Permalänk
Medlem

Ja, inte fan går jag dit enbart för glasens skull, jag får mig en måltid och ett glas på köpet.. Jag har inte djupligt hat mot mcdonalds som många verkar ha

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkanfritzon
http://www.latabledarc.com/boutique_us/fiche_produit.cfm?ref=...
Där har vi dom 6£ för 3 st...

Tack för länken

synd bara att jag inte är beredd på att betala €22.50 i frakt ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evilmonkey
Hahahaha tycker det är sjukt att folk köper menyerna bara för glasen! xD
är 50-60 spänn per meny verkligen värt för ett litet dricksglas?
Köp dem på tradera istället om ni så gärna vill ha dem! '
Tycker det är en schysst grej att de skickar med glasen men ja skulle aldrig köpa en meny enbart för att få dem.

+1

Förstår inte varför folk fortsätter o komma till mc's dåliga mat hela tiden bara för ett litet glas och med barnreklam... men men ni äter där om ni vill.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Tack för länken

synd bara att jag inte är beredd på att betala €22.50 i frakt ^^

Nää, det är kanske lite dumt ^^

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
+1

Förstår inte varför folk fortsätter o komma till mc's dåliga mat hela tiden bara för ett litet glas och med barnreklam... men men ni äter där om ni vill.

Förstår inte varför folk fortfarande bryr sig om vad andra äter...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
+1

Förstår inte varför folk fortsätter o komma till mc's dåliga mat hela tiden bara för ett litet glas och med barnreklam... men men ni äter där om ni vill.

Mcds mat är grym! Om man vill bli stor o grov som mig måste man äta mycket mcdonalds Glasen är fortfarande patetiska dock.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evilmonkey
Hahahaha tycker det är sjukt att folk köper menyerna bara för glasen! xD
är 50-60 spänn per meny verkligen värt för ett litet dricksglas?
Köp dem på tradera istället om ni så gärna vill ha dem! '
Tycker det är en schysst grej att de skickar med glasen men ja skulle aldrig köpa en meny enbart för att få dem.

Vet du vad! Jag har 4st shot glas hemma som kostar runt 200 kr/st som är utav någon designer och kommer från Kosta Boda.
Så det finns nog bra mycket dyrare där du bara får ett enda glas och inget mer, på MCD får du ju ett glas och lite mat för ynka 50-60 kr inte helt illa det.

Själv skall jag försöka övertala min bäste vän som jobbar på MCD som ansvarig för lager och inköp att ta hem några glas till mig utav detta årets modell. Han fick med x antal kartonger av den förra modelen så varför inte göra samma sak detta året.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Mcds mat är grym! Om man vill bli stor o grov som mig måste man äta mycket mcdonalds Glasen är fortfarande patetiska dock.

Ord

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
Vet du vad! Jag har 4st shot glas hemma som kostar runt 200 kr/st som är utav någon designer och kommer från Kosta Boda.
Så det finns nog bra mycket dyrare där du bara får ett enda glas och inget mer, på MCD får du ju ett glas och lite mat för ynka 50-60 kr inte helt illa det.

Mvh,
Viper@God

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80081733

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60081734

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80094014

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30095412

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90091996

m.m

sen kan man gå och äta en sådan!
http://www.ikea.com/ms/sv_SE/restaurant/offer.html
16 kr meny:n !

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Den blå var ju den snyggaste tycker jag.

Permalänk
Medlem

jag betalar gärna 50 spänn för ett sånt glas dom var ju as najjs :> fast inte för de 2 gröna sorterna dom var inge snygg

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk

Jag kan gärna betala 30-40 kr mer än min hemmalagda mat för att få ett glas, eftersom det händer att mina glas går sönder

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Jaha, drog en drive thru idag, men inte fan fick jag något glas till min big mac och plusmeny ?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
+1

Förstår inte varför folk fortsätter o komma till mc's dåliga mat hela tiden bara för ett litet glas och med barnreklam... men men ni äter där om ni vill.

Det är inget fel på det man äter hos Mcdonalds... Så länge man inte får för sig att det ska föreställa just mat

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Jaha, drog en drive thru idag, men inte fan fick jag något glas till min big mac och plusmeny ?!

Man får de i luckan där man betalar(OBS! Ville inte ha ett sådant glas men blev erbjuden ett mot min vilja ).

Permalänk

På tal om ingenting så är glasen lika stora som en 355 ml-burk men rymmer lika mycket som en 33 cl-burk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doggywrap
På tal om ingenting så är glasen lika stora som en 355 ml-burk men rymmer lika mycket som en 33 cl-burk.

