Nytt HTPC-inriktat moderkort från Asus

Permalänk
Melding Plague

Nytt HTPC-inriktat moderkort från Asus

Det dyker upp allt fler produkter specialanpassade för mediadatorer. Senast ut är ett moderkort från Asus för AMD sockel AM2+.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Epic fail att använda 700 som sydbrygga, om dom nu vill åt entusiasterna så är är 750 ett bättre väl och för den delen 790GX som nordbrygga. Ge mig ett sånt som µATX så köper jag.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

SB700 duger mer än väl till HTPC.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Äntligen ett HTPC moderkort med optisk ut. Helt klart intressant.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Äntligen ett HTPC moderkort med optisk ut. Helt klart intressant.

Optisk ut var ordet, jag råkade köpa ett som saknade det och fick lägga på 200kr för att få funktionen.
Gigabyte tror jag dock haft optisk ut på en del mATX kort tidigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Skulle gärna sett det till Intel tex 775.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hyffsad vill ha faktor ändå... sitter ju med XFX MI-A78S-8209 mATX AMD Socket AM2+ i HTPC'n nu med en AMD Phenom X3 8750 2.4Ghz och Corsair 4gb DDR2 1066MHz/CL5/XMS2-8500 Dominator och ett XFX HD4770 512Mb i ett NZXT Rouge chassi som jag har utrustat med två Noctua NF-P12 1300 och två Noctua (insug) NF-S12 1200 och en Noctua NF-B9 92 (utblås)

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

om nu denna bräda har HDMI ut, kommer det ljud ur den HDMI:n oxå då?
det vore perfekt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Epic fail att använda 700 som sydbrygga, om dom nu vill åt entusiasterna så är är 750 ett bättre väl och för den delen 790GX som nordbrygga. Ge mig ett sånt som µATX så köper jag.

w0rd!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Epic fail att använda 700 som sydbrygga, om dom nu vill åt entusiasterna så är är 750 ett bättre väl och för den delen 790GX som nordbrygga. Ge mig ett sånt som µATX så köper jag.

SB700 och SB750 är "samt shit different name" bara att SB750 har ACC som typ ingen använder till Phenom II...

Detta är inget entusiast moderkort, det är ett HTPC moderkort.

Det moderkortet du pratar om finns i mATX form redan: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=364228

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Har det kortet sideportminne?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Har det kortet sideportminne?

http://www.google.se/search?hl=sv&q=DFI+LanParty+JR+790GX-M2R...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Inte för att det spelar så stor roll men fan vad snyggt det var. Hoppas de gör fler kort som inte ser ut som regnbågen och med svart pcb.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Osten87
om nu denna bräda har HDMI ut, kommer det ljud ur den HDMI:n oxå då?
det vore perfekt!

HMDI finns ju på den så att den är svår att missa.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd

Undrar hur bra den optiska utgången är. På mina moderkort från Gigabyte så finns det också optisk ut men bandbredden tillåter ändå bara tvåkanalsljud som mest genom den. Står klart och tydligt i manualen också, som jag bemödade mig att läsa några månader för sent

Permalänk
Medlem

Den har sålts ett par månader redan i Oslo...
Jag har ett och säger bara löp och köp !
se til att få n riktigt tyst zalman kylning eller nåt på en frisk am3 prolle och klocka ner den lite och en fin gpu från 9800gt med passiv kylning så har ni finfint mediacenter många år......det finns alla bekvämligheter med möjighet at stoppa in et x-fi ljudkort om ni MOT förmodan inte blir nöjd med det intgrerade hd audio kretsen.
Jag har stoppat det in htcp burk från lianli och en bluray inpulad och KAN inte få bättre och flexiblare lösning som äter alla former av media och även spelar mina spotify låtar genom min onkyo hemmabio annläggning och den processar ljudet åt mig så slipper jag ljudkort ! det levererar utan vidare full hd och hanterar även progrmmvara som skalerar upp till full hd utan ansträngning alls !
Och kolla til hvilka pengar ! Det är BILLIGT !