Thermaltake och BMW blir verklighet

Permalänk
Medlem

Undrar var slemmet hamnar i den här då?

Permalänk

Haha, lika "snyggt" som vanligt med Thermaltake. Vem får inte kalla kårar då man tänker på gamla Xaser-chassin.
Detta chassi är lika jävla fult, om inte värre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fark
uuusshh !
Nej, BMW´s helt otroliga ingengörer borde ha fått fria händer istället, vilket dom uppenbart inte kan ha fått!! För guds skull, titta på en ny M3:a, M5:a el. liknande.

Det är nog lite skillnad att designa en Bil och ett dator chassi, så tyvär ahr det väl varit lite för lite info mellan parterna, typ vad behöver ett bra chassi hur ska det utformas m.m.

OT
Visst är det ett coolt chassi och så, men inget jag skulle vilja ha och specielt inte med tanke på priset på 699$

Permalänk
Medlem

BMW är det väll mest pizza bagare som kör.?

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
BMW är det väll mest pizza bagare som kör.?

Smart folk

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mstandar
Det är nog lite skillnad att designa en Bil och ett dator chassi, så tyvär ahr det väl varit lite för lite info mellan parterna, typ vad behöver ett bra chassi hur ska det utformas m.m.

Visst är det så, men oavsett om man designar ett dator-chassi el. en bil så måste man designa dels: estetiskt, efter vad ögat vill ha, men också efter praktiskt funktion: dvs. kylning, ljudnivå osv.

= designern verkar inte ha tagit med allt i beräkningen denna gång, jag vet i och för sig inte hur detta chassi kyler, men jag vet definitivt hur jag tycker det ser ut.
Men, det är klart: smaken är som baken

Ytterligare en sak är att dessa helt sinnessjukt effektiva, helt kopiöst duktiga ingengörer från Bayern är världskända för ferfektion ända ut i finger spetsarna + att BMW har en jä..a massa information om aerodynamik till sitt förfogande, dom hade kunnat använt nåt av det till att få till bättre kylning av HDD m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
BMW är det väll mest pizza bagare som kör.?

Väl och pizzabagare.

Ett "l" för mycket och en särskrivning.
Det är lätt att blanda ihop engelskans "well" med just svenskans "väl".

Visa signatur

"If you survive, please come again." - Apu
De eller dem?

Permalänk
Medlem

Du har rätt.:)

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Kollar man alla som whinar på detta forumet så förstår man varför alla chassi ser exakt samma ut.
Om någon kommer med en annorlunda ide så vill ingen ha det.
Gäller samma för allt i världen.. människor är så jävla instängda i "det har alltid varit såhär varför ska det vara annorlund"

Det är därför ni ser samma skitchassis år efter år, samma spel år efter år, samma allt år efter år. Inget företag vågar göra nått annorlunda för att sånna som ni klagar bara.

Jag tycker att chassit var väldigt fräckt.

Men ni vill väl bara ha en jävla fyrkant till låda

Permalänk

bläää

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spawnbadboy
Kollar man alla som whinar på detta forumet så förstår man varför alla chassi ser exakt samma ut.
Om någon kommer med en annorlunda ide så vill ingen ha det.
Gäller samma för allt i världen.. människor är så jävla instängda i "det har alltid varit såhär varför ska det vara annorlund"

Det är därför ni ser samma skitchassis år efter år, samma spel år efter år, samma allt år efter år. Inget företag vågar göra nått annorlunda för att sånna som ni klagar bara.

Jag tycker att chassit var väldigt fräckt.

Men ni vill väl bara ha en jävla fyrkant till låda

Kör du BMW?

Annorlunda är inte alltid=bätttre eller vackrare.

Permalänk

Kul med nytänkande men det vart äckligt dyrt och j*vligt fult!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Skulle kunna tänkas köpa det om det kostade 698$ mindre ^^

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk

Men BMW då.. håll er till att designa bilar istället. Men okej de är ett chassie med ett vågat utseende så de ska väl väcka liv i en "viss" skara människor.

Själv kör man ju trimmad E36 325iC -92.. fort ska de gå! Fjuta runt med en 4a går ju bara inte.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Jävlar va ful.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Föll inte mig i smaken precis.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk

Tycker det e urläckert men till det priset njaaa.. men eget ^^

Visa signatur

CPU: Phenom2 X4 810@3,2ghz GPU:Asus 560ti cu2 overclocked 1gb MOBO: Gigabyte GA-MA790X-UD4 PSU: Corsair HX 620W RAM: 4gb XMS2 8500 CL-5 OS: Windows 7 64-bit Home Premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Men BMW då.. håll er till att designa bilar istället. Men okej de är ett chassie med ett vågat utseende så de ska väl väcka liv i en "viss" skara människor.

