Tips på bra rollspel i klass med Gothic III

Permalänk
Medlem

Tips på bra rollspel i klass med Gothic III

God dag !
Är sugen på en riktig bra rollspel i klass med Gothic III, är ingen fantast egentligen och nämnda spelet är egentligen det enda som jag fastnade för ordentlig trots alla buggar. Man kanske skulle ge Oblivion en chans igen, har aldrig riktigt gillat spelet av någon anledning, inte heller " the Witcher ". Spelar " Legend: Hand of God " men point and klick blir mest bara irriterande.
Dela gärna med er lite tips på några spel om ni känner för det.

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0ozker
Newerwinter Nights 2.

Nja....borde kanske ge det en chans igen, det höll inte särskillt länge senast om jag minns rätt. Tack för tipset.

Permalänk
Avstängd

Re: Tips på bra rollspel i klass med Gothic III

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prologic
God dag !
Är sugen på en riktig bra rollspel i klass med Gothic III, är ingen fantast egentligen och nämnda spelet är egentligen det enda som jag fastnade för ordentlig trots alla buggar. Man kanske skulle ge Oblivion en chans igen, har aldrig riktigt gillat spelet av någon anledning, inte heller " the Witcher ". Spelar " Legend: Hand of God " men point and klick blir mest bara irriterande.
Dela gärna med er lite tips på några spel om ni känner för det.

Jag gillar inte heller Oblivion så där jättemycket. Får en helt annan känsla när jag spelar Gothic III. Tyvärr jag jag en förmåga att dö när jag möter för många vargar Men funkar det inte bra efter 1.72 patchen till Gothic III?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Hmm finns ju inte så många nyare spel att välja på. Drakensang?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Tips på bra rollspel i klass med Gothic III

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag gillar inte heller Oblivion så där jättemycket. Får en helt annan känsla när jag spelar Gothic III. Tyvärr jag jag en förmåga att dö när jag möter för många vargar Men funkar det inte bra efter 1.72 patchen till Gothic III?

Visst, patchar är livsnödvändiga till Gothic III, har kört det två gånger tidigare och gränsfallet är nådd. Vargarna är jobbiga och blir bäst avverkad på håll med crossbow eller så får man springa bort och ta de ett par st, i taget, en hel flock är nästan omöjlig om man kör hard.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Hmm finns ju inte så många nyare spel att välja på. Drakensang?

Nej jag vet...såg fram emot Drakensang, men också point and klick, sjukt irriterande. Tack för tipset, Neverwinternights 2 ska iaf få en chans till.

Permalänk
Medlem

nwn suger, du kommer att ångra! spess om du inte gillar point and klick. värsta point and klick ever!! baldurs gate 2 i så fall om du ska gå point and klick! den e mycket klenare i allt, skitbra!

men i stil med gothic så får du prova two worlds.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prologic
Nja....borde kanske ge det en chans igen, det höll inte särskillt länge senast om jag minns rätt. Tack för tipset.

Testa även expansionen Mask of the Betrayer. Den är en direkt uppföljare till tvåan, tar vid där det slutar. Jag tycker den är mycket bättre än originalet.

Några andra favoriter är Jade Empire, Mass Effect och Vampire the Masquerade: Bloodlines.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE

Permalänk
Medlem

Oblivion och two worlds är de enda spelen jag vet om som är liknande. Oblivion blir fort enformigt, men har riktigt snygg grafik. Two worlds är riktigt kul men är tyvärr ett väldigt kort spel oxå.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Ack, höll ju på att glömma Knights of the Old Republic.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE

Permalänk
Medlem

Trots alla småbuggar tycker jag silverfall är lite småtrevligt.

Permalänk

vampre masquarade bloodlines är ju ett av de bästa rollspelen. Prova det om du inte redan gjort de, glöm inte patcha.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Two Worlds. Ganska underskattat.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Avstängd

Testade demot av Two Worlds, men det var ju inte i närheten av Gothic och Oblivion

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64