Permalänk
Medlem

Är denna okej?

har en budget på 15 000 med skärm, kan gärna gå ner till mindre pengar också.
Plockat ihop en i7a men de blir inte mycket till övers för grafik.

Spel; Gta, COD5, crysis, racedriver..

Prio ett är att den ska vara tyst.

Ge mig en anledning till att skaffa phenom istället?

/David

Permalänk
Antielefant

Jag rekommenderar följande, men det ger lite space kvar i budgeten också.

Annars kan man hoppa upp ett steg i grafik.

I båda fallen är det dubbla grafikkort, och skärmen kör 1920x1200. Tangentbord o mus får du välja själv.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

TACK! underbart bilken respons man får

Varför det chassit? Är inte nexus caterpilar silent bra?
Och LG- skärmen, varför?

hur stor skillnad är det på phenom2 3,0ghz och en i7a?

Permalänk
Antielefant

Visst är Caterpillar bra, jag kör det själv. Lian Li 6070A är ännu bättre, men kräver då en lite större budget vilket du har.

LG-skärmen är samma panel som nästan alla andra 24"-skärmar, men saknar ommärkningen till Dell, Acer, BenQ etc (vilka alla använder LG-panelen ändå). Den är helt OK och enligt min åsikt den bästa 24"-skärmen under 3k. Vill du ha bättre måste du satsa på minst en Samsung T240.

Mellan en i7 och P2-940 skiljer det en hel massa. i7 är jättebra på att packa ner RAR-filer, benchmarkas i 3DMark och encoda HD-film.

I riktiga spel, surfande och allt annat normala människor gör märker du ingen skillnad alls, men det andra grafikkortet du helt plötsligt har råd med gör en enorm skillnad - burken blir bokstavligen nästan dubbelt så snabb i spel.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Okej jag köper det du säger.
Får ju dock "bara" 4gb i ram då, men de kanske är skitsamma?
Skulle du Zcenicx köra på vista eller tanka win7?

Har heller aldrig kopplat två grafikkort, behöver jag en crosskabel för detta?

tack!

Permalänk
Antielefant

Mer än 4GB är inte lönt i dagsläget, men det finns plats för 4GB till om du behöver mer i framtiden.

För grafikkorten följer det med en brygga med moderkortet, och den är busenkel att sätta dit. Det enda man behöver göra är att ta bort två gummiskydd och trycka dit bryggan.

http://s168.photobucket.com/albums/u196/zcenicx/sli260.jpg

Vista eller W7. Du kommer att få många svar.

Vista är redan färdigt och stabilt, och fungerar väldigt bra nu när SP1 och SP2 släppts. Det stöder också allt Windows 7 gör och kommer att göra inklusive DX11 och TRIM, förutom att det inte har ett hybridläge för XP.
Däremot slipper du betala för ett OS till februari om du kör Windows 7 RC, men det är inte helt stabilt och strular med en del drivrutiner, spel och program. Windows 7 kommer dessutom att vara betydligt dyrare än Vista när det släpps.

Jag hade kört Vista x64 Premium, men jag trivs rätt bra med Vista också. Men samtidigt har jag alltid varit allergisk mot alla Microsoft OS som inte slutar med Service Pack och ett så högt nummer som möjligt.

Smaksak, visst, men MS har helt enkelt aldrig lyckats skapa ett OS som funkat innan minst SP1 förr, så varför skulle de lyckas nu?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

okej, tack för hjälpen.
Då beställer jag denna nu.

Permalänk
Medlem

ser riktigt bra ut!

lycka till

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk

Japp Lycka till

Visa signatur

Tjenixen (: