Permalänk
Robot

Chieftec Dragon[Halo mod][KLART]

Jag har byggt ett chassi som projektarbete i skolan. Från början är det ett Chieftec Dragon chassi som var gammalt och sletet. Jag har tyvärr inga bilder på hur det såg ut original.

Bilderna är tyvärr ganska suddiga då jag var tvungen att ta dem med mobilkamera, lol

Fläktarna skall samtliga bytas till mattsvarta sedan..
Jag tänkte som sagt göra ett galleri med slutresultat där man kan ha mer högupplösta bilder

Jag lade upp hela kompletta byggloggen för jag vet att det är jobbigt att vänta så chassit är som sagt klart

Spec:
Moderkort: XFX 630i MG 7159 HDMI
Processor: Core 2 Quad q6600 @ 3.4 ghz
Minnen: Corsair twin2x 4gb ddr2
Grafikkort: PNY 8800 gts (g92) @ 792/1800/2100
Hårddisk: Samsung spinpoint 1TB 32mb cache
Nätaggregat: Corsair TX650W
Fläktkontroll: Scythe Kazemaster
CPU kylare: TRUE black med Noctua
GPU kylare: Thermalright HR-03gt

Rösta och kommentera gärna

Besök albumet: Chieftec Dragon[Halo mod][KLART] av DuRac3ll

Permalänk
Medlem

Du får en röst när den är klar

Permalänk
Medlem

yeah, ser ut att bli bra, gör mej inte besviken:D

Permalänk

Riktigt coolt

Permalänk
Medlem

Kan nog bli bra detta! Tuff mobo-plåt! Skulle passa sig i en steampunk-inspirerad mod! Väntar med att lägga min röst tills jag sett slutresultatet!

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk

Har samma låda, tycker du borde ha skrivit Halo på sne från topp till botten om du förstår vad jag menar .. ? Mycket fint annars

Visa signatur

Intel Core i7 860 2.8GHz | Gigabyte GA-P55-UD4 | 4GB DDR3 1333Mhz | 1TB Hårddisk | ATI Radeon HD5770 1GB | Fractal Design Newton R2 650W modulär |
Kabinett
Antec Three Hundred | Windows 7 Home Premium 64-bit |

Permalänk

När kommer galleriet ? Blir det mer eller är det klart på sista bilden?

Permalänk
Medlem

fint bygge men det ser ut som fronten buktar ut en del vid fläkten, ska det vara så eller är det en design miss ? annars fint

Visa signatur
Permalänk

Hade vart coolare om det var parodi på HALO temat och stod: HALLÅ? istället hade vart en killer på LAN typ DH

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket för alla kommentarer galleriet ligger uppe gott folk!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aurastream
Hade vart coolare om det var parodi på HALO temat och stod: HALLÅ? istället hade vart en killer på LAN typ DH

Hahaha det hade varit fett roligt skall göra det på nästa MOD.. Kolla in chassit på DHS09 om ni är sugna på att se det IRL

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
fint bygge men det ser ut som fronten buktar ut en del vid fläkten, ska det vara så eller är det en design miss ? annars fint

Det var Chassi sidan som inte satt på med tumskruvar på bilden så den kommer inte helt ända in mot fronten

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk

Lite småhäftigt men tyvär så såg det rätt 'dött' ut.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fan detta blev ju bra Johannes^^

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Lite småhäftigt men tyvär så såg det rätt 'dött' ut.

Jaha vad menar du med dött, så man vet lite mer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sipe46
Fan detta blev ju bra Johannes^^

Hehe tackar

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

cd dvd? sket du i dom eller glömde du dom lr e jag blind?

Permalänk
Medlem

Vad har moderkortet råkat ur för? Det såg helt ut på första bilden

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
cd dvd? sket du i dom eller glömde du dom lr e jag blind?

Haha jag ville inte ha en DVd eller cd läsare då jag bara tycker det är fult och onödigt haha, använder bara det när jag fixar med operativsystem.. hehe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dibbqwaz
Vad har moderkortet råkat ur för? Det såg helt ut på första bilden

haha ja det var helt, men vi var i skolan så vi började trasha det lite för skojs skull, mamma blir väll glad när ett moderkort försvinner från min datorkyrkogård

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DuRac3ll
haha ja det var helt, men vi var i skolan så vi började trasha det lite för skojs skull, mamma blir väll glad när ett moderkort försvinner från min datorkyrkogård

Ska man trasha ska man göra det ordentligt, dvs sprängämnen eller 230v växelspänning när det gäller kretskort.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Hej! Tog du bort förstärknings-stagen inne i chassit?

Mvh!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080