Permalänk
Medlem

Försäkring till bärbar

Hejsan alla Sweclockers!

Köpte för fyra månader sedan en dator från GGS-data som jag är mycket nöjd med. http://www.ggsdata.se/. Nu är det så att man inte kunde täcka någon försäkring via dem. Fick endast med i priset en garanti på 2 år. Skulle gärna vilja införskaffa en försäkring mot stöld, vattenskador osv. Via hemförsäkringen faller ju värdet på datorn kraftigt redan efter ett år.
Hittade efter lite letande denna hemsida som verkade erbjuda en bra försäkring: www.atava.se

Någon som har en atava försäkring eller finns det andra försäkringsbolag som ni rekommenderar?

Tacksam för alla svar!

ha det bra:)

Permalänk

Jag har ingen erfarenhet av elektronik försäkringar, men ökända Anovo samarbetar även ett försäkringsbolag för elektronik.

Permalänk
Medlem

Har du läst villkoren för deras elprylförsäkring?

Här är några punkter jag hittat hittills:
* De ersätter inte skador som kostar mindre än 1000 kr
* Skador orsakade av så kallat seriefel, vilket innebär att skadan uppstår i produktionen och även drabbar en större mängd andra produkter av samma modell. (Så har du fått tag på en "dålig serie", så är det jobbigt. Detta går ju på garantin i 2 år, men efter det då?).
* Du måste förvara produkten i ditt fasta hem eller sommarställe där du vanligtvis befinner dig.
* 300 självrisk. Finns flera bolag som har 100 kr i självrisk.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Tacksam för svar, men vilka olika försäkringsbolag rekommenderar ni? Vad jag har hört så är Anovo inget att rekommendera.