Permalänk
Musikälskare

Katt + TV

Hejs!

Ju mer jag säger till katten att inte hoppa upp på tv:n desto mer gör han de Xd

Har ni nått bra tips på att vänja av en katt en ful ovana?

Här är odågan ;D

http://www.nordfoto.se/Main/65.jpg

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Ja, jag har också en såndär, dem gör ingen nytta och för 2000 kr hade jag haft mycket roligare för.
Helvetet brukar hoppa upp i diskhon, vässa klorna på den nya soffan, vässa klorna på mig, fälla sin jävla päls över all mat man precis har gjort iordning.
Men jag brukar ta han i nackskinnet och slänga iväg han. Om du har en handdammsugare funkar det med, han blir livrädd.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Musikälskare

Har provat att ha en sån spruta man vattnar blommorna med, fast ja han hoppar upp ändå ^^

Min katt vässar klorna på sin klösbräda och ibland på väggarna, dock är det mindre nu som tur är

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

mjaa, du får helt enkelt vara hård när det gäller tvn. Och spruta vatten på katta varje gång han närmar sig. Om han inte bryr sig om att du sprutar vatten på honom så kanske du kan droppa ner lite citrus i blandning. Katter hatar ju sådant. Du måste få in en klassisk betingning i katten

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Musikälskare

Han springer snabbt som fan bara jag visar flaskan jag måste nog göra det varje gång... Men när man ligger å halv sover är det fett jobbigt att masa sig upp :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

hehe söt kisse

Du kan ju alltid ställa prylar på tv`n så att katten inte får plats, Mina katter gillar inte sånna entrèmattor med gummipiggar på så det kanske inte din katt heller gör? isåfall kan du ju klippa bitar av en sån och lägga på tv`n. Annars kommer katten iaf att hoppa upp där på nätterna eller så fort du inte är i rummet.

Permalänk
Medlem

Inte helt säker men du kan sätta peppar bredvid samt ovanpå TV:n, är inte helt säker om det är peppar eller om det är vitlökspulver, men för många år sedan så hade vi en katt som skulle promt hoppa upp på matbordet, morsan satte runt kanten på bordet någon krydda och efter det hoppade katten aldrig mer upp på bordet.

Men har du tjock TV så spelar det väl ingen roll?

Du kan även testa ha flaskan på TV:n, dock så vet jag inte om han kommer hålla sig borta för evigt om flaskan inte är där.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Platt-tv ftw!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Det är ju varmt och skönt uppe på tjockTVn låt katten ligga:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Re: Katt + TV

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Hejs!

Ju mer jag säger till katten att inte hoppa upp på tv:n desto mer gör han de Xd

Har ni nått bra tips på att vänja av en katt en ful ovana?

Här är odågan ;D

http://www.nordfoto.se/Main/65.jpg

Erkänn, du ville bara visa upp din urgulliga kisse!

Min gör annars likadant fast på min tft, men hon börjar lära sig. Numera räcker det med att jag morrar lite så får hon den där "oh shit, husse märkte det"-minen och hoppar ner. Mitt tips är att ta ett redigt tag i nackskinnet, lyfta upp katten några millimeter från ansiktet och verkligen morra fram "nej" på det mest hotfulla sätt du kan. Efter ett par gånger så har i alla fall min lärt sig att jag blir på allvar arg när hon gör vissa saker.

Annars håller jag nog med jonazz, är det en tjock-tv du har så låt honom ligga

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Det kan vara ett helvete att lära en katt av med saker.
Ett tips kan vara att köpa en kattpelare av något slag som är högre än TVn.

Katter föredrar att ha en bra översikt av reviret. TVn är antagligen super då den är varm också.

Tjejens ragdoll lägger sig på utblåset på min antec P180B. Högt upp och varm luft. Omöjligt att lära henne av med det.
Bättre dock att hon lägger sig på datorn än att hon försöker klättra upp på xboxen som ligger på en hylla nån meter högre upp.

Med henne, menar jag ju katten. Inte min tjej...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

varför ställer du inte vattenflaskan på tvn :D?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Platt-tv ftw!

Det spelar ingen roll, vår katt hoppar upp på den också

Permalänk
Medlem

Smörj ovansidan av tvn med ättika, lovar att det fungerar!

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

Vitpeppar ska funka också va?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Finns fy spray också.
Men lita inte på att det fungerar.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffer_Overrun
Smörj ovansidan av tvn med ättika, lovar att det fungerar!

Instämmer dom avskyr detta medel.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

provat ställa vattenflaskan på? det gjorde jag när vår kisse hoppade upp där den inte fick.. den hade grym respekt för flaskan.. som dammsugaren ungefär.. direkt jag tar fram den så ZOOOM!..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Det är ju varmt och skönt uppe på tjockTVn låt katten ligga:P

QFT. Som att roida över en fluga på skärmen.

Visa signatur
Permalänk

Min lösning på problemet var att be tjejen göra sig av med katten så nu letar hon efter en ny ägare till eländet.

Vet inte en varför jag från första början gick med på att skaffa eländet, kostar bara massa pengar och för ingen glädje med sig, iaf inte för mig.

Räcker med alla råttor som blir i hörnen på golvet, dom behöver inte bli ännu fetare tack vare allt eländigt katthår.

Köp dig en boa orm eller något så kan du ge den katten till mat så slipper du bekymret med att försöka sälja katten också.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
[B]Räcker med alla råttor som blir i hörnen på golvet, dom behöver inte bli ännu fetare tack vare allt eländigt katthår. ;)/B]

Be katten jaga dem

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

ta kattfan hårt i nackskinnet å släng ut den fan en stund brukar hjälpa gärna i kombination med svordomar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Om du har en handdammsugare funkar det med, han blir livrädd.

funkar inte på alla katter kan tilläggas... en del katter tycker om att man kör över dom med handsugarn... en polares feta katt älskar att bli damsugen på magen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har hört att katter avskyr citron, blanda lite citronsyra å lite vatten i vattenflaskan å spruta runt tvn. Might work!

Permalänk
Medlem

Jag har en katt (kurry)som kan stänga av hjärnan och stå och krafsa på en dörr mitt i natten timmar i sträck. Den är jättehårig, drar in hela skogen i lägenheten och är allmänt rädd för allting och vill aldrig gosa. Den är aldrig nöjd.

Min andra katt (panter) är hur chill som helst och älskar att bli gosad samt så gillar han att ligga på folks axlar som en papegoja. Den brukar även gilla att ligga vid fötterna när man är i sängen och låtsaskloa på fötterna.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

För att en blommspruta med vatten ska fungera måste du spruta på honom när han hoppat upp dit han inte får vara, klösa osv och du måste vara konsekvent och alltid göra det.
Finns annars speciell fyspray för katter som du kanske kan använda till samma ändamål.
Spara skal från citrusfrukter och lägg där han inte får vara samt gnid mot där han inte får klösa.

Är väll ungefär mina tips.