Permalänk
Medlem

Comhem,,,,

Hej i värmen

Kolla in detta, är det bara jag som känner igen mig...

http://www.idg.se/2.1085/1.234560/har-du-provat-att-starta-om...

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk

Jo, det där känner man igen tyvärr. För mig var problemet att det avregistrerade mitt gamla modem innan jag fått det nya. Så jag var också utan bredband i några dagar

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag Tele2. Skulle uppgradera från 10/10 till 100/100 och det tog max 15 minuter. Jag menar, hur svårt kan det vara. Jag säger bara (comhem)Tomtar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Tacka vet jag Tele2. Skulle uppgradera från 10/10 till 100/100 och det tog max 15 minuter. Jag menar, hur svårt kan det vara. Jag säger bara (comhem)Tomtar.

och det är Stadsnät/LAN antar jag? Där du inte behöver hålla på att krångla med modem hit och dit..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Såg artikeln tidigare idag. Inte kul läsning. Förstår problemet till viss del men det är ju endå oförsvarligt dåligt. Får hoppas comhem börjar med något typ av automatinlogg i framtiden eller att man kan logga in sitt modem själv som förr i tiden.

Tror dock det störst problemet i detta fall satt i systemen kundtjänsten använder snarare än i hur kundtjänsten själv och hur comhem's nät fungerar. Får känslan av att deras system ofta har problem att logga in modem osv Det kan ju tyvärr inte kundtjänsten hjälpa. Systemen håller de iaf på att byta ut under året så förhoppningsvis blir det bättre. Skulle tydligen hålla på under hela 2009.

Systemets stabilitet avhjälper dock bara vissa fel, har man periodvisa problem med tjänsten är det ju snarare nätet som haltar. Dock när man kollar på idg/swec osv tycker jag mig se fel allt för oftast som inte har med nätet att göra men tyvärr får ju kundtjänsten och nätet ett skamfilat rykte endå. Man får hoppas på bättring i slutet av året för de kunder som är kvar

nussse: som att jämföra äpplen och päron iom att tjänsterna är helt olika.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Ehrr. Jag har upplevt precis samma sak, i stort sätt varje gång det varit modembyte.

När jag bytte från 8/1 -> 10/10 så funkade det ej. Nya modemets mac låg ej i systemet.

När jag bytte från 10/10 -> 50/10 så slutade det gamla modemet fungera INNAN jag ens fått det nya på posten.
Ringde vanliga kundtjänst som konstaterar att det inte fungerade. Dom gör en "felanmälan".

Ringde min "Kontakt" på kundrelationer. Han knappade lite och gamla modemet fungerade igen på <1 minut.
Konstigt att vanliga kundtjänst var tvugna att lägga en felanmälan som "skulle ta ett par dagar".

Mitt 50/10 modem gick sönder. Vill ha in mitt 10/10 modem medans jag väntar på ett nytt. Vanliga kundtjänst kunde ej göra detta, åter igen hänvisan till "felanmälan" och väntetid.
ringde åter igen "kundrelationer". fick igång det gamla modemet på <1 min igen.

När mitt nya 50/10 modem väl kom, så fungerade det självklart inte heller, utan jag fick återigen ringa och be dom lägga in den macadressen, trots att alla sagt att "vi har ju lagt in den innan vi skickade det till dig så det ska fungera direkt."

Varför jag ej alltid ringer kundrelationer-snubben jag fått kontakt med direkt är för att det är enormt segt att jaga ikapp honom, finns inga direktnummer till folk.

Sedan ska jag inte ens börja räkna på vid hur många av dessa byten jag har "hamnat på fel profil" och på så sätt fått fel hastighet.
Detta har återigen lett till telefonkö och massa strul. (ofta så är ju dom helt bakom flötet och börjar jara om att det är min dator det är fel på, jag ska starta om modemet, kontrollera mina kablar etc etc. tillslut efter 20 minuters tjafs inser dom att jag ligger på fel profil, precis som jag sa åt dom redan från början. otroligt att man både ska betala och göra jobbet åt dom )

Så som alltid, ur min synvinkel är comhem totala klåpare som har precis 0 koll på vad dom håller på med.