Det var det jävligaste...

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Det är farligt att försöka äta sig mätt i McDonalds

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det är inget fel på det man äter hos Mcdonalds... Så länge man inte får för sig att det ska föreställa just mat

Jag ska erkänna att jag ibland äter en 10kr burgare men mycket mer är det inte värt.. äter häldre på Max men dessvärre har man ju 4 mil dit lite tråkigt nog.

Men att äta sig mätt eller äta gott så är mc uteslutet. en Ikea korv och läsk är bra mycket godare

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Jag ska erkänna att jag ibland äter en 10kr burgare men mycket mer är det inte värt.. äter häldre på Max men dessvärre har man ju 4 mil dit lite tråkigt nog.

Men att äta sig mätt eller äta gott så är mc uteslutet. en Ikea korv och läsk är bra mycket godare

En jävla Ikea korv som dem kokt två gånger innan, vafan skitäckligt.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Proffsmoddare

jag har 8st sådana glas pga att massor av folk på jobbet käkar på mcdonalds och ingen vill ha dom där

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Måste hålla med om att Ikeas korv inte är någon höjdare :S inte alls goda i min mening.. och Mc Donalds fanns här i Piteå ett tag, försvann ganska fort.. för maten smakar skit ;/ .. iaf om man jämför med övriga kedjor här Max, Sunes, Sibylla, Big Boy m.fl.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Har inte käkat Ikea korv på länge men sist jag gjorde det så var dom mycket prisvärda, kostade ungefär 5 kr istället för 15 som på alla andra ställe

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
jag har 8st sådana glas pga att massor av folk på jobbet käkar på mcdonalds och ingen vill ha dom där

Var bor du nånstanns? ;D

EDIT: Det står ju

-

BTW, skickade en fråga på mcdonalds hemsida om man kan få tag i glasen på nåt annat sätt, typ, köpa dom där, eller nåt

Permalänk
Medlem

De säljs av EMP också, här via deras svenska partner Swedenrock-online.se

http://www.swedenrock-online.se/bin/shop.php?prog=shop&mid=&a...

99:- för ett 3-pack + frakt. Frakten är 78:- för postförskott, 39 för kreditkort eller banköverföring.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyDrAn
De säljs av EMP också, här via deras svenska partner Swedenrock-online.se

http://www.swedenrock-online.se/bin/shop.php?prog=shop&mid=&a...

99:- för ett 3-pack + frakt. Frakten är 78:- för postförskott, 39 för kreditkort eller banköverföring.

Oh! Tack Det där kanske kommer beställas....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyDrAn
De säljs av EMP också, här via deras svenska partner Swedenrock-online.se

http://www.swedenrock-online.se/bin/shop.php?prog=shop&mid=&a...

99:- för ett 3-pack + frakt. Frakten är 78:- för postförskott, 39 för kreditkort eller banköverföring.

Fy det var dyrt, 178kr för 3st?

varför inte köpa en meny á 50kr och få glaset på köpet tot 150kr då har man fått 3 måltider också :D. I värst fall kan man ju kasta/ge bort måltiderna och ändå spara in 28kr.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Fy det var dyrt, 178kr för 3st?

varför inte köpa en meny á 50kr och få glaset på köpet tot 150kr då har man fått 3 måltider också :D. I värst fall kan man ju kasta/ge bort måltiderna och ändå spara in 28kr.

266 för 6 glas...
44 kr/glas
Betalar man dessutom med kort blir det 39,50/glas.

EDIT: Dessutom måste menyn på mcdonalds kosta minst 55 kr väl?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Jaha, drog en drive thru idag, men inte fan fick jag något glas till min big mac och plusmeny ?!

Då slutar man vara en fegis och påpekar deras misstag, eller?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Roligt att man kan klanka ner på McD men samtidigt prisa en konkurrent som tillhandahåller en exakt likadan vara. Känns som att vara tillbaka till nian på 90-talet då det minsann var viktigt att hata dånken.

McD är förmodligen Sveriges största privata arbetsgivare till ungdomar och invandrare, och det tycker jag är hedervärt. Man har full rätt att inte gilla deras mat, men jag begriper inte varför det alltid ska bli ett övertygelsens korståg av det hela.

Alla lappjävlar som är så nöjda att McD lagt ner i deras kommun: All handel skapar mer handel. Eran bojkott är väl anledningen att, som Björn Rosengren uttryckte det då han besökte en norrbottenskommun: "En fjärdedel var sjukskrivna, en fjärdedel var förtidspensionerade, en fjärdedel var arbetslösa och en fjärdedel begrep aldrig vad jag talade om."

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF