Permalänk
Robot

Getto Moddat ATI 4850

Har under en längre tid velat göra något med mitt grafkkort for jag är missnöjd med temperatuerna man får av stockkylarn.
Efter att min kompis fixa ny kylare till sitt 4870 så tog ja hans stockkylare å tänkte modda mitt eget lite.
Modellen han har är http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=361773

Jag tog endast kylaren till kärnan och modda om stockkylarn till mitt eget 4850 för att den skall passa.

lite update: körde en furmark i 20+ minuter i 700/1100 inställt i CCC och tempen låg mellan 73-74 grader

Great success!

Besök albumet: Getto Moddat ATI 4850 av Meggan15

Permalänk

Jag är ju inte så kräsen när det gäller bilder men har man ett galleri så kan det ju vara 1 bild iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne_danger
Jag är ju inte så kräsen när det gäller bilder men har man ett galleri så kan det ju vara 1 bild iaf.

Mitt första album så det här med å langa upp bilder var nytt för mig , men jag ser bilder nu iaf.

Visa signatur

[Intel E84 @ 4GHz][Noctua NH-U12P][Ga EP35-DS3][Asus HD 4850 700/1100MHz][PC-6400 @ 900MHz][Corsair HX620W]

Permalänk

Ok nu finns det bilder:D
Funderar själv på att sätta min gammel cpukylare på mitt 4850.
Du vet intel orginal kylaren.

Permalänk
Medlem

haha okej, de kan väll funka om bara hållen passar me skruvarna grejerna på kylaren

Visa signatur

[Intel E84 @ 4GHz][Noctua NH-U12P][Ga EP35-DS3][Asus HD 4850 700/1100MHz][PC-6400 @ 900MHz][Corsair HX620W]

Permalänk

Hahah härligt ihopmekat... + ;P

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Medlem

jaeflar vad fult

jaeflar vad effektivt

Mitt 4850 ligger 80-85 i idle med fläkten på low, ändå låter den mycket. Istället för ngt eget så tänkte jag köra på Accelero S1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
jaeflar vad fult

jaeflar vad effektivt

Mitt 4850 ligger 80-85 i idle med fläkten på low, ändå låter den mycket. Istället för ngt eget så tänkte jag köra på Accelero S1.

håller med! men de funkar utmärkt å kostar inte mer än att bjuda min kompis på några bullar
det var därför ja ville modda för ja blev trött på att man var tvungen att ha fläkten på 60% i mitt fall för att kortet inte skulle brinna upp.

Visa signatur

[Intel E84 @ 4GHz][Noctua NH-U12P][Ga EP35-DS3][Asus HD 4850 700/1100MHz][PC-6400 @ 900MHz][Corsair HX620W]

Permalänk
Medlem

Varför inte bara köpa en Accelero S1 som håller kortet på 50 grader passivt istället? Annars rätt smart och snyggt gjort. 8p

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Varför inte bara köpa en Accelero S1 som håller kortet på 50 grader passivt istället? Annars rätt smart och snyggt gjort. 8p

För det kostar pengar?

Riktigt fint galleri, gillar sånt här extremt så jag tycker fler ska börja gettomodda mer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Varför inte bara köpa en Accelero S1 som håller kortet på 50 grader passivt istället? Annars rätt smart och snyggt gjort. 8p

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
För det kostar pengar?

Riktigt fint galleri, gillar sånt här extremt så jag tycker fler ska börja gettomodda mer!

Precis kostar pengar, stundenten och arbetslöshet står utanför dörren och måste ha mina sista studiebidrag att leva på så då får man ta fram verktygslådan

Visa signatur

[Intel E84 @ 4GHz][Noctua NH-U12P][Ga EP35-DS3][Asus HD 4850 700/1100MHz][PC-6400 @ 900MHz][Corsair HX620W]

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att Furmarks behårade donut är otroligt porrig?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Är det bara jag som tycker att Furmarks behårade donut är otroligt porrig?

Jag sitter o tittar i trans när jag gör stabilitetstest. Den lugnar mig.

Edit: Arsle va kallt det blev :O!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Är det bara jag som tycker att Furmarks behårade donut är otroligt porrig?

Ja, jag brukar drömma om att jag ligger inuti Donuten och håller om den hårt och smeker dess håriga innandöme...

OT: Kul mod, fult som fan men bra temps fick du!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ghetto-moddar e fan alltid ballt

Permalänk
Medlem

Fan inte illa att få ner ett 4850 till under 70 grader med stockkylare, även om den här kanske inte får räknas som sådan ^^

Permalänk
Medlem

min 4850 ligger 40 grader idle...med orginalkylning. dock verkar fläktsensorn ha pajjat så jag ser inte vilken hastighet den kör i.

OnT:

Nice mod, som några säger, fult som fan men det verkar ju fungera?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

lite update: körde en furmark i 20+ minuter i 700/1100 inställt i CCC och tempen låg mellan 73-74 grader

Great success!

Visa signatur

[Intel E84 @ 4GHz][Noctua NH-U12P][Ga EP35-DS3][Asus HD 4850 700/1100MHz][PC-6400 @ 900MHz][Corsair HX620W]

Permalänk

Bara jag som tycker det är lite låg fps i FurMark? avg=6fps max=8fps
Kanske inte blir mer än det med radeon 4850?

Permalänk
Medlem

tycker dock 70grader full load med mod låter fasansfullt högt. Kör ett sapphire 4850 med stock och har folding@home på konstant hela dagarna så jag har full load på både GPUn och båda kärnorna på CPUn. GPUn har aldrig gått över 70 grader, och cpun ligger stabilt på 50 grader i full load. ändå ett hyggligt bra resultat för ditt kort om de nu låg så högt från start, bra gjort!

Permalänk

Använde du vinkelslip att kapa ur jacket? Måste vart ett jävla kladd med koppar...

Jag gillar ghettomoddar som fan.. Snyggt var det inte, men coolt.

8P

Permalänk
Medlem

japp kappa rätt igenom bara, inte så värst mycke kladd. lite skräp efter åt bara å städa upp

Visa signatur

[Intel E84 @ 4GHz][Noctua NH-U12P][Ga EP35-DS3][Asus HD 4850 700/1100MHz][PC-6400 @ 900MHz][Corsair HX620W]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Är det bara jag som tycker att Furmarks behårade donut är otroligt porrig?

dude,

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigRedMachine
Använde du vinkelslip att kapa ur jacket? Måste vart ett jävla kladd med koppar...

Jag gillar ghettomoddar som fan.. Snyggt var det inte, men coolt.

8P

Det är inte koppar. Det är aluminium faktiskt.

Meggan15, jag har gjort precis som du faktiskt men jag tyckte det blev rätt fult då det är svårt att få till en "clean cut" med tanke på flänsarna på ovansidan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triob
tycker dock 70grader full load med mod låter fasansfullt högt. Kör ett sapphire 4850 med stock och har folding@home på konstant hela dagarna så jag har full load på både GPUn och båda kärnorna på CPUn. GPUn har aldrig gått över 70 grader, och cpun ligger stabilt på 50 grader i full load. ändå ett hyggligt bra resultat för ditt kort om de nu låg så högt från start, bra gjort!

Referensdesignen för 4850:s kylare är helt värdelös. Det är normalt att den är upp mot 100C varm OCH låter som en traktor...

Nice mod tycker jag 8/10

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.