Radeon HD 4770 med AGP

Permalänk

I min förra dator, som var en P4 3Ghz, satte jag en HD 4670 PCIe, vilket gav ungefär femdubbel ökning i prestanda jämfört mot det gamla kortet. Men när jag sedan köpte en ny dator med Core 2 och satte i samma kort ökade prestandan med ytterligare det dubbla, så den gamla datorns processor var en rejäl flaskhals.
Med en dator som är så gammal att den bara har AGP vore HD 4770 helt överflödigt. Bättre då att ropa hem ett äldre AGP-kort på Tradera, ex HD 3650 eller 8600GT för 500 kr. Att lägga mer pengar än så vore att "mata en döende häst".

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Min bror och min mamma har fortfarande en Intel P4 och en AGP-port i sina datorer.
Ingen av dem är ju särskillda gamers. Deras datorer duger för dem.
Brorsan har iof. skaffat sig en bärbar dator nu.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Skulle det varit sant så skulle jag ha blivit förbannad som köpte mig ett HD3850 AGP för bara några månader sedan i tron om att det inte skulle komma ut något bättre, och betalade därför rätt rejält överpris för att slippa byta ut hela datorn.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Men du fick det att funka iallafall?

Permalänk
Medlem

Huhuhu, jag vill ha ett Radeon till ISA! Finns det också? Har en 386:a som skulle kunna hottas upp lite

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Hade vart skoj att se hur den presterat med en överclockad 939 opteron t.ex 165. Se hur mycket den flaskar. Kör ett HD3850 agp i min mediaburk med en x2@2,6 och det fungerar riktigt bra, fick byta till xp sp3 då nforce3 och vista krashar med ati kort då man har dualcore. bdw om ni har problem med 3850 agp testa DNA-ATi XP 8.10 den var den ända som fungerade bra för mig. har ett ppd på trax över 2000 på kortet och att folda på ett agp käns coolt.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Även om man sitter med en 4800+ borde processorn flaskhalsa rätt duktigt.

Inte så farligt som man kan tro. Beror på vilka spel, finns en del som skapar problem och det ökar förstås med nya spel som släpps och har högre CPU behov. Ett exempel är väl Empire Total War där det inte går att köra Ultra i unit size.