Begränsad torrentprestanda?

Permalänk

Begränsad torrentprestanda?

Kan ju inte vara något annat, allt annat går hur fort som helst, och ibland hoppar torrent också upp i 4-5mb/s i kanske 1 min sen går den ner på 400-500kb/s igen. och upp hastighet ligger den runt 100-200kb/s.

Och nej det är ingen dålig torrent med få seeders/leechers, den hoppar som sagt upp i fart ibland.
Ingen brandvägg/router heller på.

Läst att de ska vara nån begränsning i windows 7, hur får man bort den?

Permalänk

Jag maxar mitt 10mbit iaf...inga "hopp"... Vet att Vista hade väl nån begränsning i antalet öppna anslutningar, vet dock inte om Win7 har det.

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Sötast

Re: Begränsad torrentprestanda?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _frenzied_

Läst att de ska vara nån begränsning i windows 7, hur får man bort den?

Hahahaha xD

Visste du att det fanns en myt om att det fanns liknande begränsningar i XP?
Visste du att det fanns en myt om att det fanns liknande begränsningar i XP SP3?
Visste du att det fanns en myt om att det fanns liknande begränsningar i Vista?
Visste du att det fanns en myt om att det fanns liknande begränsningar i Win 7?

Tippar att det fanns en i 98an också

Jag måste ha fått en riktigt bra kopia av alla ovanstående operativsystem, för jag har inte råkat ut för begränsningarna på något av dem, inte heller i Win7.

Jag skulle tippa på att du har ADSL, och när du maxar upload så tvärdör downloaden.

Permalänk
Medlem

Varför skulle det finnas det? "okej grabbar nu lägger vi in en begränsning för torrentz så folk inte tankar för snabbt"

stor chans

Jag har inte heller märkt av något, kolla din router eller din ip? du kanske behöver ändra Ip på burken eftersom det är ju inte helt omöjligt att du fått nytt när du kört in Win7

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Han menar nog det här som fanns till xp:n

invalidoz.com

Visa signatur
Permalänk

För de första jag har 10/10mbit fiber de har alltid gått i max fart (innan jag bytte till w7), har även fått upp download i 5 mb/s fråga mig inte hur de går till, till polare kan jag skicka i runt 5mb/s också som har samma leverantör, så har då minst 10mbit i alla fall.

Och vad skulle ipn ha med saken att göra?
sen går den ju ändå upp i 1mb/s ibland på samma torrent som annars ligger på runt 200.
De är inte torrenten de är fel på och har inte bara testat 1 precis.
De är som att de är nåt tak där vid 220 den hoppar mellan 160-220 (som ibland buggar och hoppar upp till normal fart).

Säg mig vad är felet då om inte begränsning istället för nå sånt där, förstår ej vad som är roligt.
Jag är ju inte den enda som har det så här med just windows7+torrent.
tptest+msn går i hur bra fart som helst.

Permalänk

Jag har problem att ta mig förbi den inbyggda brandväggen med utorrent.
Funkade fint i XP med UPNP som tog sig förbi inbyggda brandväggen och min netgear router.

i Windows 7 verkar något blockera.

Permalänk

Har fortfarande samma problem.
Något svar måste ju finnas? Varför just med torrent, med eller utan brandvägg, ingen router, blabla.. Det måste ju vara nånting med windows. Antalet anslutna och sånt där.. Är de någon inställning jag måste ändra, nånting jag måste slå av? (Inte i torrent)
Läs nu så de inte skrivs om något jag inte ens har (router etcetc), eller har testat.

Permalänk

Min Torrent funkar kalas, ingen skillnad

Kör Netgear Router & har Fiber 100 Mbit/s in

Körde XP Pro innan

Känns inte långsammare, samma som förut

Permalänk
Medlem

nätet blir helknasigt då & då med torrent igång .. surfa samtidigt går ibland inte.. antingen är det fel på Win 7, min router el båda.

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med, sitter på en 100mbit lina, har en tidigare tråd här på sweclockers med!

Hastigheten pendlar mellan 200kb/s till 1mb/s...
Startar om datorn, samma torrentfil, men i vista-partitionen.

6-8mb/s stadigt!?

så ja, något är skumt i windows 7 med torrents, sett flera som har problemet!

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk
Medlem

Ja har precis samma problem som D-Frag beskriver, dock vet ja att de inte är fel på routern för den funnkar fint för dom andra två burkarna här hemma! har tyvär inte lyckats lösa detta heller.

Visa signatur

Dell xps gen3 | p4 3.6 GHz | 2gb ram | Ati PowerColor HD 4830 |

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem i utorrent på win7 iaf, kommer ofta upp i en 6-8mb/ner och upp. Har 100/100.