Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Är du kollega med dig själv?;)

Nåväl, du gör så gott du kan att svamla bort det faktum att ni är konsekvent dyrare än många av era jämförbara konkurrenter numera, ofta och på bred front.
Ibland chockerande mycket dyrare, som mitt exempel med HP 2610, trots banners om pågående kampanj med "fantastiska priser". Fantastiskt höga?

Det Dustin som en gång fanns existerar ju inte längre iom ägarbytet, och den förändring som inträtt efteråt. Policyn sätter ledningen, och nu vet jag, genom det du inte skriver, vad som gäller.

Tack för det!:)

Jag kommer inte att störa med mina prisfrågor i fortsättningen.

Håller helt med. Det är tråkigt att ni blivit så pass dåliga med priserna på senaste tiden. Förut kunde man gå direkt till er och beställa utan ens kolla på andra sidor men numer diffar det flera hundralappar på generella hårdvaror jämfört med andra internetföretag så tyvärr måste jag meddela att efter många års förtroden för er kommer jag nu byta och handla på andra företag på nätet. Nu för tiden är servicen väldigt bra även hos konkurrerande företag.

Tråkigt, men sant.

Permalänk
Medlem

Kul att ni utökat ert sortiment gällande kylning. Dock så saknar jag "Arctic Cooling Accelero Xtreme 4870X2".
Lite snabbare Scythe slipstream fläktar och vattenblock till core i7 vore också trevligt.

Keep up the good work.

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laarkie
Kul att ni utökat ert sortiment gällande kylning. Dock så saknar jag "Arctic Cooling Accelero Xtreme 4870X2".
Lite snabbare Scythe slipstream fläktar och vattenblock till core i7 vore också trevligt.

Keep up the good work.

Hej!

Ska be produktavdelningen titta på saken, tackar!

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Jag har handlat en hel del saker från Dustin genom tiderna främst för den snabba leveransens skull. Det har alltid fungerat klockrent tidigare. Nu har jag för första gången fått en produkt som inte följer den spec som utlovas i produktinformationen och har därför fått prova på Dustins RMA-hantering.

Sen kväll 15/4 beställer jag ett ATX 2.0 nätaggregat då det gamla brunnit. Leverans sker snabbt, jag har det på fredagen bara för att kunna konstatera att det är ett ATX 1.3 jag fått. Jag mailar direkt på fredag kväll (17/4) och berättar hur det ligger till och frågar om det är fel i spec eller felleverans. Föreslår alternativ produkt för samma pris. Talar om att jag vill returnera varan och ha ett ATX 2.0 nätaggregat.

21/4 får jag ett goddag yxskaft-svar om att det är felleverans och får frågan om jag vill ha omleverans eller det andra alternativet trots att det framgår ur RMA-requesten. Ringer då till kundtjänst och talar om ordernummer och talar om mailkonversationen och säger att jag så snabbt som möjligt vill ha ett ATX 2.0 nätaggregat och jag struntar i vilken av artiklarna bara det är ATX 2.0. Blir avsnäst att det är bättre att jag väntar på svar i pågående mailkonversation eftersom den personen som svarat där har djupare kunskap i ärendet. Blir så paff av svaret att jag inte ids protestera.

22/4 Får jag mail om skickad addresslapp för byte till den andra produkten av en tredje person på Dustin. Utgår från att man samtidigt skickar den korrekta varan. Tänk vad jag har fel.

24/4 får jag addresslappen och skickar paketet så att Dustin har det 25/5 om posten gjort rätt.

* I skrivandes stund sitter jag fortfarande och väntar på att RMA-paketet ska registreras som mottaget hos Dustin.
* De har inte rättat informationen på nätet trots att jag aktivt påtalat felet för 3 personer. Vad jag ser säljer Dustin ingen produkt som den kan förväxlas med.
* Jag kommer troligen inte att hinna få något nätaggregat denna vecka. Det innebär tre veckor för att få ett sketet nätaggregat från Dustin. Är det vad man ska förvänta sig av Dustin nuförtiden?

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edmund
Jag har handlat en hel del saker från Dustin genom tiderna främst för den snabba leveransens skull. Det har alltid fungerat klockrent tidigare. Nu har jag för första gången fått en produkt som inte följer den spec som utlovas i produktinformationen och har därför fått prova på Dustins RMA-hantering.