Permalänk
Medlem

När jag fick mitt nya 50Mb-modem fungerade det på en gång!

Men förmodligen hade någon annan kund haft det före mig, för när min sambo ringde till min mobiltelefon från våran hemtelefon hade vi ett helt annat telefonnummer

Men det ordnade till sig efter några dagar!

Permalänk
Medlem

BasseBaba och pari, tex skulle era problem aldrig behöva inträffa om deras system hanterade modembyten på bättre sätt. Sparar på frustration hos kunderna och på samtal till kundtjänsten. Hoppas de tänkt på detta i deras nya system, spar nog ett samtal eller 2 till deras ks som vad jag förstår allt för ofta dras med köer. Kanske till viss del pga detta.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Mjo Phunky, killen jag fick kontakt med på kundrelationer under allt mitt strul säger samma saker, lovordar det "nya" systemet.

Vad jag menar är att jag tycker att det är sjukt j*vla klåperi att ens starta ett företag, och börja sälja en tjänst, om man inte har ett eget "system" som fungerar 100% bra.
Så att dom nu ska uppgradera till ett nytt system är ju inget dom kan bortförklara sig med, det systemet borde varit i drift redan från början.

Permalänk
Medlem

Igår la internet ner 4-5 gånger här hemma i Stockholm med Comhem. Ingen idé ringa support och klaga för de säger bara "det ska funka, testa starta om modemet", och det är svaret har man fått i 3-4 år. Dock har inte internet legat nere så mycket det senaste året, det är nu det börjat rejält.

Comhem är inte speciellt bra alls.. bara jobbigt att byta för allt som har med byte och comhem och göra kan sluta som i artikeln som subrosa först länkade :/

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Mitt nät dog när de höll på och uppgraderade inför lanseringen av 50Mbit.

Ringde in och felanmälde, ~35 minuter kö bara för att bli bortkopplad precis när teknikern säger "Ja, jag ser att det är något f..."

Ringer igen, ~30 minuter till. Teknikern kommer fram till 95% packetloss och skapar en felanmälan.

Ringer in 2 dagar senare när det fortfarande inte fungerar bra, frågar om man kan begära ersättning. Hon på kundtjänst säger att det kan man göra först när problemet är löst.

Nu har det gått säkert ett halvår och de har fortfarande inte hört av sig att problemet är löst, dock funkar det finfint. Undrar om man kan ringa och kräva ersättning fram till nu?

För att knyta an till artikeln, mitt bredband 50 fungerade finfint direkt när jag jackade in mitt nya modem. Det gamla fungerade fortfarande när jag bytte dem.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det var tidigare med deras verifieringar av fel men nu får man iaf ett sms när felet ska vara löst... skulle nog i ditt fall ringa och be om kompensation.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pari
När jag fick mitt nya 50Mb-modem fungerade det på en gång!

Men förmodligen hade någon annan kund haft det före mig, för när min sambo ringde till min mobiltelefon från våran hemtelefon hade vi ett helt annat telefonnummer

Men det ordnade till sig efter några dagar!

Ni flyttade över ett telefonnummer från te.x Telia till Com Hem då eller?

Isåfall var det ett tillfälligt nummer ni hade medans porteringen var klar som du såg på din mobiltelefon. Är alltid så för att telefonin ska komma igång från dag ett.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag är tillbaks igen med en så osannolik historia att den måste berättas!

Bakgrund:
En polare flyttade till ett helt nyrenoverat hyreshys för ~5 veckor sedan.
Värden/ägaren hade av nån (oförståelig) anledning valt comhem, och totalt slopas FIBER/LAN.
Eftersom han visste att jag haft mkt problem med comhem ringde han mig idag för att be om råd om sin situation.

