Ok nu är jag offentligt kättare ! Visa mig hur långt jag kan dra det !

Permalänk
Medlem

Ok nu är jag offentligt kättare ! Visa mig hur långt jag kan dra det !

Jag ska bygga mig ett reservsystem medans priserna är låga för dom kommer nog snart få efterbränningsmotorer ska ni se...vänta tils efter sommarn.....
Så jag köpte ett lian li gamla hederliga 65 àn chassi med helsidefönster som jag lackar blanksvart innuti och tar bort HD bryggan då den skämmer fönstret och flyttar upp hårdiskarna i 3.5 tum bayen .och transparanta 15.5db Mist fläktar med röda leds överallt. Sen köpte jag en Bloodrage bräda till för den jag hadde innan var bra och pga färgen...och ett paket Svarta Corsair 1600 Dominator 3X2 Gb....dom känner jag til innan också...(ville ta KHX 1800 men dom är ju blå) Ett Mist 800w modulär (Naturligtvis för Mist) för PSU är ju inte det man vill spara på. Sen gjorde jag det ultimata kätteriet jag köpte ett Asus 4890 som jag ska para med ett til i CF när dom får in det nästa bara....til veckan eller nåt... och en TRUE Copper kylare med Mistfläkt transparant och röda leds til den med....

Jag vill veta om nån har synspunkter på valet av komponenter...innan jag bygger så jag evt kan byta...

Ok nu är det så att jag har alltid varit Nvidia fanboi... Och kommer ha det för alltid i mitt huvudsystem.

Så jag har aldrig brytt mig om att ta reda på tekniska fakta om atis kort, men vet ju och ignorerar inte att dom gjort några riktigt fantastiska produkter...och ska prova vänstra lite nu och se om det krutet alla atifans skriker sig onda i halsen om verkligen finns....

Så ni ati killar kan väl ge mig lite tips om hur jag krämar ur såna här röda kort.

Det heter Asus EAH4890 1 gb. Tacksam för all info eftersom jag vet väldigt lite om dessa kortens hastighets trösklar i kärna och shader och volt och värmeproduktion eller vad det överhuvudtaget är tjänligt att ändra på och hur mycket ! Jag har bara ett per idag men väntar på ett til möjligen två om det går att köra tre ( finns det typ liknande tri sli t.ex 3CF eller nåt ? går det alls ?)

Sen vet jag inte hur det går med luftkylningen, jag har inte haft något luftkylt system på många år .... men har fått intrycket att det finns inte mycket som kyler bättre än TRUE Copper... men jag har en gammal Apogee GT om det pissar sig...
Men klart snyggast ser jag det blir til allt det röda med en ren blank koppar fläns på plats...

Sen ska jag sätta ett par extra 120 fläktar i fönstret , med själva fönstret utfräst som fläktgaller och ser gärna exempel på sån design för det blir bättre än att bara såga två runda hål och smacka dit nått färdigt galler......

Permalänk

Wow jag vill se bild. var det fel på 2 GTX 275 eller jävla svikare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nvidia_fanb0y<3
Wow jag vill se bild. var det fel på 2 GTX 275 eller jävla svikare?

Bildbevis blir det inte ännu för den rosa (bokstavligen) kameran har min dotter behagat smyga med sig til dagis och dom öppnar inte förrän tisdag men det kommer.

Nei jag lovar och svär att mina dyrbara GTX 275 som desutom är härligt vattenkylda står mig varmast om hjärtat...idag har jag bjudit dom på en aldeles ny extra 360 radkylare til också ! Dom finns det bilder på i nåt galleri här innan dom fick baddräkter dock ! så jag försummar dom inte ...och dom förblir där...tils jag byter dom mot gt300 serie kort och skänker dom til min bror eller en av systrarna så dom fortsätter sprida glädje i min familj i många år hur som helst !
My love for Nvidia will never die !

Nä detta är ett reservsystem för tillfällen då någon av hela familjen står utan (alltid nån som har problem och behöver laga nåt) ... och det har ett rött tema.... men jag vill det ska dra någorlunda och vill undersöka lite närmre vad ati är egentligen..i mina ögon så är det ju lite eksotiskt och roligt och nyfikenhet mest av allt att utforska dom...men hvem vet ...jag har en syster som är superkvinnlig så hon kanske tar dom för att ha dom permanent eller hela systemet vi får se...hon kom över til mig idag bara av nyfikenhet för jag berättade om röda komponenter.....

Permalänk
Avstängd

Måste bara säga att du verkligen skriver omoget. och btw ati säljer inte trassiga chip med flit som nvidia har gjort...

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reader
Måste bara säga att du verkligen skriver omoget. och btw ati säljer inte trassiga chip med flit som nvidia har gjort...

X3 processorerna?

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0rdaerhet
X3 processorerna?

x3 processorer ? antar att du menar amds.. det är AMD som äger ATI och inte tvärt om

Permalänk
Medlem

Varför i helvete har du köpte en TRUE koppar?
Kostar ju fan 2k?

Permalänk

true finns ju i lite svartaktigt som nog skulle vara snyggare

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Varför i helvete har du köpte en TRUE koppar?
Kostar ju fan 2k?

Därför att den kyler överklockade I7 prollar bättre än någon annan med en TYST snygg fläkt, OCH för färgen...OCH jag har gett 1100 spänn för den MED akryl MIST15,5db fläkt med röda leds..det var inteså illa...tyckte jag...men jag hadde nog köpt den för 2k ändå för effekt-vinnsten antingen svart eller koppar... men kopparmodellen var den jag fick billigare för den hadde stått i monter några månader...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
true finns ju i lite svartaktigt som nog skulle vara snyggare

massor av rött på bloodrage mobot...och snygga högröda röda asus 4890 kort och svart innsida på chassit och svart i mellan alla röda detaljer på mobot och svarta ram och svarta kablar och svart psu och chassi svart... så jag tänkte ännu mer svart...ne det får bli nåt speglar allt det röda fint...och silver skulle skära hela stilen i bitar och svart speglar inte tillräckligt bra om man inte har en riktigt spegelblank yta... men vi får se det kanske blir lack på skivan som vätter mot fönstret om den blir för glorig så kanske......ja vi får se....väntar fortfarande på ett nytt mobo efter en långdragen RMA...

MEN jag har fått lite problem med ATI drivisar som inte tycker om build 7201 av W7!