Sen kväll 15/4 beställer jag ett ATX 2.0 nätaggregat då det gamla brunnit. Leverans sker snabbt, jag har det på fredagen bara för att kunna konstatera att det är ett ATX 1.3 jag fått. Jag mailar direkt på fredag kväll (17/4) och berättar hur det ligger till och frågar om det är fel i spec eller felleverans. Föreslår alternativ produkt för samma pris. Talar om att jag vill returnera varan och ha ett ATX 2.0 nätaggregat.

21/4 får jag ett goddag yxskaft-svar om att det är felleverans och får frågan om jag vill ha omleverans eller det andra alternativet trots att det framgår ur RMA-requesten. Ringer då till kundtjänst och talar om ordernummer och talar om mailkonversationen och säger att jag så snabbt som möjligt vill ha ett ATX 2.0 nätaggregat och jag struntar i vilken av artiklarna bara det är ATX 2.0. Blir avsnäst att det är bättre att jag väntar på svar i pågående mailkonversation eftersom den personen som svarat där har djupare kunskap i ärendet. Blir så paff av svaret att jag inte ids protestera.

22/4 Får jag mail om skickad addresslapp för byte till den andra produkten av en tredje person på Dustin. Utgår från att man samtidigt skickar den korrekta varan. Tänk vad jag har fel.

24/4 får jag addresslappen och skickar paketet så att Dustin har det 25/5 om posten gjort rätt.

* I skrivandes stund sitter jag fortfarande och väntar på att RMA-paketet ska registreras som mottaget hos Dustin.
* De har inte rättat informationen på nätet trots att jag aktivt påtalat felet för 3 personer. Vad jag ser säljer Dustin ingen produkt som den kan förväxlas med.
* Jag kommer troligen inte att hinna få något nätaggregat denna vecka. Det innebär tre veckor för att få ett sketet nätaggregat från Dustin. Är det vad man ska förvänta sig av Dustin nuförtiden?

Hej!

Skicka gärna mailkonversationen till mig så kan jag kolla vad det handlar om. När vi t.ex. skickar fel eller specar fel så rättar vi alltid till det på bästa sätt, just nu vet jag tyvärr inte vad det handlar om för order eller produkt men som sagt, maila över det till mig så kan jag se över ärendet och förklara vad som har hänt.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

Hej Jüri.

Jag vore hemskt tacksam om du hade möjlighet att hjälpa mig med en sak. I slutet av mars skickade jag in en HDX 1000 för reparation. Tiden gick och jag brydde mig inte mer om det men för ett par veckor sedan ringde jag till er och fick till svar att jag skulle få besked under dagen via mail

Mailet kom aldrig och jag ringde tillbaka veckan efter och fick samma svar igen. Men återigen inget mail hittade hem till mig. Pratade med en av dina kollegor igår och han berättade att leverantören strulade men jag skulle självklart få hjälp. Ringde tillbaka idag och fortfarande inget.

Måste även säga att personalen har varit tillmötesgående och trevliga men jag börjar ledsna över att enheten inte kommer tillbaka till mig. Kan du kolla upp detta åt mig?

Jag skickar över ett pm till dig med RMA numret.

Mvh
Daniel

Permalänk

Er hemsida leker dåligt atm

Citat:

Pinging www.dustinhome.se [194.132.19.2] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Citat:

Network Timeout

The operation timed out when attempting to contact www.dustinhome.se.

Visa signatur
Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yggdrasill
Hej Jüri.

Jag vore hemskt tacksam om du hade möjlighet att hjälpa mig med en sak. I slutet av mars skickade jag in en HDX 1000 för reparation. Tiden gick och jag brydde mig inte mer om det men för ett par veckor sedan ringde jag till er och fick till svar att jag skulle få besked under dagen via mail

Mailet kom aldrig och jag ringde tillbaka veckan efter och fick samma svar igen. Men återigen inget mail hittade hem till mig. Pratade med en av dina kollegor igår och han berättade att leverantören strulade men jag skulle självklart få hjälp. Ringde tillbaka idag och fortfarande inget.

Måste även säga att personalen har varit tillmötesgående och trevliga men jag börjar ledsna över att enheten inte kommer tillbaka till mig. Kan du kolla upp detta åt mig?

Jag skickar över ett pm till dig med RMA numret.

Mvh
Daniel

Hej!

Ska ta en titt på det direkt. Är egentligen på semester under ett par dagar så om ärendet kräver mer administrativa ingrepp så ska jag försöka ordna en lösning via någon kollega på kontoret. Återkommer via ditt PM.

