Permalänk

Installationsproblem

Har bränt skivan och den startar upp med skivan, men sen stannar den bara på nån liknande bakgrundsbild där och en pil man kan flytta runt, men inga knappar eller någonting mer. Så kan ju inte börja installationen eller formatera eller så.
Vad kan vara fel?

Har krypterat disken har det nån betydelse av att den stannar just där?

Permalänk

Den stannade även för mig på samma ställe. Första gången trodde jag något var fel så startade om datorn. Nästa gång så gick jag iväg i runt 10 min, när jag kom tillbaka så hade installationen börjat. Testa att vänta ett tag, om du nu inte gjort det.

Visa signatur

P35 DS4 rev 2.0 - E7200 - 8800GT - 4096 DDR2 - WD250GB - Win 7

Permalänk

Samma för mig, får oxå vänta ett bra tag...vet inte vad det är, men det blir bara så för mig med x64. Dock både med Vista och W7...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Samma för mig, får oxå vänta ett bra tag...vet inte vad det är, men det blir bara så för mig med x64. Dock både med Vista och W7...

Samma här. Det går på några sekunder med min toklångsamma netbook, men på min stationära så måste jag vänta fem-tio min! Har ingen aning om varför.

/joar.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Upplevde faktiskt detta själv jag med, på min Aeon burk i sign så gick den igång i princip direkt, men på min andredator (P4 3ghz HT 64bit, 2gb 667mhz DDR2, NF4-SLI mobo) så tog det nästan 20 min för "rutan" att dyka upp....

Rekommenderar dig att gå iväg och göra nåt annat, tar nog ett dag för den att ladda in allt i bakgrunden på vissa datorer...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU