Permalänk

Du råpkar inte jobba som slöjdlärare?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Du råpkar inte jobba som slöjdlärare?

Nope men som snickare

Permalänk
Medlem

Har helt klart potential att blir ett av de bästa byggena på Swec
gillar layouten på chassiet. Jag har aldrig heller förstått vad man skall med alla 5,25 till

fina bilder kan inte bli annat än 10p

(väntar dock tills det är klart)

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Lär bli bra.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

Fixat lite till idag.
Själva grunden till lådan är i princip klar, "bara" en massa fin lir kvar Som fläktgaller, DVD läsare, frontpanel, on/off, power/hdd led och lite annat smått och gott, samt sätta ihop lådan på riktigt...

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

känns som om du får ändra dina planer med ditt bygge ,att bygga och ha fläktar på framsidan tror jag skulle sabba din fina möbel (som den nu ser ut)
sätt dom hellre på baksidan och ta luften under ifrån

10 poäng fär bygget i allfall

lycka till!!

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Inaktiv

Ett gediget och helhjärtat bygge ser det ut som. Älskar detaljerna och precisionen du lägger ner på det.

Tummen upp, fanimej...längtar tills du lägger upp mer bilder!

Permalänk
Medlem

Så ja, fick till lite nya bilder idag.
Denna gången blir det lite tillverkning av fläktgaller till fronten.

Nått jag glömde nämna i själva bygglogen är att baksidan på gallret kommer jag även att spänna upp lite högtalartyg, dels som dammskydd och dels för att det skall se lite snyggare ut och inte bara ett hål rätt in.

Tack för all kritik föresten

Permalänk
Avstängd

hoppas du har ett nätagg med väldigt lång 20/24pin kabel, med det avståndet måste du nog köpa en förlängare, inte ens en 24pin från ett corsair hade passat och dom har överdrivet långa kablar.

Visa signatur

datordelar for sale: www.marknaden.webs.com

Permalänk
Hedersmedlem

Välgjort! 10p

Permalänk
Medlem

Han med att få klart pill jobbet till fläktgaller idag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av reeperbahn
hoppas du har ett nätagg med väldigt lång 20/24pin kabel, med det avståndet måste du nog köpa en förlängare, inte ens en 24pin från ett corsair hade passat och dom har överdrivet långa kablar.

Har räknat med att skaffa förlängare till både 24 pin och kabel till DVDn, blir som sagt en bra bit, speciellt för DVDn. Mer orolig i så fall för hur trångt det kommer att bli mellan PSU och HDD racket med kablarna där.

Permalänk
Medlem

Du får gärna skicka en detaljerad ritning på hela chassit...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

har väntat med att rösta tills nu, fläktgallret ser GRYMT snyggt ut, 10 p är nu dina

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Du får gärna skicka en detaljerad ritning på hela chassit...

Har original SketchUp filen men har inte gått slaviskt efter den när jag gjort chassit. La upp den på FileFront om någon mer är intresserad.
http://files.filefront.com/chassirar/;13789170;/fileinfo.html

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
har väntat med att rösta tills nu, fläktgallret ser GRYMT snyggt ut, 10 p är nu dina

Tackar

Permalänk

Blir ju riktigt välgjort och snyggt! Väntar med poäng men det lutar åt en 10p

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Avstängd

det kan man kalla för high tower chassi.

Visa signatur

datordelar for sale: www.marknaden.webs.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reeperbahn
det kan man kalla för high tower chassi.

Hightower...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Tillbaks till jobbet efter en lång härlig helg
Gick lös på alla plåt detaljer med lite svart färg idag...

Permalänk

Blir fint:) Grundade du före? Tror att färgen kommer nötas bort rätt så lätt om du inte gjorde det:(

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Avstängd

Förbannat snyggt må jag säga

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Har suttit och vilat med pekaren över 10'an flera uppdateringar.. Tills nu..
Jag är övertygad om att detta chassit kommer bli hur snyggt som helst!

Det syns tydligt att du har tålamodet och "skillsen" för att göra ett bra jobb i trä.
Få har det. imho..

K+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Blir fint:) Grundade du före? Tror att färgen kommer nötas bort rätt så lätt om du inte gjorde det:(

Den typen av färg som plåten är lackad av i gamla chassin är väldigt lik grundfärg till textur osv. Det kommer inte att nötas bort speciellt lätt.

Permalänk
Medlem

Limmade ihop själva stommen till lådan idag, plus lite andra små grejer. Mer info i bygglogen

Permalänk

Blir ju riktigt fint!
Jag håller själv på att planera ett bygge av trä och mdf ritade också i sketch-up för första gången men det blev inte lika bra som din "ritning".
Men nu till frågan: jag undra om du kan PM:a mått/ritning på din diskhållare.(om det finns nån )
/A.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Gjort hålet för DVD läsaren idag

(mer info & bilder i loggen)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Blir ju riktigt fint!
Jag håller själv på att planera ett bygge av trä och mdf ritade också i sketch-up för första gången men det blev inte lika bra som din "ritning".
Men nu till frågan: jag undra om du kan PM:a mått/ritning på din diskhållare.(om det finns nån )
/A.

Har tyvärr ingen ritning eller mått på det just nu. Men kan jag fixa till om du är intresserad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll

Har tyvärr ingen ritning eller mått på det just nu. Men kan jag fixa till om du är intresserad.

Skulle vara snällt om du fixade det:) Synd att du gör ditt så snyggt det gör bara att jag kommer ha höga förväntningar när jag sätter igång;) Men dom kommer jag inte klara av tror jag.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Fan vad du e duktig!

Permalänk
Medlem

Älskar nogrannheten och detaljerna i detta arbete. Dumt att rösta innan det är klart men gav en 10 för länge länge sedan. Detta är ett av de bästa gallerierna jag har sett här på swec. (Om man räknar bort Wolverine då...).

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Fick gjort ytterligare lite igår, lite mer fräsjobb för fläktar och galler samt ett spår i fronten och toppen.
Tack igen för alla trevliga kommentarer.

-edit-

Mer gjort
Betsat och lackat gallret och mitt remsan, och fixat fast högtalartyg på baksidan av gallret. Pillade även in en front "panel" för ljud idag.

fast fick problem då jag upptäckte att högtalar tyg var helt värdelöst som dammskydd och som snyggt "insiktsskydd" då det drog ner luftflödet ganska rejält..

Permalänk

Du borde låta det svarta spåret gå runt hela burken

Grymt snyggt bygge för övrigt!

Visa signatur

Ghetto-mod <3