Själv kör man ju trimmad E36 325iC -92.. fort ska de gå! Fjuta runt med en 4a går ju bara inte.

Fjuttar man runt i en bil som inte har mittmotor så har man väl inte mycket att komma med...

Permalänk
Medlem

Nu har Shrek fått konkurrans om Årets Träsktroll. Herre gud va fult.

Permalänk
Medlem

Tycker det är häftigt, och det är uppenbarligen inget chassi för hemmaentusiasten. Detta hade varit skitfränt om man behövt en dator i t ex en Giger-barliknande miljö.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Kör du BMW?

Annorlunda är inte alltid=bätttre eller vackrare.

Hur vet du om den är sämre? Allting behövs inte vara vackrast och bäst.
Tror faktiskt att moderkortet och även nätaggregatet kyls rätt bra, men dom borde hade fixat värmeledare till diskarna.

Tycker att det är bra att det kommer med nya designer som kanske leder till något bättre senare i framtiden.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag tycker det ser lite ut som en baksida på en plasmaskärm, fast med ovanligt tjocka komponenter under höljet.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Fult och opraktiskt och bla bla bla =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spawnbadboy
Kollar man alla som whinar på detta forumet så förstår man varför alla chassi ser exakt samma ut.
Om någon kommer med en annorlunda ide så vill ingen ha det.
Gäller samma för allt i världen.. människor är så jävla instängda i "det har alltid varit såhär varför ska det vara annorlund"

Det är därför ni ser samma skitchassis år efter år, samma spel år efter år, samma allt år efter år. Inget företag vågar göra nått annorlunda för att sånna som ni klagar bara.

Jag tycker att chassit var väldigt fräckt.

Men ni vill väl bara ha en jävla fyrkant till låda

Från mitt håll ser det snarare ut som att du "whinar", majoriteten(?) är knappast "instängda" eller enformiga enbart för att de inte uppskattar just detta chassi. Det finns massor av exempel där tex. SleepstreameR, Wolverine m.f. byggt riktigt annorlunda chassin som blivit extremt uppskattade här på sweclockers, och ute i världen.

Off Topic, sorry guys.

Inte heller jag uppskattade detta chassi, dels hade jag förväntat mig mer då BMW varit inblandade men också för att jag tycker man kunnat lekt lite mer med designen som helhet, och i detalj.

Personligen hade jag velat se inbyggd vatten-kylning i bla. HDD höljerna då de verkar vara dåligt kylda.
Då man ändå skyltar med Thermaltake/BMW´s namn kunde man tex. på något sett implementerat BMW´s "njurar" (grillen) på något sett också, som luftintag till fläktar el. liknande.
Vidare kunde man använt någon av BMW´s läckra metallic-färger ihop med borstad aluminium, kanske graverat nån logga el. varför inte blandat in detaljer i kolfiber, som M6:ans tak.
Mer påkostade detaljer, för det priset i alla fall.

Men, men det är endast min personliga önskan.

Permalänk
Medlem

Sjukt tufft chassi!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd

Det var det fulaste chassit jag har sett sen dom gjorde ett chassi av en soptunna....

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigRedMachine
Haha, lika "snyggt" som vanligt med Thermaltake. Vem får inte kalla kårar då man tänker på gamla Xaser-chassin.
Detta chassi är lika jävla fult, om inte värre.

Jag håller absolut helt med om din åsikt om Xaser chassin, men håller konstigt nog inte med gällande Level 10 chassiet...

Tycker det är ett kul koncept och att de gjort ett hyfsat jobb av det. Skulle helt klart kunna tänka mig ha det hemma! Nästan sugen på att försöka hänga upp det på väggen, men designen på bortre sidan av chassit ser ut att ställa till det...

Men priset är förstås ett skämt för gemene man... Finns det tillräckligt med chassisamlarnördar som är beredda att betala uppemot 6-7 papp för detta??? Tveksamt.
Men säg för typ drygt 2000kr skulle jag iallafall klart överväga chassit, OM kylningen är acceptabel (speciellt hårddiskarna då) och den inte har några uppenbara praktiska eller kvalitetsmässiga problem. Lite kudos ska de ha för att de våga innovera lite

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Varje komponent i en egen avdelning? Håller nog inte riktigt med där...

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Fjuttar man runt i en bil som inte har mittmotor så har man väl inte mycket att komma med...

Köra mittmotor till jobbet varje dag känns inge vidare =/

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Synd att det blev så dyrt, gillade det i mars och gör det fortfarande.

Hade jag ingen aning om vad jag skulle göra med mina pengar hade jag köpt ett direkt!

Man skulle vilja fylla hela väggar med sådana chassin med massa foldande grafikkort under huven!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23