Outlook 2007: Granska meddelanden i fristående PST fil

Permalänk

Outlook 2007: Granska meddelanden i fristående PST fil

Hejsan!

Jag har en liten fundering som berör lagringen av e-postmeddelanden i Outlook. Det är så att jag brukar exportera alla mina meddelanden och kalenderdata med mera från Outlook till en "Personlig mappfil" (PST fil - Personal Storage Table) inför varje ominstallation av Windows eller formatering av hårddisken. När jag sedan har installerat Outlook på nytt så importerar jag dessa till Outlook igen.

Men nu har jag samlat på mig väldigt många meddelanden så att det har blivit lite för mycket för att kunna hantera det, jag har ingen översikt över högen längre. Därför tänkte jag arkivera denna och starta på en ny kula så att säga och börja bygga upp samlingen på nytt. Men då undrar jag om det är möjligt att granska meddelanden i en fristående (offline) PST fil på något sätt, med eller utan hjälp av tredje parts programvara? Eller måste man ändå för den delen importera den i Outlook?

Hur brukar ni själva hantera era e-postmeddelanden?

Använder ni någon e-postklient ens?

Lagrar ni alla era meddelanden eller skiter ni i det?

Tack på förhand!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Re: Outlook 2007: Granska meddelanden i fristående PST fil

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Hur brukar ni själva hantera era e-postmeddelanden?[/B]

Jag sparar allt i den pst-fil som Outlook skapar. Den tar jag säkerhetskopia på varje dag och dom gånger jag formaterar så återställer jag bara pst-filen från säkerhetskopian och då så finns ju all e-post/kalender/kontakter där. Jag ser ingen vinst i att exportera för att sedan importera när man lätt kan använda den befintliga pst-filen. Fördelen med att använda *en* fil hela tiden är just att man inte tappar överblicken.

Du kan via Arkiv > Öppna > Outlook-datafil öppna dina pst-filer och granska dom, flytta e-post, mm. Den fil du öppnar får du själv stänga då Outlook inte stänger den när du stänger Outlook.

Jag vet inte om det finns något tredjepartsprogram för att kolla i pst-filer, så jag har använt Arkiv > Öppna > Outlook-datafil för att kolla riktigt gamla säkerhetskopior.

/Roger