IBM 3270 adapterkort till nätverk?

Permalänk
Medlem

IBM 3270 adapterkort till nätverk?

Som rubriken lyder så undrar jag om det går att använda mitt 3270-kort till vanligt nätverk eller något annat vettigt. Det har en BNC kontakt och sitter i min PS/2 och gör ingen nytta för tillfället. Eftersom den har ett sånt kort installerat och datorn hade något underligt OS installerat förut så antar jag att den gått som terminal en gång i tiden.
Eller måste jag skaffa ett till och sätta upp terminaler i hela huset?

Bild på det:

Och snq, jag har inte glömt dej men det går trögt för mej att få iväg paketet Tummen, tummen.....

Permalänk
Medlem

Njäe. Det är inte ett nätverkskort utan ett kommunikationskort för IBM's egen terminalstandard som heter just 3270:

http://sv.wikipedia.org/wiki/IBM_3270

Om det här kortet gör att man kan koppla en terminal till datorn eller om man kan använda datorn som terminal vet jag inte. Om det är det senare så har jag en kompis som gärna vill ha ditt kort Han har en AS/400 som han inte kan kommunicera med då han saknar en 3270 terminal.

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem

Till en AS/400 ska han helst ha en 5250 terminal men jag tror att det går att banka till 3270. 3270 trivs bäst ihop med S/390.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415