@ Frälsarn: yes, det har varit lite knasighter med vår ISP, lösningar är på gång.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Dustin

Hej,

Frälsarn: Yepp det var en routingtabell hos vår ISP som spökade... Fixades till under eftermiddagen men dagen därpå var nåt snille på den igen

De flesta svenska kunder hade inga större problem, våra danska vänner däremot kom inte in alls...

MVh
Mikael Carinci
Nordisk IT-chef

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Har en fråga ang studentrabbaten. Gäller det med csn kortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannee
Har en fråga ang studentrabbaten. Gäller det med csn kortet?

nej, du måste gå på högskola/universitet (studentkortet/mecenat), inte gymnasiet som csn-kortet är för.

"Här kan du som är student (studerar på universitet eller högskola) registrera dig för att få:"...
" Bifoga då personnummer, kundnummer samt Mecenat/Studentkorts-nummer i mailet.
"
http://www.dustinhome.se/DynamicPage.aspx?PageID=262

Permalänk
Medlem

tycker det är dåligt att bara de som studerar på "universitet/högskola" ska få studentrabatt, tycker även vi som studerar på gymnasiet ska få det ^^

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igr4ff
tycker det är dåligt att bara de som studerar på "universitet/högskola" ska få studentrabatt, tycker även vi som studerar på gymnasiet ska få det ^^

Högre utbildning = Oftast betydligt köpstarkare kunder, inte sällan i en position där de kan påverka inköp till företag tex.
Dustin är ju inte dumma. Ska det subventioneras något är det till en grupp där de räknar med att få tillbaka med råge.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Jag fick mitt studentkonto när jag pluggade på gymnasiet. Min flickvän och bror pluggar på gymnasiet nu och båda har studentkonton. De angav bara deras csn-korts nummer och det var inga problem

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersson89
Jag fick mitt studentkonto när jag pluggade på gymnasiet. Min flickvän och bror pluggar på gymnasiet nu och båda har studentkonton. De angav bara deras csn-korts nummer och det var inga problem

jasså? jag var i samma situation för ett 1½ år sedan och frågade då Dustins kundservice, dom sa att endast dom som läser på Högskola/universitet samt har ett giltigt studentkort/mecenatkort hade tillgång till studentrabatten.

"
Hej

Har skickat nya anv + lös till dig.
Då studentrabatten enbart gäller för studerande på Högskola eller Universitet så kan jag tyvärr inte ändra ditt konto.

Vänliga hälsningar
P**** ****

Dustin home AB
Sälj
"

Permalänk
Hedersmedlem

Dustin är ett annat företag idag. Annan ledning, annan policy. Det såldes ju av originalgrundaren (80% av aktierna) till ett private equity-bolag (Altor) 2006 och en ny koncernchef tillsattes. 2008 lämnade dåvarande Sverige-chefen sin post och Per Eriksson övertog den posten också.

Lite blandade googlingar:

http://itbranschen.idg.se/2.998/1.52612
http://it24.idg.se/2.2275/1.100606
http://www.dustin.se/PDF/Dustins_Sverigechef_l%C3%A4mnar_bola...
http://www.oursocialmedia.com/sweden/dustin/sveriges-storsta-...
http://www.dustinhome.se/dp_594.aspx#

Edit: Det verkar dock lite märkligt om de inte är konsekventa. Någon från Dustin kanske kan klarlägga vad som gäller?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ni skulle kunna jobba lite på priserna på datorkomponenter. Ska beställa en server idag som går på runt 8000kr. Samma delar hos datorbutiken eller inet blir 500kr billigare. Beställer dock från dustinhome endå för att jag tycker om er leveranstid, support och garanti.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Ni skulle kunna jobba lite på priserna på datorkomponenter. Ska beställa en server idag som går på runt 8000kr. Samma delar hos datorbutiken eller inet blir 500kr billigare. Beställer dock från dustinhome endå för att jag tycker om er leveranstid, support och garanti.

Så du menar att de ska ha samma priser, trots bättre support, garanti och leveranstid? Detta i en branch med skitkassa marginaler.

Det är en skillnad på 6.25% det tycker jag det kan vara värt om man anser att företaget har bättre support, garanti och leveranser.

Permalänk
Dustin AB

Hej!

För att kunna bli registrerad som studentkund krävs att man studerar antigen vid högskola eller universitet samt kan uppvisa ett giltigt mecenat- eller studentkortsnummer för att intyga ovanstående.

Ytterligare frågor om denna punkt kan besvaras av order@dustinhome.se

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

En sak som jag har suttit och tänkt på är att ni kan göra om eran jämförelse sida lite.
Den funkar skitbra som den gör nu, men jag skulle önska att man kunde till exempel.

