Permalänk

låter lovande kanske kan installera routern igen då hos tjejen

Permalänk
Medlem

Hade också problem med mina första 615 D1 tror jag den heter ringde supporten ett par ggr sen skicka dom en ny till mig och det va D2 och den funkar felfritt för mig iallafall kör med Telia. Men D2 routern ser inte alls likadan ut är stor skillnad på dom två.

Permalänk

uppdaterade firmware!

oj, vilken skillnad som dag och natt!!! alla mina problem försvann plötsligt.

Permalänk
Medlem

Hmm jag har version B2 och har absolut inga problem, borde inte D versionen vara en nyare variant och förbättrad?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Snusfri

Mor och far har köpt en sån här router, ska iväg och installera den senare idag.
Vilken version är det troligast att man fått om man beställde den i måndags hos dustinhome?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Hmm jag har version B2 och har absolut inga problem, borde inte D versionen vara en nyare variant och förbättrad?

nytt är inte alltid bäst

Permalänk
Medlem

Har även jag köpt en D-link 615 D3 som strulade som satan i början. Har nu uppdaterat till FW 4.10 som finns uppladdad på Megaupload och allting funkar perfekt, så har du strul uppdatera till 4.10.

Finns även en 4.11 på D-links hemsida men den har jag inte testat så kan inte uttala mig om den funkar bra eller inte.

/ S

Permalänk

Ska köpa ny router då min verkligen suger(en d-link med)
är inte så sugen på att punga ut en massa pengar för en router och blev skeptiskt när jag läste tråden men när jag scrollade ner så funkade allt med FW 4.10 tydligen, kanske skall köpa mig en sån då.. får se vad dem har och erbjuda när jag åker till affären snart.

edit; ny router(och skärm xP) och har uppdaterat routern till FirmWare 4.10 och än så länge så har inte
internet stängts av som på min gammla router(D link dir 100)
Funkar klockrent med WiFi på iPhone, och Min Inet hastighet har höjts med 30MB/s(!!)
hade 60MB/s förut har 90MB/s nu!

Får inte ut dem sista 10MB men det är nog lite för mycket och begära