Nexus lanserar lysande fläktar

Permalänk
Melding Plague

Nexus lanserar lysande fläktar

Företaget Nexus kompletterar utbudet fläktar i Real Silent-serien med två nya, lysande, 120 mm-fläktar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nyhetstorka bara för att Lysande fläktar ska sälja mer?

Visst det är snyggt om man håller det stilrent och med tex en färg. annars är det de här julgranarna som kommer fram hela tidern.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Haha nexus har inte gjort så mycket på fläktfronten xD haha nexus real silent i typ hundra år och nu kommer dom med en likadan fast med led-ljus sköna killar

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

jag ska byta ut min front fläkt ur mitt coolermaster dominator 690 chassi... så vi får hoppas dom är tystare en den som sitter på nu

Oja den är en blåslysande fläkt jag har ,måste ju behålla orginalet

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem

gef mig i grynt...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Hmm. Nästan så man vågar dra till med en gissning på att den eller de personer som designade Nexus Real Silent-serien har slutat, och Nexus har panik?

Annars kunde man ju tycka att det faktiskt gått väldigt lång tid sedan de kom med någon förbättring av fläktarna? Genomskinligt LED-trams är ju inte direkt något att komma med.

Nog för att jag gillar Nexus Real Silent 120mm, jag har väl uppåt 10 st i olika maskiner, men de kunde ju gärna lägga lite krut på att göra den ännu bättre istället för sånt här...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag trodde inte det fortfarande fanns folk som lever kvar i LED/CCFL bubblan?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Man kanske ska fixa en vit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Haha nexus har inte gjort så mycket på fläktfronten xD haha nexus real silent i typ hundra år och nu kommer dom med en likadan fast med led-ljus sköna killar

Fast nexus tillverkar ju inga egna fläktar, utan "rebrandar" bara yate loon-fläktar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Fast nexus tillverkar ju inga egna fläktar, utan "rebrandar" bara yate loon-fläktar?

När jag tittade närmare ser de ju exakt likadana ut! Och här har man köpt dyra nexus Nåja, de är åtminstone vita.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Avstängd

Presterar inte bättre, är inte tystare, men gör fjortisar kåta.

Noobfläktar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Fast nexus tillverkar ju inga egna fläktar, utan "rebrandar" bara yate loon-fläktar?

Åfan, det hade jag faktiskt missat. Intressant.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Presterar inte bättre, är inte tystare, men gör fjortisar kåta.

Noobfläktar.

Word.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nyhetstorka bara för att Lysande fläktar ska sälja mer?

Visst det är snyggt om man håller det stilrent och med tex en färg. annars är det de här julgranarna som kommer fram hela tidern.

Japp körde med en färg genomgående när jag köpte min senaste rigg och det var blått! Sen det där med fjortis nja jag skulle kunna vara morfar till en del här men är till sinnet ung!

Tänker mer på en del andra inlägg och inte specifikt ditt inlägg FULLMOON.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Presterar inte bättre, är inte tystare, men gör fjortisar kåta.

Noobfläktar.

Till skillnad från 1337-fläktar? Allt behöver inte bli bättre, snabbare eller elajjtare bara för att det kommer ut på marknaden.

Men om man nu ska vara lite kritisk så finns det väl redan miljoner olika lysande fläktar på marknaden och det känns lite som om det tåget har gått vid det här laget.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Men om man nu ska vara lite kritisk så finns det väl redan miljoner olika lysande fläktar på marknaden och det känns lite som om det tåget har gått vid det här laget.

Ja, det håller jag visserligen med om, men merparten av dessa led-fläktar har inte jättebra ljudnivå i förhållande till luftflödet.
Jag tycker att det är bra att det kommer lite "bra" led-fläktar, även om jag personligen inte skulle köpa några.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Fast nexus tillverkar ju inga egna fläktar, utan "rebrandar" bara yate loon-fläktar?

Nja, att säga att de "re-brandar" är inte riktigt sant. Yate Loon tillverkar fläktarna enligt Nexus specifikationer, vilket inte är samma sak. Ungefär som att vad-de-nu-heter-i-Kina tillverkar iPhone enligt Apples specifikationer.

Skulle tro att det är samma sak med t.ex. Noctua - det kan inte finnas ekonomi för dem att tillverka fläktar själva i de små volymer det handlar om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Ja, det håller jag visserligen med om, men merparten av dessa led-fläktar har inte jättebra ljudnivå i förhållande till luftflödet.
Jag tycker att det är bra att det kommer lite "bra" led-fläktar, även om jag personligen inte skulle köpa några.

Problemet med LED-fläktar är åtminstone enligt Silent PC Review att den genomskinliga plast som fläkten brukar tillverkas av har negativa egenskaper vad gäller ljudet - plasten är hårdare om jag minns rätt och det orsakar biljud m.m., så frågan är ju om de här Nexus-LED:arna är så mycket bättre? Fast, tja, antagligen. Åtminstone en del.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
Nja, att säga att de "re-brandar" är inte riktigt sant. Yate Loon tillverkar fläktarna enligt Nexus specifikationer, vilket inte är samma sak. Ungefär som att vad-de-nu-heter-i-Kina tillverkar iPhone enligt Apples specifikationer.

Skulle tro att det är samma sak med t.ex. Noctua - det kan inte finnas ekonomi för dem att tillverka fläktar själva i de små volymer det handlar om.

Det kände jag inte heller till. Hehe.

Förmodligen har du rätt, det låter vettigt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Aha, där ser man.

Permalänk
Hedersmedlem

Ytterligare ett företag har fallit offer för fjortisarnas påtryckningar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Ytterligare ett företag har fallit offer för fjortisarnas påtryckningar!

Nejj
Det tycker inte jag. Jag har varit en lojalt Nexus kund för många år och vill gärna modda lite grann men vill inte kompromissa kvaliteten. Jag tycka att om dem här lysanda fläkta har samma förmåga och samma pris, why not?

Jag ska beställa ett par omgående!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrenj
Nejj
Det tycker inte jag. Jag har varit en lojalt Nexus kund för många år och vill gärna modda lite grann men vill inte kompromissa kvaliteten. Jag tycka att om dem här lysanda fläkta har samma förmåga och samma pris, why not?

Jag ska beställa ett par omgående!

Jag håller med dig, och som tur var så var jag inte särskilt seriös! Det är jättebra att det kommer moddfläktar av bra kvalitet.

Permalänk
Medlem

skulle vilja ha ett på vita i mitt antec 1200 skulle sitta fint! e trött på de blåa nu :/

btw vart kan man få tag på dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
skulle vilja ha ett på vita i mitt antec 1200 skulle sitta fint! e trött på de blåa nu :/

btw vart kan man få tag på dom?

Du kan blir den första att prova nexus kusiner
http://www.xoxide.com/yate-loon-120mm-clearbled.html
http://www.xoxide.com/yate-loon-120mm-uvbled.html

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/