Jämföra två produkter och sen kunna öppna denna jämförelse i ett nytt java-fönster (utan knappar och sånt).
Så man kan ha den vid sidan om när man letar andra graffikkort eller vad man nu jämför.
Skulle man hitta en produkt till som man vill jämföra med så borde man bara kunna "lägga" till i jämförelse-fönstret. Så helt plötsligt har man 3 produkter i detta nya fönsteret.

Hoppas du är med på vad jag menar.

Visa signatur

Mvh Emil

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_eriksson
En sak som jag har suttit och tänkt på är att ni kan göra om eran jämförelse sida lite.
Den funkar skitbra som den gör nu, men jag skulle önska att man kunde till exempel.

Jämföra två produkter och sen kunna öppna denna jämförelse i ett nytt java-fönster (utan knappar och sånt).
Så man kan ha den vid sidan om när man letar andra graffikkort eller vad man nu jämför.
Skulle man hitta en produkt till som man vill jämföra med så borde man bara kunna "lägga" till i jämförelse-fönstret. Så helt plötsligt har man 3 produkter i detta nya fönsteret.

Hoppas du är med på vad jag menar.

Hej!

Vidarebefodrar synpunkten till utvecklarna

Mvh,
Jüri Martoja

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Hejsan,

Kan du kolla upp om LG W2043T-PF kommer att komma in i lager inom snaraste?

MVH

(http://www.dustinhome.se/pd_5010313312.aspx?)

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem

Hej!

Det skulle vara bra om ni kunde ta hem några billigare displayport till DVI och displayport till HDMI-adaptrar.

Alternativt sänkta priset på de adaptrar ni redan har i nuläget. Dessa har artikelnummer 5010207682 och 5010207685 och kostar 413 respektive 364 kronor i dagsläget. Lite för dyrt för en adapter.

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.dustinhome.se/pd_5010207682.aspx kostar 645.- för "normala" köpare och http://www.dustinhome.se/pd_5010207685.aspx 375.- , så du verkar redan ha delvis stora rabatter? Studerande eller?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
http://www.dustinhome.se/pd_5010207682.aspx kostar 645.- för "normala" köpare och http://www.dustinhome.se/pd_5010207685.aspx 375.- , så du verkar redan ha delvis stora rabatter? Studerande eller?

645:-? EET handlar väl i SEK så Dustins prissättning är nog något
högre för att kunna subventionera studenter och företag.

Eller så har de missat storköpsavtal.

http://clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:2325836 273:-
http://www.amentio.se/PartDetail.aspx?q=p:2325836 240:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
http://www.dustinhome.se/pd_5010207682.aspx kostar 645.- för "normala" köpare och http://www.dustinhome.se/pd_5010207685.aspx 375.- , så du verkar redan ha delvis stora rabatter? Studerande eller?

Jo, det var visst med studentrabatt ja, tänkte inte på att kolla de vanliga priserna. Men jag tycker fortfarande att det är ett väldigt höga priser för adaptrar.

Permalänk

Hallå Jüri,

kommer ni att få in Antec's uppföljare till det populära chassit P182 GMB, d v s P183, i ert sortiment? http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MTgwOA==

Isåfall ungefär när?

Ck

Permalänk

Kommer ni på dustin att få in tv,n LG 50PS8000 50#? och isåfall när?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Hej JMartoja!

Nu efter över 1 och en halv månad så blev min sambo tvungen ringa till Kreditor då dock fortfarande inte skickat ut något inbetalning till henne. Ordern gjorde 6April. Igår ringde hon till dom och dom säger sig ha skickat ut en faktura den 15maj...
Någon sådan har vi inte fått. Betalade av hela beloppet nu för att slippa framtida problem. Men nej tack till Kreditor igen. Hoppas ni kan hitta någon annan som kan sköta delbetalningarna!

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orio
Hej JMartoja!

Nu efter över 1 och en halv månad så blev min sambo tvungen ringa till Kreditor då dock fortfarande inte skickat ut något inbetalning till henne. Ordern gjorde 6April. Igår ringde hon till dom och dom säger sig ha skickat ut en faktura den 15maj...
Någon sådan har vi inte fått. Betalade av hela beloppet nu för att slippa framtida problem. Men nej tack till Kreditor igen. Hoppas ni kan hitta någon annan som kan sköta delbetalningarna!

Man får ju normalt den första fakturan månaden efter beställning. Jag har inte heller fått månadens faktura från Kreditor, så det är nog inga problem.

Jag tycker att Kreditor är bra så byt inte bort dem