Vecka 1:
Nyinflyttad. Går in på comhems hemsida, söker på sin adress:
Tjänsten finns ej på din adress

Nu är det så att på uttaget på väggen sitter en comhemlogga, i trappuppgången sitter ett "grattis du bor i ett comhem hus"-klistermärke, värden/kontrakten säger att comhem är indraget.

Ringer: Samma här, dom kan inte se att huset finns i deras system. Ber att få återkomma.

Vecka 2:
Mot slutet av veckan (~2 arbetsveckor efter första samtalet) så ringer dom upp. Nu ska "allt vara löst" och tjänsten ska gå att beställa.
En beställning läggs.

Vecka 3:
Inget modem kommer med posten.
Polaren ringer kundtjänst som säger att "nä det finns ingen beställning från dig" (!!!!!!!)
Ny beställning görs.

Vecka 4:
Slutet av veckan: Modemet kommer. Kopplas in. Fastnar på DS-lampan som bara står och blinkar.
Ringer kundtjänst. Tekniker ska komma, nästa vecka.

Vecka 5:
Nu i måndags kommer tekniker. "rotar i källaren" samt "i nån station".
Hemma hos polaren görs mätningar.
"allt är okej"
Modemet kopplas in. DS blinkar fortfarande men tekninkern säger att "detta är normalt, kan ta några timmar för systemet".

Tisdag: DS lyser men nu bara blinkar US.

Onsdag: samma, US blinkar, ny felanmälan.

Torsdag: Idag alltså, polaren ringer till mig i desperation och frågar vad fan göra.

Och så till sist till floppen, eller vad man ska kalla det, joker, bonus:
Denna veckan fick han inte en, utan TVÅ räkningar.
Den första beställningen som han gjorde hade ju inte gått igenom, men en räkning hade dom SÅKLART lyckats registrera.
Varför i helvete skickar dom ens ut räkningar Ö.H.T.
Tjänsten fungerar inte ens ännu!!!

HUR I HELVETE kan det få fungera så här? Comhem är ett jävla skojarföretag.
Vad dom kunnat gjort för att rädda situationen:

1. eftesom dom har nått avtal med TRE, eller vilka det nu är, så borde dom direkt skickat ut en 3g-dongel utan trafikgräns så att polarn iaf haft nått att surfa på.

2. makulera räkningarna direkt. detta tar man ju som en självklarhet.
och _räkningarna_, plural. Vad fan har dom för skitsystem? Det borde väl vara rätt självklart att en och samma kund på samma adress inte ens kan ha 2 stycken bredbandsabb? Det borde väl blinka röda flaggor som fan i systemet tycker man.

3. skicka ett brev där dom ber om ursäkt och erbjuder några månaders gratis internet som kompensation

4. sätta full prio och låta folk jobba 24/7 tills "felet" är ordnat

Permalänk
Medlem

Låter ju som ett högst vanligt problem = not.

Svårt att veta vad som gått fel men är det en nyansluten adress/lgh och det tillhör f.d. upcnätet så ligger oftast inte lägenheterna med i comhems/f.d. upc's register och kan då inte bokas och skulle heller inte fungera om man bokade på annan adress/lgh. I övriga sverige spelar det ingen roll vart man bokar, bara att flytta runt modemet som man känner för det i princip. Själva grundproblemet beror på att utrustningen i källaren måste vara öppen för att bb och tv ska fungera till rätt lägenhet och detta system är på gång att tas bort närmaste åren. Han hade haft lika mycket strul med UPC om de hade varit eget bolag fortfarande. Säger dock inte det som ett försvar men tyvärr körde ju UPC på en helt märklig teknik som försvårar utbyggnad för comhem tills det är borttaget. Eller UPC och UPC, utrustningen är en kvarleva sedan UPC i stockholm hette Stjärntv vilket är way back.

"1. eftesom dom har nått avtal med TRE, eller vilka det nu är, så borde dom direkt skickat ut en 3g-dongel utan trafikgräns så att polarn iaf haft nått att surfa på."

Håller med, vettig lösning för de med långvarigt fel.

Visa signatur

Dooh!