Permalänk
Medlem

Strömsparläge

Hallå!
Så vitt jag kan se så har jag ingenting aktiverat i bios som säger att datorn ska vakna upp vid aktivitet på nätverket.
När jag kör Xp gör den inte det. Inte heller Vista. Men med Windows 7 så startar datorn upp så fort jag startar någon av de andra datorerna.

Det är alltså samma dator jag syftar på. Ett Asus Maximus II.
Någon som vet om det finns någon funktion i 7.an som man kan "skruva" på ?

Permalänk
Medlem

Kolla här;
Klicka Start-menyn och skriv in devmgmt.msc i sökrutan och klicka sen för att starta den högst upp.

Öppna Networking Adapters och dubbelklicka på dit nätverkskort.

Klicka på fliken Power Management och se till att rutan för "Allow this device to wake the computer" är urklickat.

Obs att detta endast påverkar om datorn är i sleep/hybernateläge, annars är det bios som gäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Kolla här;
Klicka Start-menyn och skriv in devmgmt.msc i sökrutan och klicka sen för att starta den högst upp.

Öppna Networking Adapters och dubbelklicka på dit nätverkskort.

Klicka på fliken Power Management och se till att rutan för "Allow this device to wake the computer" är urklickat.

Obs att detta endast påverkar om datorn är i sleep/hybernateläge, annars är det bios som gäller.

Tack för det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Kolla här;
Klicka Start-menyn och skriv in devmgmt.msc i sökrutan och klicka sen för att starta den högst upp.

Öppna Networking Adapters och dubbelklicka på dit nätverkskort.

Klicka på fliken Power Management och se till att rutan för "Allow this device to wake the computer" är urklickat.

Obs att detta endast påverkar om datorn är i sleep/hybernateläge, annars är det bios som gäller.

TACK!

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||