Nzxt visar upp kylare för bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

Nzxt visar upp kylare för bärbara datorer

Taiwanesiska Nzxt är mest känt för datorlådor, men nu ger sig företaget in på andra områden med en produkt som kyler bärbara datorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt snygg ut, bara hoppas dom inte har led fläktar.

Permalänk
Avstängd

De borde komma på en lösning åt problemet istället för en workaround.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Ser riktigt snygg ut, bara hoppas dom inte har led fläktar.

Instämmer verkligen, stjärna i kanten till designavdelningen! Dock vore ju LED-fläktar en mindre katastrof..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
De borde komma på en lösning åt problemet istället för en workaround.

Visst kan man tycka det, men dessa ska väl snarare ses som ett valbart komplement till den befintliga kylningen än som något man måste köpa till för att de ska fungera..

Permalänk
Medlem

Värmen är ju inte ens ett problem med laptops, om det är det så åker de tillbaka på garantin direkt, enligt mig.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Värmen är ju inte ens ett problem med laptops, om det är det så åker de tillbaka på garantin direkt, enligt mig.

Självklart, dock kan det kanske sänka den totala ljudnivån om man utför tunga saker med sin laptop.

Permalänk

Min polares lillebrorsa fick just en ny bärbar och den lät som en mega-bordsfläkt på skithög varvnivå när han spelade source så det klart att den behövs. Så slipper man orkanen lixom.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keso
Självklart, dock kan det kanske sänka den totala ljudnivån om man utför tunga saker med sin laptop.

Det behövs verkligen inte mycket för att en laptop ska snurra upp och låta som en dammsugare. Då pratar vi om en större model, typ 17" med acceptabelt grafikkort och dubbla hårddiskar.

"Working as designed", så kallat.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=thdIjxdiaos

^ Recensionsfilm av storebror! Inte för att jag gillar notebooks eller kylning för dem, men denna verkar ju fungera väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Hittar ingenstans att köpa den i Sverige

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8