ha en ny skärm.

Dell 2209WA ifrån Dustinhome, utnyttja studentrabatten och det blir 2400. Du får inte komplettare skärm för det priset.

Permalänk
Medlem

Beställde en Samsung TFT 22" T220 idag som är en demoskärm, eller var en demoskärm på/under Dreamhack.

Undrar om den är inställd redan från början till dem optimala inställningarna för bild, med tanke på utställning vill säga, säljarna kanske redan kalibrerat den? Någon som vet?

Om inte, kanske någon som har samma skärm och vet dem optimala inställningarna?

Och var det ett bra köp, jämfört med mitt tidigare köp Samsung TFT 22" 2233BW?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emirem_X
Beställde en Samsung TFT 22" T220 idag som är en demoskärm, eller var en demoskärm på/under Dreamhack.

Undrar om den är inställd redan från början till dem optimala inställningarna för bild, med tanke på utställning vill säga, säljarna kanske redan kalibrerat den? Någon som vet?

Om inte, kanske någon som har samma skärm och vet dem optimala inställningarna?

Och var det ett bra köp, jämfört med mitt tidigare köp Samsung TFT 22" 2233BW?

Tack på förhand.

Det är ju två ganska lika skärmar, varför byta?

Permalänk
Medlem

@Dreas89 Jag tyckte den var snyggare, 2ms, ca: 1000:- billigare (demoskärm) och touch on/off:)
---------------------------------------------------------------

Tänkte meddela att jag fick min skärm idag (T220), jag är enormt stolt och nöjd över köpet!
Visst det är en D-panel, men jag tror överdriften är stor bland dem som "helst" vill ha en A-panel, min funkar utmärkt - inga döda pixlar, väldigt lite BLB (bara i övre kant) !stör inte alls! Och jag är VÄLDIGT kräsen av mig.
BLB'n för mig är betydligt mindre än för dem som lagt upp bilder på sina skärmar.
Skärm-foten är stabil, har spelat lite actionspel nu och den rör sig knappt, inte som andra beskrev det (vilket skrämde mig lite).
Skärmen låter inte alls, tänker på dem som skrev att deras låter då dem ställer in brightness mm.

Eftersom det är en demoskärm så har den gått lite, och det var väldigt lite - 37 timmar för att vara exakt.

Jag är som sagt väldigt nöjd och kan rekommendera denna skärm till alla där ute som söker en ny. Denna är köpt på Inet (online) kampanjerbjudande - demoskärmar.
--------------------------------------------------------------

Vilka inställningar har ni på skärmen eller använder ni dem profilerna som finns?
Tack för svar och håll tråden vid liv för dem som har denna fantastiska skärm så man har någonstans att vända sig vid eventuella frågor:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emirem_X
@Dreas89 Jag tyckte den var snyggare, 2ms, ca: 1000:- billigare (demoskärm) och touch on/off:)
---------------------------------------------------------------

Tänkte meddela att jag fick min skärm idag (T220), jag är enormt stolt och nöjd över köpet!
Visst det är en D-panel, men jag tror överdriften är stor bland dem som "helst" vill ha en A-panel, min funkar utmärkt - inga döda pixlar, väldigt lite BLB (bara i övre kant) !stör inte alls! Och jag är VÄLDIGT kräsen av mig.
BLB'n för mig är betydligt mindre än för dem som lagt upp bilder på sina skärmar.
Skärm-foten är stabil, har spelat lite actionspel nu och den rör sig knappt, inte som andra beskrev det (vilket skrämde mig lite).
Skärmen låter inte alls, tänker på dem som skrev att deras låter då dem ställer in brightness mm.

Eftersom det är en demoskärm så har den gått lite, och det var väldigt lite - 37 timmar för att vara exakt.

Jag är som sagt väldigt nöjd och kan rekommendera denna skärm till alla där ute som söker en ny. Denna är köpt på Inet (online) kampanjerbjudande - demoskärmar.
--------------------------------------------------------------

Vilka inställningar har ni på skärmen eller använder ni dem profilerna som finns?
Tack för svar och håll tråden vid liv för dem som har denna fantastiska skärm så man har någonstans att vända sig vid eventuella frågor:)

Ah, du skickade in ditt förra köp eller? Ett tips för framtida köp är dock att skita i msen och titta efter inputlag. T220 har medelhögt, det ligger runt 10ms i medel har jag för mig.

edit: Du kanske ska hålla inne med rekommendationerna då det finns bättre skärmar att få i den prisklassen

Permalänk
Medlem

Tänkte också tillägga att skärmen är tillverkad i Ungern (D-panel), Made in Hungary står det på etiketten på paketet.
Kan det vara så att dem flesta skärmarna som är tillverkade i Rumänien är A-paneler och dem från Ungern är D?

Ni som vet vart era T220 skärmar är tillverkade och vilken panel ni har, skriv gärna ner det här - blir intressant att jämföra:)

Skriver ner inställningarna jag har nu på skärmen som jag stortrivs med, tycker personligen detta är optimalt.

Brightness: 80
Contrast: 75
MagicBright: Custom
MagicColor: Off
Color Tune: Normal
Gamma: 2
Sharpness: 60
RTA: 2

Sen så har jag kalibrerat färgerna med WinColor. Hitta din modell på den här sidan, ladda ner den och följ anvisningarna så blir det perfekt.

Jag har varit i kontakt med både Inet support och Samsung.
Båda säger att det tidigare har varit en skillnad på dem olika panelerna och att den inte finns längre. Tidigare hade dem olika tillverkarna olika firmware installerade i panelerna, nu är det samma på alla.
På grund av detta onödiga hysteri har Samsung valt att inte sätta ut dem olika beteckningarna på panelerna på etiketterna på utsidan av paketet, dem beteckningarna kan bara hittas i "Servicemenyn".

Slutsats: Spelar ingen roll vilken panel du har, dem funkar lika bra allihopa!:D

Ännu en gång: jag rekommenderar den här skärmen (ja Dreas89, JAG rekommenderar den här skärmen:))

Ha det gött!